Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook pro 13" 2011 - problem z bootowaniem


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Blue

Blue
  • 537 postów
  • SkądPoznań, Warszawa, Murcia ES

Napisano 20 lipca 2012 - 18:30

Witam, wyskoczyła plansza o konieczności restartu komputera poprzez przytrzymanie power. Zdarza się :) Problem jednak w tym, iż przy próbie włączenia pojawia dioda LED miga szybko kilka razy oraz słychać BEEP. Jeden sygnał wg Apple oznacza brak RAM... Sprzęt nowy, ram chyba fabryczny... Zostawiony tak odpali się po 4-5 próbach. Rozkręciłem, odłączyłem baterię, zamieniłem ram w slotach i komputer się uruchomił normalnie. Niestety po jego wyłączeniu i ponownym włączeniu problem występuje ponownie. RAM do wymiany? A może to coś innego? Komputer na gwarancji, nie na rękę oddawać do serwisu bo na tym pracuję :/ Pozdrawiam i dzięki za wszelkie wskazówki...

#2 gathor

gathor
  • 94 postów
  • Płeć:
  • SkądBristol, UK

Napisano 21 lipca 2012 - 19:22

Przeczyść gniazda izopropanolem, to samo zrób ze stykami pamięci. Podaj czy problem ustąpił.

#3 Blue

Blue
  • 537 postów
  • SkądPoznań, Warszawa, Murcia ES

Napisano 24 lipca 2012 - 13:49

Witam, styki przeczyszczone, problem jest nadal. Zauważyłem, że zawsze odpali się normalnie jeżeli uprzednio odłączę baterię. Ale już po resecie nadal to samo - szybko migająca dioda przez chwilę; pojedynczy sygnał. Samoczynnie zabotuje za 3-4 razem i działa prawidłowo. Sloty poprawnie rozpoznane wraz z pamięcią. Udało się (dzięki mykowi z odłączeniem baterii) uruchomić hardware test - przechodzi bez problemów.

#4 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 24 lipca 2012 - 13:56

Przełóż moduły RAM ze swojego iMac'a do MBP. Sprawdz zachowanie obydwu jednostek po tej zamianie. Jeśli problem będzie występował w MBP, oznacza to konieczność serwisowania. Jesli ustanie bez występowania objawów w iMac'u, oznacza problemy z modułami na zasadzie np.zgodności sprzętowej. Jesli iMac zacznie mieć podobne objawy, uszkodzeniu uległ zapewne któryś moduł RAM.

#5 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 lipca 2012 - 15:06

No to jak na gwarancji to serwis, bo ram jest na 90% uwalony.

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 24 lipca 2012 - 17:01

Witam, (...)Problem jednak w tym, iż przy próbie włączenia pojawia dioda LED miga szybko kilka razy oraz słychać BEEP. (...).

5 mignięć diody + pojedynczy sygnał dźwiękowy = błąd magistrali danych zasilania głównego. (np, błędnie rozpoznana bateria czy "śmieci na lini") SMC nie jest w stanie stwierdzić poprawności zasilania i pracuje nie stabilnie - dla tego po wypięciu baterii możesz wystartować. W/g podanych tu danych ma to mało wspólnego z RAM-em


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 Blue

Blue
  • 537 postów
  • SkądPoznań, Warszawa, Murcia ES

Napisano 24 lipca 2012 - 19:18

Tych mignięć jest około 20.... Najpierw świeci ciągłym światłem, po czym zaczyna migać. RAM sprawdzę w najbliższym czasie.

#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 24 lipca 2012 - 22:04

Tych mignięć jest około 20.... Najpierw świeci ciągłym światłem, po czym zaczyna migać. RAM sprawdzę w najbliższym czasie(...).

20 a kilka to lekka różnica. Jak świeci ciągłym światłem ok. 8-10 sek a potem bardzo szybko miga - następuje hardwarowy reset SMC. Powód - zalanie padów kontrolnych lub uszkodzenie bramki odpowiedzialnej za w/w reset. Mógłbyś dokładniej opisać objawy...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 lipca 2012 - 07:54

Jaki sens się zadręczać? Sprzęt nowy, to do serwisu. Objawy są odmienne od ramu z tego co na koniec opisałeś.

#10 cidik

cidik
  • 317 postów

Napisano 25 lipca 2012 - 09:21

Taki sens, że jak już będziesz mieć 13 miesiąc, to wiesz co jest grane... po to jest to forum chyba nie ...gdyby każdy tak podchodziło to przez 3 lata na forum by nie wchodziła tylko kupił apple care- 3 lata spokoju....

#11 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 lipca 2012 - 09:46

Taki sens, że jak już będziesz mieć 13 miesiąc, to wiesz co jest grane... po to jest to forum chyba nie ...gdyby każdy tak podchodziło to przez 3 lata na forum by nie wchodziła tylko kupił apple care- 3 lata spokoju....

Ale już wiemy, że problem jest większej wagi niż zepsuty ram. Wygląda to na wymianę MoBo, więc co Ci da, że ktoś opisze jaka to wymiana?

#12 Blue

Blue
  • 537 postów
  • SkądPoznań, Warszawa, Murcia ES

Napisano 25 lipca 2012 - 10:42

Nagrałem objawy:
http://www.wedding-d....pl/macbook.mov

Zalany nie był raczej, nic takiego sobie nie przypominam. Praktycznie daje się na nim normalnie pracować, usypia się i wybudza, jedynie po wyłączeniu zachowuje się tak jak na filmie. Postanowiłem zakończyć pewien projekt i do serwisu, zwłaszcza, że jest na gwarancji.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych