Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

SSD Smart Report - nowy/używany Air


Najlepsza odpowiedź macsupport , 22 marca 2017 - 19:42

Najlepszy program jaki znam i jakiego używamy to właśnie DriveDX. Jeśli w nim jest wszystko w porządku to możesz śmiało założyć, że dokładnie tak jest. W przypadku dysków SSD wiele programów źle interpretuje odczytane parametry, bo wsród producentów nie ma ustalonego jednego schematu zapisywania tych danych.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 xbit

xbit
  • 369 postów

Napisano 22 marca 2017 - 18:04

Witam!

 

Zakupilem MacBook Air z 2013 i zauważyłem pewien problem. Program TechTool 9 pokazuje mi, że Smart Check Failure, natomiast DriveDX, że wszsytko wporządku. 

 

Załączam screen z programu DriveDX i Techtool. W ,,mój mac" pokazuje, że SMART ,,sprawdzony".

 

Jakim jeszcze innym sposobem sprawdzić czy dysk jest sprawny?

 

DRIVEDX:

Załączony plik  2.tiff   244,92 KB   3 Ilość pobrań

 

TECHTOOL:

2daefky.jpg


Użytkownik xbit edytował ten post 22 marca 2017 - 18:05


#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 marca 2017 - 19:42   Najlepsza odpowiedź

Najlepszy program jaki znam i jakiego używamy to właśnie DriveDX. Jeśli w nim jest wszystko w porządku to możesz śmiało założyć, że dokładnie tak jest. W przypadku dysków SSD wiele programów źle interpretuje odczytane parametry, bo wsród producentów nie ma ustalonego jednego schematu zapisywania tych danych.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 xbit

xbit
  • 369 postów

Napisano 22 marca 2017 - 21:15

Dzięki wielkie, także nie będę się o to martwił.

 

Tak troche offtopicując - jakim programem jeszcze mogę sprawdzić tego Aira czy wszystko gra?

 

Zauważyłem, że touchpad nie klika tak jak trzeba - w dolnej szczelince widac jakby kawalki brudu/kleju? przez co sie blokuje jakby - probowalem to lekko nozykiem wybrac i jest lepiej - czy moge uzyc do tego żyletki? Spotkał się ktoś z czymś takim?



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 marca 2017 - 09:24

Pewnie jest zabrudzony, trzeba wymontować gładzik i wyczyścić, od zewnątrz raczej nic z tym nie zrobisz.

Są programy diagnostyczne, które testują wszystkie podzespoły komputera ale one nie są ogólnie dostępne. Z takich które możesz sobie pobrać to na przykład Etrecheck, ale on testuje raczej system niż sprzęt.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 xbit

xbit
  • 369 postów

Napisano 23 marca 2017 - 11:06

Gładzik ogarnięty - dla potomnych: między touchpadem a palmrestem jest szparka w okół - włożyłem w nią żyletke i delikatnie przeszedłem przez cały obwód. Następnie wziąłem kawałek kartki papieru i zrobiłem to samo - na papierze widać było czarne zabrudzenia. Teraz działa elegancko :) - bałem się już, że to może być przez opuchniętą baterię.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych