Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Dysk 512 gb do Macbooka 13" Retina 2015 problem


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 mateuszwiek

mateuszwiek
  • 71 postów

Napisano 04 maja 2019 - 10:14

Witam! Kupiłem na OLX dysk 512gb oryginalny, wyciągnięty z Macbooka Air 2015. Po montażu pojawia się następujący problem: komputer chwile dłużej się uruchamia, po zalogowaniu na użytkownika po około 1-2 minutach wszystko się zawiesza i nic nie można zrobić. Zrobiłem bootowanego pendriva z mac os, gdy wchodzę w narzędzie dyskowe, żeby sformatować dysk i zrobić reinstal systemu to w ogóle nie wykrywa dysku wewnętrznego. Ktoś wie w czym może być problem i jak go rozwiązać? 


Użytkownik mateuszwiek edytował ten post 04 maja 2019 - 10:15


#2 seereek

seereek
  • 23 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2019 - 12:33

Witam! Kupiłem na OLX dysk 512gb oryginalny, wyciągnięty z Macbooka Air 2015. Po montażu pojawia się następujący problem: komputer chwile dłużej się uruchamia, po zalogowaniu na użytkownika po około 1-2 minutach wszystko się zawiesza i nic nie można zrobić. Zrobiłem bootowanego pendriva z mac os, gdy wchodzę w narzędzie dyskowe, żeby sformatować dysk i zrobić reinstal systemu to w ogóle nie wykrywa dysku wewnętrznego. Ktoś wie w czym może być problem i jak go rozwiązać? 

 

Wygląda na to, że dysk jest po prostu trafiony... Słabo, że nie jest wykrywalny przez Disk Utility. Czy odhaczyłeś opcję "pokaż wszystkie urządzenia"?


Macbook Pro 2015 Early (A1502)


#3 mateuszwiek

mateuszwiek
  • 71 postów

Napisano 04 maja 2019 - 16:57

Tak. Pokazuje tylko pendrive z instalka. Najdziwniejsze jest to ze system startuje i jak szybko wejdę w narzędzie dyskowe (zanim zdąży się zawiesić) to mogę go podzielić na partycje, itp itd. A z instalki nic się nie da zrobić. Przed kupnem wsadziłem dysk do kompa żeby nie kupić kota w worku. System się odpalił ale się zawiesił wiec pomyślałem ze trzeba postawić system na nowo i go kupiłem. A tu lipa.

Użytkownik mateuszwiek edytował ten post 04 maja 2019 - 17:31


#4 seereek

seereek
  • 23 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2019 - 22:33

Tak. Pokazuje tylko pendrive z instalka. Najdziwniejsze jest to ze system startuje i jak szybko wejdę w narzędzie dyskowe (zanim zdąży się zawiesić) to mogę go podzielić na partycje, itp itd. A z instalki nic się nie da zrobić. Przed kupnem wsadziłem dysk do kompa żeby nie kupić kota w worku. System się odpalił ale się zawiesił wiec pomyślałem ze trzeba postawić system na nowo i go kupiłem. A tu lipa.

A masz możliwość podpięcia go pod PC i na przykład zrobić diskcheck/hd tune itp? Może to by pomogło jakoś zdiagnozować problem?


Macbook Pro 2015 Early (A1502)


#5 mateuszwiek

mateuszwiek
  • 71 postów

Napisano 05 maja 2019 - 04:23

A masz możliwość podpięcia go pod PC i na przykład zrobić diskcheck/hd tune itp? Może to by pomogło jakoś zdiagnozować problem?

Niestety nie mam takiej przejściówki na usb, żeby podpiąć pod PC ale w poniedziałek podjadę do chłopaków z "Serwisu Jabłek" i zobaczymy co oni powiedzą.



#6 Kowadełko

Kowadełko
  • 335 postów

Napisano 05 maja 2019 - 10:42

Byc moze, ze dysk pracowal przez duze P przy malej ilosci ramu i poprostu jest fizycznie zaorany.



#7 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maja 2019 - 12:47

Tajemnica wyjaśniona. Mateuszwiek kupił uszkodzony dysk. SMART ok, żywotność na poziomie 97%, niestety jak odczyt działa, tak zapis już nie. Każda próba zapisu na dysku kończy się usunięciem jego nie tylko z systemu, ale również z wykazu sprzętu. Konkluzja - niestety śmietnik.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#8 seereek

seereek
  • 23 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maja 2019 - 20:36

Tajemnica wyjaśniona. Mateuszwiek kupił uszkodzony dysk. SMART ok, żywotność na poziomie 97%, niestety jak odczyt działa, tak zapis już nie. Każda próba zapisu na dysku kończy się usunięciem jego nie tylko z systemu, ale również z wykazu sprzętu. Konkluzja - niestety śmietnik.

A no właśnie, parszywy OLX.


Macbook Pro 2015 Early (A1502)


#9 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 06 maja 2019 - 22:01

Tajemnica wyjaśniona. Mateuszwiek kupił uszkodzony dysk. SMART ok, żywotność na poziomie 97%, niestety jak odczyt działa, tak zapis już nie. Każda próba zapisu na dysku kończy się usunięciem jego nie tylko z systemu, ale również z wykazu sprzętu. ...

ESD ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maja 2019 - 22:07

ESD ?

 

Zwykłe uszkodzenie kontrolera - normalne w dyskach samsunga. Nauczka dla autora - kupować w firmach - tu przynajmniej jest szansa na wymianę lub odzyskanie pieniędzy. Biorąc pod uwagę nerwy, stratę czasu i poniesione koszty nie wiem czy autor tak bardzo oszczędził...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 Ilicz666

Ilicz666
  • 375 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 maja 2019 - 22:10

Sam planuje zakup dysku do owego macbooka.
Mam 128GB myśle nad zmiana 256/512GB.
Gdzie/od kogo kupowałeś dysk? Tak aby inni nie popełnili tego samego błędu?
Osoba nie chce przyjąć dysku?

#12 seereek

seereek
  • 23 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maja 2019 - 22:26

Sam planuje zakup dysku do owego macbooka.
Mam 128GB myśle nad zmiana 256/512GB.
Gdzie/od kogo kupowałeś dysk? Tak aby inni nie popełnili tego samego błędu?
Osoba nie chce przyjąć dysku?

 

Osoba nie musi przyjmować, bo zasłoni się, że w momencie sprzedaży dysk był sprawny. Co więcej - kupujący sam go sprawdził, aby paradoksalnie "nie kupić kota w worku". Licha sprawa. 

A ty kupujesz oryginał, czy masz opcje zamiennika? Pytam, bo sam właśnie czekam na nowego SSD, ale nie od Apple'a :)


Macbook Pro 2015 Early (A1502)


#13 Ilicz666

Ilicz666
  • 375 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 maja 2019 - 08:43

Myślałem nad używanym oryginalnym dyskiem lecz cenny w przedziale 800-1200zl skłaniaja mnie dalej do używania SSD w kieszeni na USB.
Niestety nie wiem jaki miał bym kupić zamiennik oraz jaka przejściówkę.
Może ktoś z forumowiczów się orientuje?
Słyszałem ze one są znacznie wolniejsze oraz bardziej się grzeją.
Czy to prawda i jeśli tak to jak bardzo będzie to uciążliwe?

#14 seereek

seereek
  • 23 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 maja 2019 - 14:48

Pytam bo właśnie włożyłem swojego Corsaira 480GB wraz z przejściówką i będę próbował instalować :)

Macbook Pro 2015 Early (A1502)


#15 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 07 maja 2019 - 14:58

Rozmowa odbiegła od tematu. Problem rozwiązany. Zamykam.

 

P.S Jeśli autor zechce jeszcze coś dopowiedzieć, proszę o PW .


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych