Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Sprzet do nauki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 kris89

kris89
  • 202 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 21 października 2010 - 21:06

Witam! Zaczynam nauke programowania pod iPhone, wlasciwie to zaczynam od Maka. Czy jest sens kupic np jakis sprzet za kilkaset zlotych czy wystarczy na poczatek wirtualna maszyna? Myslalem nad Makiem mini ale chwilowo nie moge wydac 2,5k na sprzet.

#2 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 21 października 2010 - 22:21

Potrzebny jest Mac, jak myślisz o innych rozwiązaniach to pomyliłeś forum. Poza tym wystarczy spokojnie najsłabsze mini na intelu, koszt sporo niższy niż podana przez Ciebie kwota

#3 Snipper42

Snipper42
  • 251 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 22 października 2010 - 10:59

Niestety-Virtual Sie nie nada.. może służyć w najlepszym wypadku za "poglądową prezentacje systemu" ale do pracy codziennej po prostu nie ma sensu. . wolny/konfliktowy... wojtkow ma całkowitą racje-podstawowy Mini i od razu będzie to komfortowe:)

#4 wishu

wishu
  • 198 postów

Napisano 27 października 2010 - 16:10

zamiast zakładać nowy temat podpinam się tutaj żeby nie robić zbędnego syfu ;) Planuje zakup dwóch iMaców 21,5 dla dwóch programistów, to chyba wystarczający sprzęt dla programistów (mowa oczywiście o nowych), dla grafika natomiast chce kupić iMaca 27,5 tego największego jeśli ktoś ma jakiś lepszy zestaw dla grafika w tej cenie proszę o polecenie to raz, a druga prośba a raczej pytanie: grafik będzie potrzebował photoshopa to jest zrozumiałe ale jaki inny program będzie potrzebny w celu stworzenia np. animacji w grze? Tak żeby zrobić grę jakie programy są potrzebne? Wiem, że pytanie może z serii tych głupich ale nie mam kontaktu z żadnym grafikiem, sam w tym nie siedzę i za bardzo się nie orientuje. Z Góry dzięki za pomoc ;)

#5 Laupheer

Laupheer
  • 1 034 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 27 października 2010 - 17:42

Cóż, ponoć nie ma głupich pytań. PS jest oczywisty, natomiast główne pytanie: jakie to gry. Są flashówki, iOS-owe, 3D na komputery, na konsole (chociaż przy dwóch ostatnich różnicy w tworzeniu grafiki chyba nie ma). Natomiast co do sprzętu... Jeśli to tylko grafika rastrowa, to Mac mini, wpakować mu max RAM-u (8 GB), do niego jakiś Eizo, Intuos3/4 i jest pięknie ;) No chyba, że funduszy starczy na Maka Pro, to inna liga :D

#6 wishu

wishu
  • 198 postów

Napisano 27 października 2010 - 21:11

ajj zapomniałem sprecyzować :P oczywiście że chodzi o gry/programy na iOS, PS oczywista oczywistość ale co z resztą? Oczywiście dla grafika jeszcze tablet pasuje prawda? Tylko najpierw te programy ;) i ewentualnie jakieś konkretne modele monitorów bo ja totalnie sie w tym nie orientuje, iMac 27 kosztuje ok. 10 tys. zł więc tak żeby się z Mac mini i z monitorem w tym zamknąć ;) edit: na początek chodzi mi tylko o grafike i animacje 2D ;)

#7 Laupheer

Laupheer
  • 1 034 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 27 października 2010 - 23:16

Komputery :: Mac mini :: Apple Mac mini Core 2 Duo 2.4GHz/2GB/320GB/GF320M/SD - Cortland - systemy graficzne
Monitory i kalibracja :: Monitory :: EIZO LCD 23″ FlexScan Widescreen EcoView EV2333WH-BK (czarny) - Cortland - systemy graficzne
2x Corsair SO-DIMM 4096 MB DDR3 1066 MHz CL7 - Notebooki, komputery, laptopy, monitory, karty graficzne - Komputronik internetowy sklep komputerowy
Peryferia :: Tablety :: Intuos 4 :: Wacom Intuos4 M (A5) - Cortland - systemy graficzne

Myślę, że taki zestaw spokojnie wystarczy. Ew. jeśli grafik miałby większe wymagania, to odpowiednio lepszy monitor, ale myślę, że na iOS to bez problemu wystarczy ten EIZO. Wacoma można też mniejszego – A6 również powinien wystarczyć, ale optymalnie to A5.

RAM, jeśli zostanie kasy, to GoodRAM-y.

#8 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 28 października 2010 - 09:00

Programistom nie dawałbym iMac'ów, tylko kupił Mini i po dwa monitory. Cenowo wyjdzie podobnie, a komfort pracy jest dużo większy, bo na jednym monitorze otwierasz sobie XCode a na drugim symulator, dokumentację i konsolę. Przy czym do pracy nad aplikacjami pod iOS wystarczą im 4GB Ram, nie ma co przesadzać. Co do sprzętu dla grafika to nie wypowiadam się, bo zwyczajnie się nie znam.

#9 wishu

wishu
  • 198 postów

Napisano 28 października 2010 - 13:52

@Laupheer a co z programami graficznymi? @wojtkow iMaci o których myślałem ok. 5000zł, teraz mac mini ok. 4000 plus dwa monitory wyjdzie jakieś 5,5 - 6tys. ... ale skoro mówisz, że to jest lepsze rozwiązanie to kilka rzeczy musze pozmieniać ;)

#10 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 28 października 2010 - 14:01

Mini w Cortlandzie to 3500 brutto, zawsze możesz wziąć iMac + drugi minitor, ale chyba wersja z Mini będzie tańsza. Naprawdę polecam od razu zainwestować w dwa monitory, to bardzo przyśpiesza i ułatwia pracę, bo ilość okien które masz na raz otwarte jest spora (minimum dla mnie to XCode - kod, konsola XCode, symulator i dokumentacja) i przeskakiwanie między nimi to strata czasu, jak i tracenie skupienia.

#11 Laupheer

Laupheer
  • 1 034 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 28 października 2010 - 18:10

A kto powiedział, że trzeba kupować monitory w tej cenie? Programistom spokojnie wystarczą tańsze LCD za 500 zł, byle dwa, a pewnie nawet takie za 200 zł, niepanoramiczne, ale już nie przesadzajmy ;) Hm... Nie pisałeś nic o tym, że w cenie iMaka ma się zmieścić oprogramowanie :D. Nie orientuję się za bardzo, więc mogę tylko celować, ale poza PSem chyba nic więcej do iOS (2D) nie trzeba? PS w wersji Standard, spokojnie nawet CS3 wystarczy ;)

#12 wishu

wishu
  • 198 postów

Napisano 28 października 2010 - 19:35

Laupheer nie powiedziałem że programy mają sie zmieścić w cenie iMaca ;) poza tym chyba skorzystam z Twojej rady i kupie mini 8gb ram +monitor, ten tablet itd. Tylko chodzi mi o to, że chce znać programy które będą potrzebne grafikowi, wiadomo photoshop do wykonania grafiki 2D ale w czym zrobi animacje? To pytanie wydaje mi się głupie ale totalnie się na grafice nie znam ale z tego co się dawniej bawiłem czasami z nudów photoshopem to tam sie chyba animacji nie da zrobić więc czym? ;)

#13 Laupheer

Laupheer
  • 1 034 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 28 października 2010 - 20:48

Cóż... aktualnie w PSie można edytować filmy :D Natomiast animacje – wydaje mi się, że za pomocą SDK, ale nie jestem pewien.

#14 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 października 2010 - 21:44

Wow... Świetny tip z kupnem Mac'a Mini i dwóch monitrów :) Miałem plany kupić iMac'a i monitor ( do programowania). To w sumie wyjdzie sporo taniej. A sądzicie, że jakie monitory by się przydały? 22", 23", czy większe? Pozdrawiam!

#15 BatMan

BatMan
  • 414 postów
  • SkądKościerzyna

Napisano 28 października 2010 - 21:48

Jak co to mam fajnego mini do opchnięcia ;)

#16 Laupheer

Laupheer
  • 1 034 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 28 października 2010 - 22:37

22-23" spokojnie wystarczą, choć radziłbym jednak Full HD.

#17 slaj

slaj
  • 254 postów

Napisano 29 października 2010 - 08:56

Programistom spokojnie wystarczą tańsze LCD za 500 zł


Tu się nie zgodzę, osobiście koduję na jednym 28" i drugim obok 15" i inaczej sobie tego nie wyobrażam (no chyba że dodając trzeci) ;> pozatym od niepamiętnych czasów wychodzę z założenia, że skoro to moja praca to trzeba oszczędzać oczy - wniosek: od dawien dawna kupuję raczej najlepsze (najdroższe?) monitory. natomiast dla chcącego nic trudnego, zdarzało się klepać na jednej 17" tylko trzeba nagminnie używać Spaces...

#18 Laupheer

Laupheer
  • 1 034 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 29 października 2010 - 10:12

No cóż, każdy ma własne wymagania ;). Mi np. nie wystarcza 22" + 13", ale nie mam forsy na więcej, więc jakoś żyję ;) Swoją drogą – co mieścisz na tych 28"? Sam kod?

#19 slaj

slaj
  • 254 postów

Napisano 29 października 2010 - 14:43

zależy. w zasadzie spokojnie można zmieścić i kod i symulator/konsole na jednym monitorze, a na drugim wtedy wrzucam safari/dokumentacje/itunes etc, ale jednak zazwyczaj kończy się tym, że przy bardziej głębokich debugach czy kodowaniu to rozkładam same okna z kodem na "dużym" monitorze, a sam symulator na "małym". natomiast lubię dużą czcionkę i większy monitor można trochę odstawić dalej od oczu.

#20 bash3r

bash3r
  • 140 postów
  • SkądParyż / Świnoujście

Napisano 01 listopada 2010 - 04:48

Co do zestawu dla programisty. Moim zdaniem podstawa to dwa monitory minimum 24". Kolorki nie musza byc super wiec mozesz pojsc w tansze wersje (polecam takie z cienkimi ramkami gdyz to sprawia lepsze wrazenie plynnego desktopu). Co do samego komputera to zalewy co beda robic. Jesli beda robic gry typu AngryBirds czy kolko i krzyzyk to MacMini z 4GB ramu bedzie ok. Mozesz jedynie przewidziec dolozenie ramu jesli bedzie im malo. Jesli cos ala NFS to niestety MacPro przychodzi mi do glowy :) Ja osobiscie w domu to pracuje na 3x27" (czwarty w planach) i MacuPro z podpisu. W pracy mam 2x30". Ja bym nie myslal o mniejszym monitorze jak 24" dla programisty. Co do sprzetu do nauki to ... wydaje mi sie, ze w programowaniu nie ma czegos takiego jak sprzet do nauki. Szczegolnie w przypadku Macow. Biorac pod uwage to, ze nie mozesz wylozyc teraz na dobrego mini zakladam, ze nie bedziesz w stanie kupic za rok nowego kompa. Lepiej zaoszedzic wiecej lub wziac na kredyt ale taki, ktory bedziesz mogl smialo uzywac przez okres kredytowania. Aplikacje skompilujesz na kazdym Itelowskim Macu, problem pojawia sie gdy przychodzi do czasu kompilacji. Jesli przy Helloworld bedzie Ok tak przy pisaniu wlasnego NFS padniesz zanim skompilujesz. Jesli bierzesz sie za to na serio i wiesz, ze chcesz isc w tym kierunku to zainwestuj i po pewnym czasie idz na freelanceswitch.com czy inne i szukaj potencjalnych zlecen - zarobisz na raty i po pewnym czasie komp sie zwroci (jesli bedziesz dobry).




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych