Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacMini server - problem z HDD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#26 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpnia 2015 - 10:45

To Ty masz jakiś problem sprzętowy, bo po wyjęciu dysków musi ruszać jeśli wersja systemu jest odpowiednia dla kompa.

Zacznij od wyjęcia Airporta, skoro RAMy już sprawdzałeś, zwłaszcza że w verbose zatrzymuje się właśnie na protokołach sieciowych.


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#27 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 sierpnia 2015 - 10:57

To Ty masz jakiś problem sprzętowy, bo po wyjęciu dysków musi ruszać jeśli wersja systemu jest odpowiednia dla kompa.

 

Dokładnie tak. 

Napisz jaki dokładnie instalator systemu jest na tym pendrive. Możesz też podać tutaj numer seryjny komputera.

 

Odnośnie wgrania EFI to raczej nic nie da, poza tym to nie jest kwestia "programiku" jak piszesz tylko zaawansowanego serwisu, który wylutuje kość z płyty głównej, a następnie wgra do niej odpowiedni wsad przy pomocy specjalnej podstawki i oprogramowania.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#28 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpnia 2015 - 11:06

To nie EFI. Tasiemki wypiąłeś z gniazd? Uszkodzona potrafi zablokować system.

(...)Odnośnie wgrania EFI to raczej nic nie da, poza tym to nie jest kwestia "programiku" jak piszesz tylko zaawansowanego serwisu, który wylutuje kość z płyty głównej, a następnie wgra do niej odpowiedni wsad przy pomocy specjalnej podstawki i oprogramowania.(...)


Można też z pozycji Single. Nie trzeba wylutowywać kości. Ale jak napisałem: nie tędy droga.
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#29 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 sierpnia 2015 - 11:35

My to robimy i też nie lutujemy, mamy przystawkę która nie wymaga wylutowania ale jak sam piszesz, to raczej nie jest rozwiązanie problemu. Ja bym sprawdził z innym pendrive i nową instalką.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#30 makiek

makiek
  • 18 postów

Napisano 20 sierpnia 2015 - 12:03

My to robimy i też nie lutujemy, mamy przystawkę która nie wymaga wylutowania ale jak sam piszesz, to raczej nie jest rozwiązanie problemu. Ja bym sprawdził z innym pendrive i nową instalką.

Sprawdzalem na dwoch innych pendrivach i oba mialy rozne wersje systemu  



#31 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 sierpnia 2015 - 12:04

A czy inny komputer startuje z tych pendrivów ?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#32 makiek

makiek
  • 18 postów

Napisano 20 sierpnia 2015 - 12:31

A czy inny komputer startuje z tych pendrivów ?

tak instalowalem z nich 3 razy wczoraj system 



#33 makiek

makiek
  • 18 postów

Napisano 20 sierpnia 2015 - 14:33

po wyjeciu airporta to samo



#34 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpnia 2015 - 15:48

Czyli reasumując:

  • Miniak nie ładuje instalki z pendrive
  • Wymontowałeś  HDD; obie taśmy od HDD i airport
  • Uruchamiasz z pendrive - brak załadowania instalatora - praktycznie na gołej płycie?
  • Z dysku na którym postawiłeś system na innym macu też nie startuje.

Coś pominąłem? Jeśli nie to tylko zostaje rozsypane oprogramowanie płyty (nie, nie chodzi tu o EFI ani SMC), ale te możesz naprawić tylko w drodze serwisowej. Prawdopodobnie podobny przypadek ma kolega z tego tematu, z tym że u niego jeszcze system wstaje. Jest to częsta przypadłość w komputerach po 2012 roku. Jak jesteś z północy Polski temat też ogarnia kolega michallus.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#35 makiek

makiek
  • 18 postów

Napisano 21 sierpnia 2015 - 07:38

No to zostaje mlotek i smietnik :P 



#36 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 sierpnia 2015 - 08:28

Myślę, że lepiej go naprawić, ale to już Twoja sprawa.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych