Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mac PRO (early 2009) nie uruchamia się.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Yogurt75

Yogurt75
  • 18 postów
  • SkądPruszkow

Napisano 03 października 2019 - 11:24

Witam,

 

Mam taki problem: Mac PRO (early 2009) nie uruchamia się. Dioda się świeci, wiatraki startują, ale system nie wstaje.

Nie mam możliwości wybrania partycji czy nośnika, z którego wystartować.

Komputer był flashowany z 4.1 na 5.1, żeby zainstalować HighSierrę. Wszystko poszło ok. Zainstalowana nowa karta graficzna - działa. Później komputer poszedł do wymiany procesorów (niestety nie w serwisie, tylko u magika co to się zna). Po powrocie z jednostki dwuprocesorowej i 48 GB RAMu zostało mu się 1 procesor i 24 GB RAMu. Zaczął mieć problemy przy starcie systemu. Czasem uruchamiał się za drugim razem, choć nie zawsze.

I tu pytanie - czy możliwe jest, że zasilacz nie daje rady albo spalił się jeden z procesorów i on tak bruździ?

Szukałem rozwiązania lupą tu na forum, szukałem w internecie ale nic nie mogę znaleźć.

 

Czy w ogóle bez wizyty w serwisie jest możliwa jakaś podpowiedź co mogę zrobić etc? Reset SMC robiłem i bez rezultatu.

 

HELP!


:confused:

#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 03 października 2019 - 18:55

1. Tacka z Maca Pro 4,1 i 5,1 to nie to samo. Różnią się mocowaniem CPU jak i radiatorów. Co więcej radiatory z 5,1  nie pasują do 4,1.

2. Jak ktoś nie umie modernizować może bardzo łatwo uszkodzić gniazdo procesora, co skutkuje opisywanymi dolegliwościami (brak drugiego procesora, brak pamięci itp).

3. Wybierz się do normalnego serwisu i niech to ogarną. W warunkach domowych, przy uszkodzeniu jednej z podstawek CPU możesz tylko pogorszyć problem, nawet do całkowitego zniszczenia tacki.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 Yogurt75

Yogurt75
  • 18 postów
  • SkądPruszkow

Napisano 03 października 2019 - 20:18

Właśnie tego się obawiam, że uszkodzili gniazdo procesora przy montażu. Procesory były kupione do tego konkretnego modelu, ale tak to jest jak się oddaje go poleconego gościa, "który się zna"... :-/
Cóż, trzeba będzie frycowe zapłacić. Dzięki.
:confused:




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych