Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Media Markt sprzedał mi uszkodzonego MacBooka Air. Opis całej historii.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#26 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 06 lipca 2014 - 14:50

Czesto jest tak ze infolinia bardziej dba o klienta niz podrzedny pracownik - tak np. jest w salonach samochodowych. Na miejscu zbywaja, a wystarczy jeden tel na infolinie producenta i lokalne ASO wlazi w tylek po 15 minutach od telefonu :)

#27 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 06 lipca 2014 - 15:53

Witam, kupując sprzęt w MM w Polsce, możesz go reklamować w dowolnym innym sklepie MM Polsce, spróbuj......

#28 dliwski

dliwski


  • 15 306 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 lipca 2014 - 16:33

Ok - w tygodniu jadę do innego MM.

#29 bolec71

bolec71

  • 657 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 06 lipca 2014 - 16:44

Tylko czy o to chodzi, aby jeździć od jednego sklepu do drugiego ?

#30 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 06 lipca 2014 - 16:54

Ja bym zadzwonil na infolinie i zlozyl skarge na sklep.. a potem uderzyl do rzecznika konsumentow.

#31 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 lipca 2014 - 16:58

Sklep powinien normalnie przyjąć sprzęt jeśli klient tego żąda. Mówisz, że chcesz spisać z ustawy i sklep ma 14 dni na podjęcie decyzji. Jeśli nic nie napiszą w ciągu 14 dni, to oznacza, że się ustosunkowali do Twojego żądania. Jeśli nie chcą przyjąć sprzętu na reklamacje, to muszą Ci wystawić tzw. "odmowa przyjęcia do reklamacji". Takie miejsce jest wtedy, gdy sprzęt jest np. uszkodzony mechanicznie.

#32 dliwski

dliwski


  • 15 306 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 lipca 2014 - 17:27

Ja to wszystko wiem, ale co z tego, że "muszą", skoro twierdzą, że nie muszą. Siłą nie zmuszę faceta do przyjęcia komputera i tak samo do wystawienia odmowy.

- - - Połączono posty - - -

Infolinia sugeruje napisanie maila do nich. Nie przyjmują skarg.

#33 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 06 lipca 2014 - 18:05

@dliwski - zrób prościej - wyślij list polecony do tego MM, będą musieli się ustosunkować w przeciągu 14 dni od odebrania, jeśli nie odbiorą to jeszcze raz (nie pamiętam dokładnie, ale za drugim lub trzecim podejściem przesyłkę nieodebraną uważa się za dostarczoną...)

- - - Updated - - -

Będziesz miał wtedy cokolwiek na papierze...

#34 KrisP

KrisP
  • 802 postów

Napisano 06 lipca 2014 - 18:46

Serwis MIK jest Autoryzowanym Serwisem Apple: Autoryzowany Serwis MIK RADOM: Philips, Apple, Samsung, Sony, Toshiba, Sharp, JVC, Panasonic ("Miło nam Państwa poinformować, że od 25 marca 2009 roku Centrum Serwisowe MIK posiada autoryzację na naprawę komputerów i urządzeń firmy Apple").

Cała sytuacja cóż...współczuję. Albo dalej będziesz walczył z Media albo idź do iSpot / Cortland / innego Apple Premium Resellera i niech wysyłają do serwisu. Wymienią Ci co uszkodzone i już.

Jeśli to był paragon to reklamacja konsumencka musi być przez nich przyjęta. Jednak jeśli serwis jest w stanie naprawić sprzęt to nie możesz żądać zwrotu gotówki / wymiany całego komputera.

I sugeruję jeszcze jedno - kup AppleCare, 3 lata spokoju.

Powodzenia !

#35 markdk-fe5228f169

markdk-fe5228f169
  • 154 postów
  • SkądKopenhaga DK

Napisano 06 lipca 2014 - 19:12

A już chciałem kupić u nich paluszki do latarki za cale 8,50zl.

#36 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 07 lipca 2014 - 08:44

Trochę nieporadnie się do tego zabierasz. Piszesz pismo pakujesz komputer, idziesz do informacji(nawet nie musisz kierownika wzywać) rzucasz pismo i komputer na stół, bierzesz o Panienki na swojej kopii że przyjęła i czekasz do 14 dni na odpowiedź. Przypuszczam że chciałeś wymiany lub zwrotu na miejscu od ręki i dla tego nie chcieli przyjąć. W ostateczności wyślij kurierem do MM.

#37 bolec71

bolec71

  • 657 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 07 lipca 2014 - 08:47

A jak "panienka" powie, że nie przyjmie to co robisz ?

#38 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 07 lipca 2014 - 08:54

Opcja nr2 kurier.

#39 dliwski

dliwski


  • 15 306 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 lipca 2014 - 09:08

Kurier… ok, ale potrzebuję komputera do pracy. To już przeszkoda z mojej strony - muszę to załatwić w miarę sprawnie. Nie mogę być bez komputera przez 2 tygodnie.

- - - Połączono posty - - -

I dlatego już zostawiłem go na 2 dni w Cortlandzie, żeby MM nie musiał go wysyłać - żeby było szybciej. Sami mi to zasugerowali.

#40 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 07 lipca 2014 - 10:25

Czyli tak jak myślałem - chciałeś wszystko na już. Przy niezgodności towaru z umową sprzedawca ma 14dni na ustosunkowanie się do pisma i twoich żądań. Pewnie by wysłali do serwisu i po stwierdzeniu wady zadecydowali czy naprawią,wymienią na nowy czy oddadzą kasę. Finalnie skorzystałeś z gwarancji gdzie zapewne komputer zostanie naprawiony.

#41 dliwski

dliwski


  • 15 306 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 lipca 2014 - 11:03

Sprzęt był już w serwisie.

- - - Połączono posty - - -

Nie byłoby problemu z oddaniem do serwisu i o to też sam zapytałem - czy chcą oddać sami do serwisu czy ja mogę to zrobić. Otrzymałem odpowiedź, że mogę sam zanieść do Cortlandu i oni to zaakceptują. Gdyby od razu powiedzieli, że to oni chcą go wysłać - byłbym tydzień do przodu. Nie chodzi o to, że chcę wszystko na już, ale po wszystkich instrukcjach jakie mi dali i jakie wykonałem powinni się z tego wywiązać. Tym bardziej że opinia serwisu autoryzowanego już jest i nie ma potrzeby, aby znowu go gdzieś wysyłać.

#42 torell

torell
  • 138 postów

Napisano 07 lipca 2014 - 18:13

Spróbuj może faktycznie do innego MM. Sam miałem podobny przypadek. Tylko, że ja kupiłem "na odległość" i miałem dostarczony komputer kurierem. Sprawa dotyczyła Maca Mini. Raz się uruchamiał, raz nie, miałem go w domu chyba z tydzień. Niewiele myśląc, komputer w pudełko, napisałem oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość, poszedłem do MM, gdzie miałem najbliżej, komputer oddałem, przyjęli bez problemu (a przecież był rozpakowany i uruchamiany) i nawet dostałem zwrot w gotówce (mimo, że płaciłem kartą). Więc sprzęt Apple przyjmują.

#43 matejusz

matejusz
  • 24 postów

Napisano 21 sierpnia 2014 - 13:23

Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten ponieważ sprawa też dotyczy zakupu w MM. W poniedziałek kupiłem MacBooka Air 13 w MM we Wrocławiu Po powrocie do domu rozpakowałem go uruchomiłem wszystko działa idealnie, niestety jest małe "ale". Na drugi dzień po powrocie z pracy kiedy już emocje po zakupie trochę opadły chciałem go obejrzeć dokładnie i ku mojemu zdziwieniu natrafiłem na małą podłużną nierówność na klapie macbooka. Nierówność ta jest po lewej stronie patrząc od przodu zaczyna się od dołu klapy i idzie ku górze kilka cm. Jest wyczuwalna po przejechaniu palcem i jak się spojrzy pod odpowiednim kątem. Oczywiście nie ma to żadnego wpływu na działanie sprzętu, ale efekt wizualny psuje, szczególnie, że wiem gdzie to jest :) Miał ktoś z was podobny przypadek? Nie wiem co zrobić czy przyzwyczaić się do tego małego defektu czy próbować wymienić sprzęt na nowy w MM.

#44 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 sierpnia 2014 - 16:53

Idź do MM i poproś o wymianę. Oczywiście zapewne Ci odmówią, ale warto spróbować.

#45 matejusz

matejusz
  • 24 postów

Napisano 21 sierpnia 2014 - 18:33

Idź do MM i poproś o wymianę. Oczywiście zapewne Ci odmówią, ale warto spróbować.

Do MM mam ponad 100 km, przed wycieczką do nich napisałem maila z opisem sytuacji, zobaczymy jak się do tego ustosunkują.

#46 ajed76

ajed76
  • 249 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 sierpnia 2014 - 15:13

Możesz mieć problem. Sprzęt jest uszkodzony mechanicznie więc będą wmawiać, że nie ma pewności czy sam go nie wgniotłeś. Chyba, że to wgniecenie jest tego typu, że musiało powstać na etapie produkcji. Wtedy po uzyskaniu opinii biegłego miałbyś szansę.

#47 matejusz

matejusz
  • 24 postów

Napisano 23 sierpnia 2014 - 11:14

Możesz mieć problem. Sprzęt jest uszkodzony mechanicznie więc będą wmawiać, że nie ma pewności czy sam go nie wgniotłeś. Chyba, że to wgniecenie jest tego typu, że musiało powstać na etapie produkcji. Wtedy po uzyskaniu opinii biegłego miałbyś szansę.

Tego się właśnie obawiam. Do tego sklepu, w którym kupiłem mam ponad 100km i jechac tylko po to żeby usłyszeć, że prawdopodobnie zrobiłem to sam nie ma sensu. Będę chyba musiał sie do tego wgniecenia przyzwyczaić.

#48 bulkasz

bulkasz
  • 138 postów
  • SkądGdynia

Napisano 26 sierpnia 2014 - 10:06

Dziękuję bardzo za MM czy Saturn. Czytam te opinie i dla oszczędności 100zł przy komputerze za 4 czy 5 tysięcy nie wiem czy warto tak ryzykować. Jakbyś kupił w iSpocie czy Cortlandzie nie byłoby żadnych problemów ze zwrotem.

#49 Zbig.AppleUser

Zbig.AppleUser
  • 1 327 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 sierpnia 2014 - 10:31

Taki kierownik z MM to zwykła popłuczyna polskiej gospodarki o charakterze mafijnym. Marny przewalacz. Nagłośnij sprawę w społecznościówkach i powalcz ile się da. Swoją drogą polecam omijanie szerokim łukiem MM. Tam można kupić jedynie szmatkę do czyszczenia monitora. Znajomy pracował w MM i opowiadał co tam się wyrabia. Kiedyś ktoś chciał coś kupić i "nie spodobał" się sprzedawcy. Sprzedawca poszedł na zaplecze po towar i rypnął z impetem kartonem o coś, tak, żeby śladu nie było i sprzedał.

#50 dliwski

dliwski


  • 15 306 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 sierpnia 2014 - 12:11

Dołączona grafika

MM stawia to ponad prawami konsumenta nawet w przypadku niezgodności towaru z umową.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych