Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Brak możliwości zapisu na dysku USB


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 jezozwierz

jezozwierz
  • 19 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 września 2015 - 18:15

Cześć, mam problem i może ktoś mi pomoże nim wszystko przerzucę i sformatuje dysk.

Wiem jak to jest z partycjami NTFS na Mac OS, ale mam stosowne oprogramowanie (Tuxera itp). i do wczoraj nie miałem problemu. Wczoraj przy podłączonym dysku nagle zrestartował się MB. Po włączeniu okazało się, że akurat podpięty dysk stał się dyskiem tylko do odczytu. Co ciekawe gdy podpinam inne dyski (też WD Elements i też w NTFS) działają ok - mogę zapisywać i odczytywać. A ten jeden jest jakby zablokowany tylko do odczytu. Sprawdziłem dzisiaj w pracy i pod windowsem działa ok. Problem jest tylko w OS. 
Przeinstalowałem też Tuxerę (nie pomogło), pod windowsem wyrzuciłem też te pliki tymczasowe (również niestety nie pomogło. Gdy kliknę INFORMACJE - na samym dole w udostępnianiu i uprawnieniach mam: "możesz tylko odczytywać . Będę wdzięczny za pomoc. Bardzo bardzo :)

 

Poniżej wrzyciłem screeny z dwóch dysków - jeden ten "popsuty" drugi ok. 

Załączone pliki



#2 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 12 września 2015 - 06:41

Ten odczytywany masz format ntfs tuxtera a nieodczytanych ntfs Windows, czyli to raczej coś z tuxterą
Fallout ...war, war never changes...

#3 jezozwierz

jezozwierz
  • 19 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 września 2015 - 11:10

Tak może być, ale przeinstalowanie Tuxery nie pomogło, inne dyski ok, ten dalej jest tylko do odczytu :( Chyba zostało jedyne przeinstalowanie...



#4 Śfierzyk

Śfierzyk
  • 358 postów

Napisano 15 września 2015 - 07:31

Skontaktuj się z pomocą techniczną Tuxera. Prawdopodobnie Twoja licencja programu została "wygaszona".
Dzieje się tak, gdy ktoś instaluje program na większej ilości stanowisk.
Czasem jest to wynik użycia "keygena" przez kogoś po drugiej stronie globu.
Producent blokuje wtedy numer seryjny programu a legalnemu użytkownikowi przesyła nowy aktywny numer seryjny.

 

Jeśli to nie ten problem, to zanim zainstalujesz ponownie OS X, możesz jeszcze sprawdzić ten problematyczny dysk z poziomu Windows i użyć np. systemowego CheckDisk. Czasem przy zwieszce systemu lub zaniku zasilania w trakcie wykonywania operacji zostają na dysku różne błędy.


Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.


#5 jezozwierz

jezozwierz
  • 19 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 września 2015 - 19:41

Dzięki za pomoc; niestety pomogło przewalenie danych i format dysku. Nie wiem czy to wina kodu bo 6 pozostałych dysków (tez NTFS) działało bez zarzutu . 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych