Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * - 1 głosy

Air 13 z sierpnia 2017. Stwierdzone w serwisie uszkodzenie płyty głównej i baterii...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dąbrowska Małgorzata

Dąbrowska Małgorzata
  • 9 postów

Napisano 11 czerwca 2020 - 10:55

Hej. Mam problem, z którym nie wiem co zrobić…

Mam MacBook Air 13″ z sierpnia 2017. Praktycznie nowy. Nawet ładowarka w folii. Leży w domu, używany sporadycznie do netu. Nigdy nie opuścił mieszkania… Nigdy nie spadł, nie wylałam niczego na niego. Jest jak z salonu. Nie zostawiałam nigdy podłączonego na długo do ładowania. Po prostu ładowanie i odłączanie. Aktualizowany itp. No i tydzień temu nie chciał mi odpalić. Myślałam, że bateria padła, bo trochę sobie leżał w walizce. Podłączyłam ładowarkę – nie ładuje. Świeciła na pomarańczowo. Więc go spakowałam i pojechałam do iSpota. Tam stwierdzili, że ładowarka jest dobra i coś jest nie tak z kompem.
Wysłałam do serwisu.
Po 3 dniach odpisali mi, że płyta główna jest uszkodzona (jakiś kosmos, bo nie wiem dlaczego…). Naprawa 2180…
Myślałam, myślałam, no i zapłaciłam. Szkoda mi kompa, chcę go z powrotem.
No i po kolejnych 3 dniach napisali mi, że bateria też jest uszkodzona… 750 zł.
No i tu już zbaraniałam…
Czy to możliwe, że komputer takiej klasy, który leży na półce, sam się popsuł?
Nie wiem, co mam robić.
Miał ktoś kiedyś taki przypadek z MacBook Air?
Myślę o napisaniu do siedziby głównej w Stanach.
Mam wrażenie, że robią mnie w balona w serwisie.

Załączone pliki



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 12 czerwca 2020 - 08:34

Autoryzowane serwisy to niestety tylko wymieniacze. Procedury APPLE nie pozwalają na naprawę podzespołów a tylko na jej wymianę - stąd taka cena wymiany płyty głównej. Dodatkowo autoryzowany nie może zamknąć naprawy jak nie zgłosi się cały komputer do systemu naprawczego - powód wymiany baterii.

 

  Serwisy poza autoryzacją często naprawiają taką płytę za 1/4 ceny - bo mogą naprawić a nie wymienić. Poza tym podzwoniłbym po innych autoryzowanych serwisach, bo wiem, że nowa bateria do Aira to koszt nawet do 200 zł niższy niż zaproponował iSpot. 

 

Co do przyczyny uszkodzenia. Najczęściej jest spowodowane zaciągnięciem wilgoci przez komputer lub zbagatelizowanym starym zalaniem które wyszło "po czasie". Dobry serwis jest w stanie wycenić i namierzyć takie uszkodzenie w kilka minut, gorzej z częściami - np. procesor (koszt samego elementu to 580 zł) trzeba ściągać z Chin a w dobie "kokowirusa" przesyłki tak przychodzą jak przychodzą (czytaj bardzo długo). Pocieszające jest to, że zwykle uszkodzenie występuje w tzw. drobnicy, którą zwykle serwisy mają na stanie.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 Dąbrowska Małgorzata

Dąbrowska Małgorzata
  • 9 postów

Napisano 14 czerwca 2020 - 10:55

Ale ja nigdy niczego nie wylalam na Macbook...Nie mam wilgoci w mieszkaniu...Nigdy jak wyżej pisałam nie wyniosłam go nawet poza mieszkanie...
Stąd moje zdziwienie. Jak komputer może się tak popsuć leżąc na półce ?... Nigdy nie pozostał podpięty pod ładowarkę dłużej niż ładowanie baterii...
Mam stara Toshibe, którą kupiłam w 2008 roku i nadal działa.. tylko jest mega wolna.

#4 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 14 czerwca 2020 - 11:10

Pech i tyle. To tylko elektronika. Możesz wyjąć nowego iPhona z pudełka i po 2 tygodniach przestaje działać ( miałem tak z nową 7). Inna sprawa to podejście Apple. To może być głupi kondensator czy inna duperela na płycie która kosztuje 2 zł i wystarczy jego wymiana. A tu całą płytę każą wymieniać. Zobacz sobie kanał Daniela Rakowieckiego na YouTube, dogadaj się na naprawę i spróbuj w ten sposób. Być może wyjdzie ułamek ceny tego co chce Apple.

iPhone 15 Pro


#5 Dąbrowska Małgorzata

Dąbrowska Małgorzata
  • 9 postów

Napisano 14 czerwca 2020 - 12:13

Właśnie dziwi mnie mega podejście serwisu. Dzwoniłam. Pytałam grzecznie aby mi wytłumaczyli co takiego się stało, że płyta główna jest uszkodzona. Odpowiedź była- nie oceniamy przyczyn, wymieniamy...Po opłaceniu faktury, po 3 dniach dostaje kolejne info - uszkodzona bateria.. To jakieś chore . Napisałam pismo do Dyrektora Apple i nie wyrażam zgody na żadne naprawy. Nie będę się zadłużać na 3 tyś.. Nie mam sobie nic do zarzucenia jeżeli chodzi o użytkowanie kompa. Jest jak nowy...Oczekiwałam pomocy od tak profesjonalnego serwisu a widzę, że po prostu naciagaja klienta na kasę.
Tylko teraz nie wiem czy serwis mi czegoś nie uszkodził lub nie uszkodzi bardziej. Nie mam już zaufania. No i na bank nie kupię już niczego z Apple.
 



#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 czerwca 2020 - 13:09

Tylko teraz nie wiem czy serwis mi czegoś nie uszkodził lub nie uszkodzi bardziej. Nie mam już zaufania. No i na bank nie kupię już niczego z Apple.
 

Na 100% nic więcej  nie uszkodzili. Zwyczajnie został podpięty pod system, system wykazał takie a takie uszkodzenia i koniec. Prawdopodobnie nawet go nie rozkręcali...

 

Poza tym inne marki mają podobne podejście - znaczy uszkodzony moduł wymienia się a nie naprawia.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 Dąbrowska Małgorzata

Dąbrowska Małgorzata
  • 9 postów

Napisano 14 czerwca 2020 - 13:38

Ok. To dlaczego jak zrobili ta pseudo diagnozę i wystawili fakturę to nie było mowy o baterii ? A 3 dni po wywaleniu przeze mnie 2 tyś na płytę główną piszą, że jeszcze 750 zł za baterię, bo też jest uszkodzona...
To jest profesjonalny serwis?
Wiem, że niektóre Macbooki z 2018 miały wadę fabryczna płyty głównej. Może mi się trafił wadliwy Air. Oczekiwałam profesjonalnej diagnozy, bo bardzo jestem ciekawa przyczyny. Nie leży ona na 100 % po mojej stronie.

#8 Cadnin

Cadnin
  • 197 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 czerwca 2020 - 20:11

Nie jestem pewny czy serwis jest w stanie wskazać przyczynę jeśli nie jest ona tak oczywista jak np. zalanie lub spalenie...anyway, diagnozę dostałaś - uszkodzona płyta główna, koszt taki i taki. Ale z tą baterią rzeczywiście dziwna sprawa...W załączonej przez Ciebie miniaturce z korespondencją jest napisane, że możesz zrezygnować z naprawy i środki zostaną Ci zwrócone - ja to rozumiem, jako całość środków, ale nie wiem czy tak jest w rzeczywistości. Jeśli tak, to może jednak nie warto naprawiać tego w tym serwisie tylko rzeczywiście odebrać od nich i poszukać opcji naprawy gdzie indziej ? Nie wiem, just a thought. 


Today we are living our future memories...

#9 Dąbrowska Małgorzata

Dąbrowska Małgorzata
  • 9 postów

Napisano 14 czerwca 2020 - 20:20

Tak też to zrozumiałam. Że jeżeli nie wyrażę zgody na baterie to zwracają to co zapłaciłam za płytę. Dziwne jest tylko to, jak też piszesz, że nagle po tygodniu chcą jeszcze za baterię...
Napisałam pismo do Dyrektora Apple i zrezygnowałam całkowicie z ich serwisu.
Dokładając tysiąc to tych trzech za naprawę mam nowego Macbook ...
Aczkolwiek po tym co mnie spotkało nie chce mieć już ta firma do czynienia.

#10 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 14 czerwca 2020 - 22:13

Może warto spróbować odebrać sprzęt nienaprawiony i wysłać go na diagnozę do innego autoryzowanego serwisu? Piszesz, że laptopa oddawałaś do iSpotu... Na tym forum (i chyba nie tylko) mają nie najlepszą opinię.


 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#11 Dąbrowska Małgorzata

Dąbrowska Małgorzata
  • 9 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 06:22

Myślałam, że w autoryzowanym mi pomogą.. Nie wyraziłam zgody na naprawę. Więc zabieram go mam nadzieję w takim stanie jak oddałam...Nie wiem co z nim tam robili przez 2 tygodnie ..

#12 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 15 czerwca 2020 - 07:38

Spróbuj z innym serwisem... iDream, Cortland, serwis.me... Nawet na tym forum nieraz były opisywane różne nieciekawe sytuacje związane z iSpotem. iSpot =/= Apple i myślę, że nie ma co oceniać wszystkich autoryzowanych serwisów (jak i samego Apple) przez pryzmat jednego :).


 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#13 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 czerwca 2020 - 08:04

Zireael a myślisz, że inne autoryzowane mają inną procedurę? Podepną pod system i wyjdzie to samo (no może o kilkaset zł taniej). Taka jest polityka serwisowa Apple. Autorka sama przyznała, że mac trochę leżał w walizce - brak używania baterii mógł ją uszkodzić, tym bardziej, że trochę to wieloznaczne określenie. Co do płyty, to nie musiała wylać nic na nią - wystarczy, że zostały zmoczone okolice komputera i mac sam zaciągnął wodę. Nie miałem jeszcze przypadku aby w Air starszej generacji padła płyta sama z siebie - zawsze to było "nigdy nie zalałem, nie upadł" a przy inspekcji pod mikroskopem na płycie "rozwinęła się obca cywilizacja".

 

Aby zakończyć temat - autorce pozostaje naprawa w autoryzowanym z wymianą płyty i baterii, oddanie do niezależnego serwisu gdzie są w stanie naprawić (a nie wymienić) płytę a bateria wcale nie musi okazać się taka kiepska (nie ogranicza ich system serwisowy Apple, który przy błędzie baterii zwyczajnie nie pozwoli zamknąć zlecenia) lub pożegnanie się z jednostką.

 

Mamy na forum przedstawiciela autoryzowanego serwisu Serwis.Me - może on się wypowie?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#14 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 15 czerwca 2020 - 08:09

Tyle że tu najbardziej zastanawia mnie to, że uszkodzenie baterii nie wyszło na początku, przy diagnozie, a dopiero po jakimś tam czasie, kiedy autorka już zapłaciła za nową płytę główną... Skoro bateria teoretycznie była uszkodzona już wtedy, dlaczego nikt z iSpotu od razu o tym nie wspomniał i nie dał wyceny? Dziwna sprawa.


Użytkownik Zireael edytował ten post 15 czerwca 2020 - 08:10

 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#15 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 czerwca 2020 - 08:33

I tu przyznaję ci rację... Może, ale tylko może, dopiero po podłączeniu do sprawnej płyty (autorka wszak zapłaciła za nią przez co rozpoczęła procedurę wymiany) bateria wykazała błędy. Wszak system diagnozuje działający komputer, a ten zaczął zgłaszać się po wymianie płyty...

 

Co prawda, nie wiem jakie są teraz procedury, ale kiedyś można było zamknąć naprawę bez wymiany baterii -  system zgłaszał tylko jej błąd - co oznacza, że taka wymiana zostaje do decyzji zlecającego.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#16 Dąbrowska Małgorzata

Dąbrowska Małgorzata
  • 9 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 12:50

Nigdy niczego nie wylalam na swojego Macbook...A że był sporadycznie używany nie powoduje chyba uszkodzenia płyty głównej...
Nie było też sytuacji aby leżał miesiącami na półce. A taka oto odpowiedź otrzymałam z iSpot...
Nie wiem jak wkleić...

#17 Zireael

Zireael
  • 905 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 15 czerwca 2020 - 17:33

Możesz wrzucić zdjęcie na przykład na imgura i tutaj wkleić link (bądź w edytorze jako obrazek), ewentualnie na zapodaj, ale tam po jakimś czasie usuwają zdjęcie.


 MacBook Pro 13 (2018)   |    Magic Mouse 2   |    iPhone 13 Pro Max   |    Watch Series 7 (41 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018)   |    AirPods 1


#18 Dąbrowska Małgorzata

Dąbrowska Małgorzata
  • 9 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 18:48

Jejku..Nie wiem co to imaguar
Imgur
>tutaj był dziwny link do jakichś najgorszego poziomu "checheszków" na imgurze< 

 

 

Proszę o niewstawianie na forum tego typu obrazków, bo zostanie to potraktowane jako spam ze wszelkimi konsekwencjami. Dziękuję. //cronopioverde



#19 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 15 czerwca 2020 - 19:17

@OP Proszę Cię – jeżeli nie wiesz, co czy jak napisać, zastanów się chwilkę, sprawdź wypowiedzi innych użytkowników, zweryfikuj podstawowe rzeczy, a potem dopiero publikuj posty, a nie linkuj do randomowych memów w sieci.

 

Zresztą, niemal wszystko zostało Ci już podpowiedziane i dogłębnie wyjaśnione. Nic, tylko skorzystać z powyższej pomocy. 


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych