Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Spotlight nie działa prawidłowo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 24 października 2017 - 07:28

Mam problem z spotlight. Zwróciłem na to uwagę gdy chciałem wyszukać terminal. Okazało się, że szuka tylko w historii safari. Próbowałem wykluczyć cały dysk i na nowo go dodać, ale nic to nie dało. 

 

2b8e40aea44979d0med.png



#2 sevecc

sevecc
  • 773 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 24 października 2017 - 08:50

Tak dla pewności: w ustawieniach spotlight w preferencjach masz wszystko zaznaczone ?


iPhone 13 Pro Max /  Watch S4 / MacBook Pro 2020 / iPad Air 4th gen.


#3 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 24 października 2017 - 08:51

Tak dla pewności: w ustawieniach spotlight w preferencjach masz wszystko zaznaczone ?

No tak..



#4 sevecc

sevecc
  • 773 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 24 października 2017 - 08:59

Robiłeś reindex zgodnie z tą instrukcją: https://support.appl.../en-us/HT201716 ?


iPhone 13 Pro Max /  Watch S4 / MacBook Pro 2020 / iPad Air 4th gen.


#5 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 24 października 2017 - 09:10

Robiłeś reindex zgodnie z tą instrukcją: https://support.appl.../en-us/HT201716 ?

Tak. Usuwałem, dodawałem pownownie. Nic nie dało. 



#6 sevecc

sevecc
  • 773 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 24 października 2017 - 09:46

z tym, że tam trzeba dodać, a potem usunąć.

U mnie w polu prywatność jest pusto

 

https://imgur.com/rJ7h1el


Użytkownik sevecc edytował ten post 24 października 2017 - 09:54

iPhone 13 Pro Max /  Watch S4 / MacBook Pro 2020 / iPad Air 4th gen.


#7 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 24 października 2017 - 10:29

Dodałem cały dysk. usunąłem. JEst tam pusto. Nic to nie daje. 



#8 iTrzeci

iTrzeci
  • 451 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 października 2017 - 10:22

Hehe, tylko safari i słownik - masz skopane indeksowanie i mi pomogło dopiero postawienie systemu na czysto + backup plików z timemachine.

 

Wiem, że to strasznie problematyczne rozwiązanie, ale żadne inne nie zadziała. Mi się to zdażyło na Sierra, jak na HS jest to samo, to dziękuję za takie "optymalizacje pod maską".



#9 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 27 października 2017 - 10:34

Działa :D Pomogła komenda w terminalu:

 

sudo mdutil -i on /


  • iTrzeci lubi to

#10 iTrzeci

iTrzeci
  • 451 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 października 2017 - 10:59

Super kolego, mój system niestety był niewzruszony na tę komendę.

 

To może jednak coś w tej HS poprawili :) pozdr!



#11 RFX

RFX
  • 196 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 października 2018 - 09:28

Cześć mam pytanie, czy ktoś ma podobny problem ze spotlight jak na filmie?

Na komputerze mam dwa konta i na jednym mam problem na drugim nie.

https://www.youtube....Ves&frags=pl,wn


Użytkownik RFX edytował ten post 06 października 2018 - 09:29


#12 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 07 października 2018 - 15:20

1. Zaloguj na użytkowniku dotkniętym przypadłością, oczywiście.
2. W Terminalu rzuć:
rm -f Library/Preferences/*lookup*; find L*/{Con*/*/Data/L*/,}Pref* -type f ! -iname "*notes*" -iname "*spotl*" -exec rm -f {} \;
3. Przeloguj wzmiankowane konto (żeby utworzyć na nowo com.apple.lookup.shared.plist będzie konieczne otworzenie Preferencji systemowych > Spotlight i zaznaczenie/odznaczenie [wedle woli] „Pozwól na sugestie…”)
4. Przetestuj teraz.
5. Daj znać, czy nastąpiła jakaś zmiana.

Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#13 RFX

RFX
  • 196 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 października 2018 - 15:58

Po wklejeniu komendy nic się nie dzieje

 

1. Zaloguj na użytkowniku dotkniętym przypadłością, oczywiście.
2. W Terminalu rzuć:

rm-f Library/Preferences/*lookup*; find L*/{Con*/*/Data/L*/,}Pref* -type f ! -iname "*notes*" -iname "*spotl*" -exec rm -f {} \;

3. Przeloguj wzmiankowane konto (żeby utworzyć na nowo com.apple.lookup.shared.plist będzie konieczne otworzenie Preferencji systemowych > Spotlight i zaznaczenie/odznaczenie [wedle woli] „Pozwól na sugestie…”)
4. Przetestuj teraz.
5. Daj znać, czy nastąpiła jakaś zmiana.

Po wklejeniu komendy nic się nie dzieje.



#14 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 08 października 2018 - 16:16

A powinno choćby rzucać się, że rm-f not found. Wstawiłem już spację w oryginalnym poście. Wklej, proszę jeszcze raz, już w poprawionej postaci. Nie zapomnij zatwierdzić returnem. Przeloguj, odznacz i zaznacz „pozwól na sugestie etc.” i przetestuj, czy Spotlight już działa czy też nadal się wyłącza.

Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#15 RFX

RFX
  • 196 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 października 2018 - 20:54

A powinno choćby rzucać się, że rm-f not found. Wstawiłem już spację w oryginalnym poście. Wklej, proszę jeszcze raz, już w poprawionej postaci. Nie zapomnij zatwierdzić returnem. Przeloguj, odznacz i zaznacz „pozwól na sugestie etc.” i przetestuj, czy Spotlight już działa czy też nadal się wyłącza.

Sprawdziłem nadal jest ten sam błąd, nie wiem co jeszcze można zrobić. Próbowałem nawet jeszcze raz zaindeksować dysk, ale to też nie pomogło. Jest jeszcze jakiś pomysł?



#16 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 13 października 2018 - 00:57

Reindeksowanie nie pomoże.
 

Jest jeszcze jakiś pomysł?

 

Dwa. Nie mogę osobiście zidentyfikować problemu, ponieważ go nie posiadam. Nawet nie będę się zagłębiał w szczegóły, na czym polega – do prześledzenia na Stack Overflow dla zainteresowanych – bo pomimo tego mi zaraz wyjdzie tl;dr, ale…

 

Rozwiązanie pomagające niektórym osobom, Twój przypadek nie jest odosobniony:

 

Zaznacz poniższą linię:

 

/.Spotlight-V100

 

Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Usługi > Otwórz.

Przenieś zaznaczony w otwartym oknie Findera folder do kosza (zostaniesz poproszony o hasło administratora; zakładam, że nim jesteś; w przeciwnym razie wykonaj tę operację na koncie administracyjnym, o ile możesz).

Uruchom ponownie komputer, a podczas gongu startowego (lub tuż po przyciśnięciu przycisku Power, jak masz te nowe sprzęty, bezdźwiękowe) przytrzymaj Shift, czyli wystartuj w Safe Mode. Pozwól dokończyć rozruch (możesz nawet zalogować się na któreś z kont, jak chcesz popatrzeć na bezsilną grafikę), a potem znów zrestartuj komputer, już normalnie. Przetestuj.

 

Jeżeli nadal nie ma poprawy lub jeśli nie masz dostępu do konta administratora, krąży workaround, pomagający jeszcze większej ilości dotkniętych tą niedogodnością: w Preferencjach systemowych > Spotlight odznacz jedną pozycję, ostatnią w przypadku używania jęz. polskiego: „Zakładki i historia”.

Jak zaznaczyłem, to tylko obejście – dopóki Apple nie poprawi współdziałania Safari ze Spotlightem (ponieważ zjawisko dotknęło licznych użytkowników) – ale pod warunkiem, że nie używałeś zbyt często Spotlight do odnajdywania przeglądanych stron, a zamiast tego korzystałeś po prostu z historii przeglądarki, nie powinno Ci to za bardzo doskwierać. Niedługo powinno zostać poprawione.

 

Nie rozpisuję się o czasochłonnych rozwiązaniach, typu reinstalacja systemu (na początek z zachowaniem danych użytkowników) czy tworzenie nowego konta użytkownika i migracja danych, jakby tam działało, ale jeżeli nie pracujesz na swoim komputerze 24/7 i posiadasz szybki dysk oraz backupy, możesz i to rozważyć.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#17 RFX

RFX
  • 196 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 grudnia 2018 - 08:44

Reindeksowanie nie pomoże.
 

 

Dwa. Nie mogę osobiście zidentyfikować problemu, ponieważ go nie posiadam. Nawet nie będę się zagłębiał w szczegóły, na czym polega – do prześledzenia na Stack Overflow dla zainteresowanych – bo pomimo tego mi zaraz wyjdzie tl;dr, ale…

 

Rozwiązanie pomagające niektórym osobom, Twój przypadek nie jest odosobniony:

 

Zaznacz poniższą linię:

 

/.Spotlight-V100

 

Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Usługi > Otwórz.

Przenieś zaznaczony w otwartym oknie Findera folder do kosza (zostaniesz poproszony o hasło administratora; zakładam, że nim jesteś; w przeciwnym razie wykonaj tę operację na koncie administracyjnym, o ile możesz).

Uruchom ponownie komputer, a podczas gongu startowego (lub tuż po przyciśnięciu przycisku Power, jak masz te nowe sprzęty, bezdźwiękowe) przytrzymaj Shift, czyli wystartuj w Safe Mode. Pozwól dokończyć rozruch (możesz nawet zalogować się na któreś z kont, jak chcesz popatrzeć na bezsilną grafikę), a potem znów zrestartuj komputer, już normalnie. Przetestuj.

 

Jeżeli nadal nie ma poprawy lub jeśli nie masz dostępu do konta administratora, krąży workaround, pomagający jeszcze większej ilości dotkniętych tą niedogodnością: w Preferencjach systemowych > Spotlight odznacz jedną pozycję, ostatnią w przypadku używania jęz. polskiego: „Zakładki i historia”.

Jak zaznaczyłem, to tylko obejście – dopóki Apple nie poprawi współdziałania Safari ze Spotlightem (ponieważ zjawisko dotknęło licznych użytkowników) – ale pod warunkiem, że nie używałeś zbyt często Spotlight do odnajdywania przeglądanych stron, a zamiast tego korzystałeś po prostu z historii przeglądarki, nie powinno Ci to za bardzo doskwierać. Niedługo powinno zostać poprawione.

 

Nie rozpisuję się o czasochłonnych rozwiązaniach, typu reinstalacja systemu (na początek z zachowaniem danych użytkowników) czy tworzenie nowego konta użytkownika i migracja danych, jakby tam działało, ale jeżeli nie pracujesz na swoim komputerze 24/7 i posiadasz szybki dysk oraz backupy, możesz i to rozważyć.

Dzięki za pomoc, pierwsza metoda nie zadziałała, bo we wskazanej lokalizacji brak było folderu. W spotlight odznaczyłem "Zakładki i historia" i już funkcjonowanie wróciło do normy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych