Nadal chore ceny w Polsce i brak online Apple Store (może jakaś forumowa akcja?)
#51
Napisano 18 listopada 2010 - 19:53
#52
Napisano 18 listopada 2010 - 20:33
Wytłumacz mi proszę na czym polega moja "ekonomiczna ignorancja" i czemu polski biedny iSource ma tak źle zatrudniając sprzedawców za psie pieniądze w porównaniu do amerykańskich pracowników Apple Store? Co ja gadam, to są gówniane pieniądze nawet na rynek polski... Tak rozumiem twoją postawę, skoro krytykujeszGoodboy25: Na prawdę, ąz taki ignorantem ekonomicznym jesteś?
"Dla polskiego pracodawcy utrzymanie sprzedawców-polaków to pryszcz w porównaniu do zachodu."
#53
Napisano 18 listopada 2010 - 20:49
Wytłumacz mi proszę na czym polega moja "ekonomiczna ignorancja" i czemu polski biedny iSource ma tak źle zatrudniając sprzedawców za psie pieniądze w porównaniu do amerykańskich pracowników Apple Store? Co ja gadam, to są gówniane pieniądze nawet na rynek polski... Tak rozumiem twoją postawę, skoro krytykujesz
Demagogie zostaw w domu. Nie pisze o biednym iSource, więc daruj sobie w odpowiedzi na mój post. Porównujesz dwie rzeczy, których porównać się nie da. Z resztą masz jakąś obsesję na ten temat. Przyzwyczaj się, u Nas jest drogo z różnych przyczyn (nie mówię tylko o Apple, kupiłem kurtkę w US Calvina Kleina na PLN nie całe 800, w Galerii Mokotów ta kurtka ponad 1,5 tysiąca). I przestań w kółko pisać to samo, wybierając kawałki, które Tobie pasują.
Twoja ignorancja to - porównanie Naszych pensji do zarobku Apple Store, łopatologicznie wytłumaczone zostało to już w tym wątku, bodajże przez grzes_l, jak tego nie rozumiesz to ja nie potrafię tego już lepiej wytłumaczyć.
#54
Napisano 18 listopada 2010 - 20:50
Mało skomplikowany!? To chyba jakiś żart Rozumiem, że jadąc turystycznie, bądź służbowo można sobie kupić, wtedy spoko prawie żadna fatyga, lecz organizowania wyjazdu zagranicznego wyłacznie w celu zakupu sprzętu wydaje mi się deczko mało komfortowe. Nie chciałbyś mieć możliwości kupić normalnie w pobliskiej galerii handlowej za rozsądne pieniądze? Nie rozumiem Cię.
A co tu jest do zorganizowania? Przecież jak kupujesz MacBooka za 999 Euro, to nie wydajesz tych pieniędzy bez wcześniejszego przemyślenia. Kupienie biletu i odprawa przez internet to ok godziny. Żadnych skomplikowanych czynności robić nie trzeba, nic nie wymaga skomplikowanego planu, albo ślęczenia nad kalendarzem. Jeden dzień, wszystko.
Skoro można jeździć na jeden dzień na wyprzedaże do Londynu po tanie ciuchy, to co za problem pojechać do jakiegoś dużego Europejskiego miasta po MacBooka. Od tego właśnie mamy Schengen, Europę i przyjazne / tanie linie lotnicze, żeby móc o takich wypadach myśleć.
Myślmy o takich rzeczach, a nie zamykamy się w naszym Polskim sosie i narzekamy że gdzie indziej jest lepiej. Skoro TAM jest lepiej, a można się tam wybrać - to czemu nie? Z kolei ja tego nie rozumiem?
#55
Napisano 18 listopada 2010 - 20:59
Sorry, ale dla mnie nie jest to odpowiedź na zadane pytanie, tylko masło maślane. I nie porównywałem samych pensji z punktu widzenia pracownika, tylko było to pokazanie kosztów utrzymania dla pracodawcy, jako odpowiedź na mylną sugestię kogoś wyżej, kto napisał, że u nas w Polsce pracodawcy mają niby tak bardzo źle i jacy to oni są pokrzywdzeni... A dalej wątku zarobków i kosztów utrzymania mi się nie chce ciągnać, bo to temat o chorych cenach iSource, a nie pensjach. Nie wiem co można nazwać ignorancją - czy postawa bierna akceptująca, czy też wykazanie sprzeciwu i woli inicjatywy, którą wykazuje m.in autor tego tematu. Niech każdy sobie sam odpowie na to pytanie. Być może tobie wszystko odpowiada, co dla mnie jest typową bierną postawą "skoro jest jak jest to niech tak będzie, bo nic z tym nie zrobimy", pozwól jednak innym być bardziej zaangażowanymi.Demagogie zostaw w domu. Nie pisze o biednym iSource, więc daruj sobie w odpowiedzi na mój post. Porównujesz dwie rzeczy, których porównać się nie da. Z resztą masz jakąś obsesję na ten temat. Przyzwyczaj się, u Nas jest drogo z różnych przyczyn (nie mówię tylko o Apple, kupiłem kurtkę w US Calvina Kleina na PLN nie całe 800, w Galerii Mokotów ta kurtka ponad 1,5 tysiąca). I przestań w kółko pisać to samo, wybierając kawałki, które Tobie pasują.
Twoja ignorancja to - porównanie Naszych pensji do zarobku Apple Store, łopatologicznie wytłumaczone zostało to już w tym wątku, bodajże przez grzes_l, jak tego nie rozumiesz to ja nie potrafię tego już lepiej wytłumaczyć.
#56
Napisano 18 listopada 2010 - 21:03
#57
Napisano 18 listopada 2010 - 21:10
#58
Napisano 18 listopada 2010 - 21:13
#59
Napisano 18 listopada 2010 - 21:17
#60
Napisano 18 listopada 2010 - 21:21
#61
Napisano 18 listopada 2010 - 21:23
#62
Napisano 18 listopada 2010 - 21:26
Spróbuję, razem z autorem tematu i innymi ZAINTERESOWANYMI. Przeszkadzaczom dziękujemy
Zabawny jesteś
#63
Napisano 18 listopada 2010 - 21:27
#64
Napisano 18 listopada 2010 - 21:30
#65
Napisano 18 listopada 2010 - 21:31
#66
Napisano 18 listopada 2010 - 21:34
Koszty pracy w Polsce to kolejny problem, ZUS, NFZ, ubezpieczenie rentowe, fundusz pracowniczy itd, itp. Ilość haraczy wymuszanych przez Państwo jest ogromna i składa się na 40% wynagrodzenia pracownika.
Nie. "Na zachodzie" nie ma ZUSow, skladek emerytalnych, wiekszych prac pracowniczych, wyzszych plac....
#67
Napisano 18 listopada 2010 - 21:38
#68
Napisano 18 listopada 2010 - 21:47
O proszę, nie wiedziałem, że Apple to półka "premium", zawsze się można czegoś nowego nauczyć Nic tylko pogratulować iSource'owi, który niestety realizuje taką politykę luksusowości na marce, która jest de facto kierowana do przeciętnego Kowalskiego, a nie nadzianego snoba z wypchanym portfelem. No, ale niektórym taki stan rzeczy w Polsce odpowiada...ponad 70% marek z półki premium nie ma w Polsce bo im się to nie opłaca. Listy nic nie dadzą, nie wiemy na ile lat jest umowa z iSource i jakie są zapisy.
---------- Wpis dodano o 21:47 ---------- Poprzedni wpis dodano o 21:45 ----------
Czekam konsekwentnie od kilku stron w tym temacie, aż przestaniesz wreszcie trollowac i uprawiać masochizm wypowiadając się z uporem maniaka w tematach, których słuszność podważasz. Naprawdę, wykaż się odrobiną logiki i konsekwencji i zniknij z tego wątku, skoro ci nie pasi.Każde forum musi mieć swojego Trolla. Wystarczy prześledzić tory "rozumowania" by po prostu nie dyskutować, czego wszystkim serdecznie życzę. Wątek juz jest wystarczająco idiotyczny.
#69
Napisano 18 listopada 2010 - 21:51
#70
Napisano 18 listopada 2010 - 21:55
Zainteresowanym polecam: Luksus. Dlaczego stracił blask.
Dziękuję za uwagę ;]
#71
Napisano 18 listopada 2010 - 21:55
1) Ceny - amerykańskie i europejskiegoodboy25: a Steve nie pozycjonuje tej marki jako premium?
pa. poproszę argumenty.
2) Marketing
3) Liczne wypowiedzi Steve'a na keynotach
4) Penetracja rynku (Stany, zachodnia Europa) - coś co jest premium nie trafia pod strzechy przeciętnego Kowalskiego w liczbie dziesiątek milionów sztuk iPodów, czy MBP. Premium to z założenia coś unikatowego, wyższa półka, dostępne dla wąskiej grupy odbiorców. Znowu podstawy marketingu się kłaniają.
Rozumiem jednak, że polityka iSource Cię omotała. Tak u nas w Polsce Apple = premium luksus. I to jest właśnie chore.
#72
Napisano 18 listopada 2010 - 21:57
#73
Napisano 18 listopada 2010 - 21:58
Również dziękuję za potwierdzenieNie dyskutując na temat płac / cen chce dodać od siebie tylko jedno: produkty marki Apple nie są produktami luksusowymi.
Zainteresowanym polecam: Luksus. Dlaczego stracił blask.
Dziękuję za uwagę ;]
#74
Napisano 18 listopada 2010 - 22:01
Przychodzi mi do głowy Fiat 500 lub Mini Cooper. Żaden z nich nie jest luksusowy, a często pokazywany jako właśnie połączenie tych dwóch cech, przez co jest "magical". Skąd my znamy to słówko?
Update: Piszę swoje słowa z punktu widzenia pscyhologa, a nie ekonomisty. Więc zdaje sobie sprawę z różnych punktów widzenia tych jakże odległych od siebie nurtów.
#75
Napisano 18 listopada 2010 - 22:03
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych