Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Profil kolorów, projekt cmyk, wydruk w drukarni = Problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cashthelan

Cashthelan
  • 13 postów

Napisano 08 maja 2010 - 00:06

Witam, zacznę od tego, że jestem laikiem próbowałem znaleźć odpowiedź przez google, ale bez jasnego rozwiązania. Znalazłem się więc tutaj. Potrzebuję zaprojektować jedną rzecz, a następnie ją wydrukować, przy jak najlepszym rozwiązaniu kwestii kolorów (chciałbym, aby efekt nie był przypadkowy). To co do tej pory zrobiłem to rozpocząłem projekt w CMYK a nie w RGB i wyposażyłem się we wzornik CMYK, natomiast chciałbym się zapytać czy któryś z profili kolorów dostępnych w Preferencjach Systemowych -> Monitory będzie lepszym od tego standardowego przy pracy nad grafiką projektową, lub fotografią? Wiem, że najlepiej jest dokonać kalibracji, ale nie interesuje mnie to na chwilę obecną. Chcę się dowiedzieć czy np lepszy jest Adobe RGB czy może Apple RGB, a może jeszcze jakiś inny. Dodam iż mam nowego iMac 21'5 cala Zauważyłem interesującą rzecz - do tej pory używałem tego profilu kolorów który standardowo jest ustawiony w iMacu, ale zaczynając pracować nad tym projektem zacząłem się bawić tymi profilami i ustawiając Apple RGB i włączając iTunes dodatkowo ustawiając layout jego na ciemny. Zauważyłem, że obok okładek płyt jest jeszcze szara ramka. Czyżby standardowe ustawienie, aż tak bardzo obcinało tony, czy to wina czegoś innego. Bardzo proszę o możliwe zwięzłe i łopatologiczne wyjaśnienie tematu. Będę wdzięczny.

#2 master007

master007
  • 92 postów

Napisano 09 maja 2010 - 20:31