Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

C++ na Macu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 deha21

deha21
  • 384 postów

Napisano 20 marca 2010 - 22:43

Jjeśli walnę głupie pytanie to wybaczcie ;) Jestem nowy zarówno w Macach jak i w programowaniu. Tak się składa, że w mojej szkole mamy programowanie C++. Tyle tylko, że robimy w CodeBlock na Windowsie. Mój MBP już do mnie jedzie i fajnie byłoby gdybym mógł go do tego wykorzystać - zawsze lepiej się pracuje na swoim. Ściągnąłem CodeBlocks na Maca, miał jakieś zwiechy ale programów nie dało się uruchomić. Ściągnąłem NetBeans, wygląda bardzo fajnie ale napisane programy też na nim nie działają. Trzeba tam wybrać chyba kompilatory albo jakieś inne rzeczy. W związku z tym mam proste pytanie: Jak zrobić żeby to działało? ;) Z tego co się orientuję to X-Code też jest do C++ i ewentualnie jego mogę zainstalować ale nie umiem go znaleźć na płytce instalacyjnej :/ EDIT: Ok, tępy jestem ;) Szukałem XCoda na płyce z aplikacjami a nie systemem ;)

#2 Wilkolak

Wilkolak
  • 37 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 marca 2010 - 22:54

Na maku najwygodniejszym wyborem dla mnie jest XCode. Jest to środowisko dające pełną jakość korporacyjną. Jak je dobrze opanujesz to zagną Cię jedynie znajomi piszący pod VIMem. :P

#3 deha21

deha21
  • 384 postów

Napisano 20 marca 2010 - 23:05

Nie chodzi mi akurat o jakieś wymiatanie w C++. Chcę tylko sobie poćwiczyć żeby zaliczyć ;) Zainstalowałem XCode i jest trochę "inny" ;) Jak mam uruchomić program? Bo nie mam aktywnej opcji Run.

#4 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 20 marca 2010 - 23:15

Załóż projekt, a nie plik, wtedy będziesz miał aktywne Run. File => New project => Aplication => Command line tool (i wybierz niżej c++). Do nauki c++ to jest idealne. Tyle że jeśli w szkole jedziecie na windowsach to wcześniej czy później trafisz na problem, tutaj (w xcode) musisz mieć podejście bardziej unixowe, nawet przy aplikacjach konsolowych.

#5 mpConroe

mpConroe
  • 288 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 marca 2010 - 02:08

Też mam programowanie w CodeBlocks na Linuxie w szkole. Niestety, CodeBlocks na Maca nie zawiera kompilatora i "jest mniej stabilny niż inne porty" (ze strony oficjalnej). Dlatego lepiej korzystać z Xcode, jest bardzo dobry, należy jednak pamiętać, że biblioteki dołącza się wg starego standardu, np. "math.h", nie "cmath".

#6 joannas1

joannas1
  • 18 postów

Napisano 21 marca 2010 - 08:16

też miałam C++, uwielbiam to

#7 deha21

deha21
  • 384 postów

Napisano 21 marca 2010 - 09:01

Bez sensu. Taki kod mi nie działa:
#include < iostream >
#include < math.h >

using namespace std;

main()
{
	int x;
	
	cout << "Podaj liczbe: "; cin >> x;
	
	cout << "Pierwiastek z " << x << " wynosi: " << sqrt(x) << endl;
	cout << "Pierwiastek 3st z " << x << " wynosi: " << pow(x, 1.0/3.0) << endl; // cbrt(x)
	cout << x << "^0.2 wynosi: " << pow(x,0.2) << endl;
	cout << "1/" << x << " wynosi: " << 1.0/x << endl;
	
	system("pause");
	return 0;
}
Wyskakuje info, że trzeba zrobić int main(). Zrobiłem tak i program się dalej nie uruchamia, chociaz jest napisane "Running..."

Chyba będę musiał robić to na windowsie :/

EDIT: zjadło < > przy include

#8 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 21 marca 2010 - 10:19

Bez sensu. Taki kod mi nie działa:

#include < iostream >
#include < math.h >

using namespace std;

main()
{
	int x;
	
	cout << "Podaj liczbe: "; cin >> x;
	
	cout << "Pierwiastek z " << x << " wynosi: " << sqrt(x) << endl;
	cout << "Pierwiastek 3st z " << x << " wynosi: " << pow(x, 1.0/3.0) << endl; // cbrt(x)
	cout << x << "^0.2 wynosi: " << pow(x,0.2) << endl;
	cout << "1/" << x << " wynosi: " << 1.0/x << endl;
	
	system("pause");
	return 0;
}
Wyskakuje info, że trzeba zrobić int main(). Zrobiłem tak i program się dalej nie uruchamia, chociaz jest napisane "Running..."

Chyba będę musiał robić to na windowsie :/

EDIT: zjadło < > przy include


A w konsolę zaglądał, bo widzę, że ewidentnie program konsolowy? Bodajże Shift+cmd+r

Ofc zakładam, że projekt jest czystym projektem C++, ma target ustawiony na konsolową aplikację i tym podobne.

#9 Wilkolak

Wilkolak
  • 37 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 marca 2010 - 11:34

Działa bez problemu.
Tylko to nie windows, gdzie wyskakuje okienko, itd. Tak jak kolego wyżej powiedział trzeba sobie otworzyć konsolę - Cmd+Shift+R i tam będziesz wszystko miał.

Dla pewności podam kod, który u mnie się*skompilował:
#include < iostream >
#include < math.h >
using namespace std;

int main()
{
	int x;
	
	cout << "Podaj liczbe: "; cin >> x;
	
	cout << "Pierwiastek z " << x << " wynosi: " << sqrt(x) << endl;
	cout << "Pierwiastek 3st z " << x << " wynosi: " << pow(x, 1.0/3.0) << endl; // cbrt(x)
	cout << x << "^0.2 wynosi: " << pow(x,0.2) << endl;
	cout << "1/" << x << " wynosi: " << 1.0/x << endl;
	
//	system("pause");
	return 0;
}

Tylko trzeba usunąć te spacje wewnątrz < > w includach. Przez nie może nie działać.
No i na systemach Unixowych nie ma komendy pause, więc system("pause") nie będzie działać.

#10 deha21

deha21
  • 384 postów

Napisano 21 marca 2010 - 13:54

Tylko to nie windows, gdzie wyskakuje okienko, itd. Tak jak kolego wyżej powiedział trzeba sobie otworzyć konsolę - Cmd+Shift+R i tam będziesz wszystko miał.

O to chodziło! Dzięki! :D

#11 AKURAT

AKURAT
  • 827 postów
  • Skądz tąd

Napisano 22 kwietnia 2010 - 14:48

J

EDIT: Ok, tępy jestem ;) Szukałem XCoda na płyce z aplikacjami a nie systemem ;)


też własnie zamierzam zobaczyć jak to wyglada na maczkach. Niestety nie ma plyty z aplikacjami czyli muszę ściągnąć XCode z strony:

Sign in with your Apple ID - Apple Developer



dobrze myślę? ono waży aż 2.3GB ? :D

#12 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 22 kwietnia 2010 - 14:51

a kto to pamięta ile to waży, skoro tak tam piszą to pewnie tyle jest. EDIT Chociaż mi się kojarzy że coś koło 700mb, albo 900mb, bardziej jakoś tak.

#13 AKURAT

AKURAT
  • 827 postów
  • Skądz tąd

Napisano 22 kwietnia 2010 - 15:58

a kto to pamięta ile to waży, skoro tak tam piszą to pewnie tyle jest.

EDIT
Chociaż mi się kojarzy że coś koło 700mb, albo 900mb, bardziej jakoś tak.


kurcze no tam wazy 2,3 GB :/
pare dobrych dni sciagania :/

#14 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 22 kwietnia 2010 - 16:00

A może to 2.3gb to z iphonowym sdk, a to Ci nie potrzebne jest, nie wiem ale tak tylko coś kojarzę że to mniej ważyło, ale mogę się mylić.

#15 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 kwietnia 2010 - 16:23

ale to chyba nic dziwnego? masz tam masę przydatnych programów 'obok' myślisz, że ile taki np. Visual Studio waży? a jak nie masz płyt od komputera czy z systemem [box]... to już twoja strata

#16 AKURAT

AKURAT
  • 827 postów
  • Skądz tąd

Napisano 22 kwietnia 2010 - 18:28

A może to 2.3gb to z iphonowym sdk, a to Ci nie potrzebne jest, nie wiem ale tak tylko coś kojarzę że to mniej ważyło, ale mogę się mylić.


tak to z sdk ale nigdzie nie moge znaleźć samego :]

---- Dodano 23-04-2010 o godzinie 08:50 ----
dobra sciaglem Xcode 3.0 bo mam Leoparda i teraz pytanie instalować tylko:
XcodeTools.mpkg

czy jeszcze to co tu jest:
Dashcode.pkg i WebObjects.mpkg ?

#17 Scypin

Scypin
  • 299 postów

Napisano 23 kwietnia 2010 - 22:26

dashcode jest do tworzenia widgetow, webobject nie mam wiec nie wiem po co to jest. Możesz zainstalować na przyszłość mogą się przydać jeśli się zdecydujesz np. na napisanie widgeta. Instalka XCode chyba się odwołuję póżniej do tamtych jeśli w opcjach zaznaczysz

#18 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 23 kwietnia 2010 - 23:03

webobjects - to do www, coś jak php, asp, servlety itp. (chyba)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych