Cześć,
Kupiłem od gościa na Allegro używanego iMac’a w idealnym stanie z Apple Care do 2021 roku. Miał go wysłać w poniedziałek więc pojechał specjalnie w ten weekend do oficjalnego resellera (iPlanet Care)
To nie jest autoryzowany reseller Apple ani autoryzowany serwis Apple (to dealer Fibaro i GoPro), a na stronie internetowej umieszczają skopiowane z internetu zdjęcia Apple Store ze Sztokholmu sprzed (chyba) 7 lat. Nawet jakby to byli super magicy - to taki "fotomontaż" wyjątkowo źle świadczy o ich wiarygodności.
Ciekawe czy sprzedający też został wkręcony "że poszedł na przegląd" właśnie tam czy tylko Ciebie wkręca np. tłumacząc w ten sposób opóźnienie ?
Przecież do znalezienia martwego piksela niepotrzebny jest "przegląd w serwisie". Żadna diagnostyka Apple nie wykryje martwego piksela lepiej niż oko użytkownika.
...Wiem, że całą wymianę ogarnia oficjalny serwis i mają oni wszystkie taśmy do klejenia matrycy oryginalne ale jednak jest jakaś obawa. ...
Oficjalne, autoryzowane serwisy masz tu: https://locate.apple.com/pl/pl i NIE MA na tej liście iPlanet.
Pozostaje mieć nadzieję, że nie będą sami rzeźbić i odeślą na naprawę do jakiegoś uczciwego, autoryzowanego serwisu.
...
Tu masz z ispot:
17.Usługa serwisu autoryzowanego Apple nie przysługuje w przypadku, gdy sprzęt oddany do serwisu zawiera nieautoryzowaną przynajmniej jedną część, tj. nie stanowiącą produktu Apple lecz jego zamiennik, lub urządzenie było wcześniej naprawiane lub diagnozowane w nieautoryzowanym serwisie....
Tu jest klauzula zabroniona w UE i (co do zasady) jest nieprawdziwa, bo Apple (jako Gwarant) nie wyłącza gwarancji na sprzęt jeżeli zgłaszana usterka nie jest związana z wymienioną/zastąpioną częścią.
Innym serwisom autoryzowanym sama obecność "zamiennika" o ile nie jest on przyczyną zgłaszanego problemu - nie przeszkadza.
Oczywiście, to nie znaczy że bezkarnie (bez utraty gwarancji) może grzebać "byle kto" i "byle czym", ale nie można wyłączać gwarancji "z automatu" , ale tylko z konkretnego powodu.
Ale na temat serwisu iSpot: trafności diagnozy czy czasów napraw, napisano choćby na tym forum już tak wiele, że szkoda słów.
Jak coś zrobisz w nieautoryzowanym to serwis autoryzowany po stwierdzeniu ingerencji osób nieupoważnionych w komputer unieważni gwarancję.
Serwis autoryzowany może odmówić naprawy w ramach gwarancji jeżeli zgłaszana usterka nie jest objęta gwarancją (lub jest wyłączona z gwarancji).
Serwis autoryzowany nie może jednak "unieważniać gwarancji" (ani samowolnie zmieniać jej treści czy warunków).
" ... gwarancja Apple to dobrowolna gwarancja udzielona przez producenta.
...
Żaden z odsprzedawców, agentów ani pracowników Apple nie jest upoważniony do zmiany, rozszerzenia ani uzupełnienia niniejszej gwarancji."
źródło: https://www.apple.co...l-warranty.html
Użytkownik bee3 edytował ten post 01 czerwca 2019 - 23:35