Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

a1425 warstwa antyrefleksyjna a


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 JoachR

JoachR
  • 18 postów

Napisano 31 maja 2018 - 08:22

Hej, w moim macbooku pro 13' Early 2013 retina a1425 dosyć mocno odkleja się warstwa antyrefleksyjna. Niestety nie łapię się już na akcje naprawczą, ponieważ minęły 4.5 roku od zakupu. Naprawiał ktoś taką matrycę w autoryzowanym serwisie? Jaki jest koszt naprawy? Nie chciałbym tego robić na lewych częściach. Wrzucam zdjęcie poglądowe w załączniku.

Z góry dzięki za pomoc

Załączone pliki



#2 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 01 czerwca 2018 - 19:51

Poprzednik wątek jest o wymianie matrycy za pieniądze. Przeczytałeś ?

https://myapple.pl/f...#entry2203911


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#3 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 01 czerwca 2018 - 22:52

Koszt to okolice 2000zł. Ja bym oddał na próbę do "diagnostyki" do jakiegoś serwisu autoryzowanego (polecam Cortland i wysyłkowo iStrefę w Lublinie), być może zrobią dla ciebie wyjątek serwisowy. Sam program wymiany nie jest jawny i być może Apple znowu w nim coś pozmieniało.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#4 kuba.m

kuba.m
  • 8 postów

Napisano 21 października 2018 - 10:28

Cześć, mam ten sam problem, MBP late 2013, od 1,5 - 2lat zauważyłem że się powoli złuszcza, ale wiedziałem że po gwarancji to zostawiłem jak jest, po czym niedawno dowiedziałem się przypadkiem o akcji serwisowej, która w moim przypadku minęła jakieś 2 miesiące temu.... Cortland - niestety za późno, Pomoc techniczna Apple - przykro nam, płać 3k.

 

Doradźcie Panowie gdzie się z tym fantem udać, trochę szkoda spóźnić się 2 miesiące i być w plecy 3k. Można napisać jakieś pismo o ten wyjątek serwisowy, albo zwrócić się do jakiegoś serwisu, który przymknął by na to oko? Ewentualnie próbować gdzieś za granicą? Ma ktoś jakieś doświadczenie? 

 

Z jednej strony moja wina bo nie orientowałem się w temacie, ale z drugiej strony sprawa trochę przykra, że Apple nie raczyło poinformować, że jestem użytkownikiem wadliwego urządzenia. W planach miałem wymianę na nowy model, ale w takiej sytuacji stawia mnie to w trochę nie komfortowej sytuacji aby wydać na naprawę równowartość sprzętu.



#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 21 października 2018 - 20:26

...

Doradźcie Panowie gdzie się z tym fantem udać, trochę szkoda spóźnić się 2 miesiące i być w plecy 3k. Można napisać jakieś pismo o ten wyjątek serwisowy, albo zwrócić się do jakiegoś serwisu, który przymknął by na to oko? Ewentualnie próbować gdzieś za granicą? Ma ktoś jakieś doświadczenie? 

...

Problem w tym, że to wg Apple nie jest akcja serwisowa (jak np. https://www.apple.co...xchange_repair/ ), ale kilkuletni okres w którym przyznawali (i podobno nadal przyznają) wyjątki naprawcze.

W przypadku każdej akcji serwisowej związanej z seryjną wadą produktu (dotyczy to również innych producentów i produktów z innych branż - np. samochodów) - naprawa się należy, a producent jest zobowiązany do podania do wiadomości publicznej stosownych informacji (ze szczególnym uwzględnieniem czy ujawniona wada stanowi zagrożenie dla zdrowia lub życia Użytkownika) .
W takim przypadku "spóźnienie się" np. tylko 2 miesiące byłoby (moim zdaniem) jeszcze stosunkowo proste do załatwienia.
 

Schodząca powłoka nie została jednak objęta "akcją serwisową" (w rozumieniu prawnym, bo niektórzy - podkręcając emocje - mówią o akcji, ale: "nieoficjalnej", "tajnej", "niejawnej", "cichej", itp.), ale chyba prawie każdy kto trafił na wadliwą matrycę i zgłosił się (nawet po gwarancji) z nią do serwisu dostał bezpłatny wyjątek "ku chwale zadowolonego Użytkownika". 

Nie każda matryca miała wadliwą powłokę, więc serwisy wymieniały tylko te wadliwe które trafiły w ich ręce (a te które nie były wadliwe, albo nie trafiły w ręce serwisu - wymieniane nie były).

 

Jeżeli wsparcie na infolinii Apple nie jest w stanie zrobić Ci wyjątku serwisowego - to obawiam się, że żaden serwis nie weźmie na swoją klatę 2.5 - 3 kPLN żeby Ci zrobić przyjemność, ale warto przynajmniej spróbować (może byłeś w jakimś serwisie wcześniej i przy okazji wspominałeś o tym problemie, ale teraz nie pamiętasz ? ;) ).

 

Na przyszłość i również ku przestrodze dla innych: koniec gwarancji nie oznacza (zwłaszcza u Apple), że należy omijać oficjalne wsparcie szerokim łukiem bo można minąć się z wartymi nawet tysiące PLN akcjami i (nazwijmy to np.) "promocjami" serwisowymi.

Telefon / mail do serwisów (najlepiej do kilku - bo czasami rzeczy niemożliwe do zrobienia za darmo w jednym serwisie nie stanowią problemu w innym) i w ciągu max. 1-2 dni masz wszystko jasne.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 kuba.m

kuba.m
  • 8 postów

Napisano 21 października 2018 - 21:30

Dzięki za dokładne wyjaśnienie, na pewno jeszcze nie odpuszczę i będę próbował przejść się do serwisu z komputerem (nigdy wcześniej nie miałem okazji), jeśli to nic nie da, będę próbował kontaktować się z innymi, a jeśli to nie pomoże to może wycieczka do Berlina? Nie wiem jaką mają politykę za granicą w stosunku do PL, ale jeśli miałoby to pomóc to i tak by się opłaciło.


  • Kowal_86 lubi to

#7 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 października 2018 - 21:36

To jest generalnie loteria, mogą wykazać dobra wolę, ale nie muszą. Największe szanse chyba dawałbym w Apple Store w Berlinie. Oczywiście bez żadnego podejścia rozszczeniowego.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#8 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 24 października 2018 - 19:34

Dzięki za dokładne wyjaśnienie, na pewno jeszcze nie odpuszczę i będę próbował przejść się do serwisu z komputerem (nigdy wcześniej nie miałem okazji), jeśli to nic nie da, będę próbował kontaktować się z innymi, a jeśli to nie pomoże to może wycieczka do Berlina? Nie wiem jaką mają politykę za granicą w stosunku do PL, ale jeśli miałoby to pomóc to i tak by się opłaciło.

Nie zapomnij podzielić się z nami swoimi doświadczeniami.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#9 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 17 marca 2019 - 20:47

Nie zapomnij podzielić się z nami swoimi doświadczeniami.

i zapomniał :(


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych