Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

jak zablokować dostęp do sieci Wifi osobom nieporządanym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 elrobsono

elrobsono
  • 1 516 postów
  • SkądBarcelona, ES

Napisano 14 grudnia 2005 - 12:31

Witam, Posiadam w domu modem-router Zyxel Prestige 660, jak dokonać operacji podanej w tytule ?? Jestem w tym temacie zielony więc prosiłbym o dość szczegółowe wyjaśnienie co i jak.

#2 Jeremy

Jeremy
  • 378 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 grudnia 2005 - 12:42

Trzy rzeczy podstawowe: 1. Zabokuj upublicznianie sieci - szukaj czegoś w stylu "closed network" lub "broadcast network" - odpowiednio trzeba ustawić tak albo nie 2. Włącz hasło sieci - szukaj WEP Password, WPA Password, Security Password itd. 3. Ustaw dostęp tylko dla wybranych adresów Mac - szukaj np. Access Control lub podobnie Firewall też uruchom. Na każdym routerze trochę inaczej mogą się te rzeczy nazywać, ale zgrubsza o to chodzi.

#3 reeye

reeye

  • 1 506 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 grudnia 2005 - 13:06

Jesli możesz ustaw Szyfrowanie WPA. Ostatecznie WEP. Samo zezwalanie na dostęp przez wybrane MAC-i to raczej słabe zabezpieczenie jednak najszybciej mozesz ustawic. Przed kim/czym chcesz się bronić?

#4 elrobsono

elrobsono
  • 1 516 postów
  • SkądBarcelona, ES

Napisano 14 grudnia 2005 - 13:34

Przed sąsiadem korzystającym z netu za moje Euro Wiem jak ustawić to szyfrowanie ale co ono daje?? Prosze rozwinąć pierwszą opcję tzn. jak to poustawwiać w kompach, bo jak włączyłem ograniczenia tylko do autoryzowanych to ja też się nie mogłem podłączyć :( i nie znalazłem w Network preferences miejsca na login i hasło. Btw. sieć jest windowo-makowa 2+1

#5 Mateo

Mateo
  • 119 postów
  • SkądKraków / Olkusz

Napisano 14 grudnia 2005 - 13:59