Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Płatność za Apple Music środkami z konta Apple


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukpio3

lukpio3
  • 52 postów

Napisano 04 stycznia 2019 - 09:55

Cześć,

Może pytanie wyda Wam się głupie ale nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi. Chciałbym zasubskrybować usługę Apple Music ale nie chciałbym płacić za nią karta kredytową ponieważ wolę mieć pełną kontrolę swoich wydatków dlatego pomyślałem o doładowaniu konta Apple kwotą która wystarczyła by mi na roczną subskrypcję. Pytanie moje polega na tym, co dalej. Czy w chwili gdy skończy mi się kasa na koncie Apple, usługa będzie dalej aktywna i będę miał ujemne saldo czy po prostu usługa zostanie mi wyłączona?  



#2 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 04 stycznia 2019 - 12:31

A myślisz że ktoś da ci ją za darmo? Jeśli zabraknie środków system pobiera je z zapisanej karty. Jeśli jej nie ma albo nie ma na niej środków to subskrypcja zostaje zawieszona ze względu na nieopłacenie proste.

A tak na marginesie jak jest różnica między opłaceniem czegoś z góry i to w dodatku doładowaniem a płatnościami co miesiąc które pojawiają się w aplikacji bankowej. W dodatku niektóre aplikacje potrafią fajnie rozkładać płatności i pozwalać lepiej je kontrolować.  


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#3 lukpio3

lukpio3
  • 52 postów

Napisano 04 stycznia 2019 - 13:30

Ja mam niekoniecznie dobre doświadczenie z usługami opłacanymi kartą. Już kiedyś korzystałem z takiej opcji, co prawda nie w Apple-u i też miało mi ściągać 29zł miesięcznie, przez pierwsze 2 - 3 miesiące sprawdzałem, było ok. Później przestałem bo przecież to była by paranoja żeby codziennie siedzieć i analizować transakcje na karcie, zwłaszcza że korzystam z niej na co dzień. Później po jakichś 2 latach coś musiałem sprawdzić i zauważyłem jakieś dziwne transakcje. Zacząłem drążyć temat, okazało się że to właśnie ta usługa którą subskrybowałem zaczęła sobie pobierać jakieś kwoty o których pojęcia nie miałem. Oczywiście składałem reklamację, zwrócili pieniądze, w sumie nazbierało się prawie 400zł ale to co mnie kosztowało to czasu i nerw to moje. Od tamtej pory nie korzystam z subskrypcji usług których nie mogę przed płacić. 


Użytkownik lukpio3 edytował ten post 04 stycznia 2019 - 13:30


#4 hiloyt

hiloyt
  • 76 postów
  • SkądLondon, UK

Napisano 04 stycznia 2019 - 13:38

Dlatego w aplikacjach bankowych jest coś takiego jak powiadomienia w razie transakcji na lub z konta. Dymek z kwotą i skróconymi informacjami o ostatniej transakcji. Nic się nie ukryje ;).


MacBook Pro 16” (2019) // iPhone 11 Pro Max // Apple Watch Series 6 SS // AirPods Pro


#5 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 636 postów
  • Płeć:

Napisano 04 stycznia 2019 - 13:43

Ja mam niekoniecznie dobre doświadczenie z usługami opłacanymi kartą. Już kiedyś korzystałem z takiej opcji, co prawda nie w Apple-u i też miało mi ściągać 29zł miesięcznie, przez pierwsze 2 - 3 miesiące sprawdzałem, było ok. Później przestałem bo przecież to była by paranoja żeby codziennie siedzieć i analizować transakcje na karcie, zwłaszcza że korzystam z niej na co dzień. Później po jakichś 2 latach coś musiałem sprawdzić i zauważyłem jakieś dziwne transakcje. Zacząłem drążyć temat, okazało się że to właśnie ta usługa którą subskrybowałem zaczęła sobie pobierać jakieś kwoty o których pojęcia nie miałem. Oczywiście składałem reklamację, zwrócili pieniądze, w sumie nazbierało się prawie 400zł ale to co mnie kosztowało to czasu i nerw to moje. Od tamtej pory nie korzystam z subskrypcji usług których nie mogę przed płacić. 

Nie mam najmniejszego zamiaru wpływać na Twoje zwyczaje dotyczące spraw finansowych, ale to, co piszesz nie ma większego związku z tym, czy płacisz z góry, czy z dołu. Przecież te zapłacone w założeniu z góry na rok środki mogłyby zostać pobrane przez nieuczciwą firmę wcześniej niż się tego spodziewałeś.

 

To jest raczej kwestia wiarygodności partnerów, z którymi się współpracuje. Nie powierzyłbym danych karty jakiejś mało znanej firmie, ale Apple to nie jest firma krzak i czy płacisz z dołu, czy z góry, raczej Cię nie okradnie. Oczywiście może w wyniku jakiegoś błędu pobrać nie tyle, ile trzeba, ale znowu - bez znaczenia czy z dołu czy z góry.


  • a.s-6704ce448e lubi to

#6 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 04 stycznia 2019 - 13:46

A więc to raczej obawa przed utratą pieniędzy. Może ktoś im się włamał albo nie dezaktywowałeś jakiejś subskrypcji. To też się może zdarzyć zwłaszcza jak jakaś firma lubi trochę utrudnić nam proces anulowania jej. Również nie chcę nic narzucać ale myślę że nie ma co przesadzać. Rozumiem np. nie wchodzenie na konto przez sieci wifi których nie znamy albo w ogóle na komputerze biurowym który ktoś może kontrolować. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#7 winmaciek

winmaciek
  • 6 503 postów
  • Płeć:

Napisano 04 stycznia 2019 - 17:07

Usługa będzie najprawdopodobniej zawieszona, do czasu aż nie doładujesz i/lub nie dodasz danych karty.
Akurat w iTunes nie bałbym się podawania karty, zawsze po najwyżej kilku dniach wysyłają rachunek na maila. Więc nie trzeba bawić się w sprawdzanie wyciągu z karty.
  • a.s-6704ce448e lubi to

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych