Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

grafika dla iphone/ipad - jakie programy?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 gcmalade

gcmalade
  • 12 postów

Napisano 07 września 2010 - 21:37

Witajcie, z gory przepraszam, jesli temat zamieszczam w zlym miejscu. Prosze podpowiedzcie mi w jakich programach mozna wykonac grafiki do aplikacji na iphone/ipad? Chodzi mi o backgroundy, postacie, sprity, przyciski itp. animacje rowniez. Nie znam sie na grafice, ale chcialbym wiedziec na czym potencjalny grafik mialby pracowac by uzyskac zadowajalace efekty. Propozycje: 1. photoshop ? 2..... pozdr, GCMalade

#2 pio11

pio11
  • 1 700 postów

Napisano 07 września 2010 - 21:58

2. Paint 3. Wiersz poleceń 4. Terminal 5. Balony z farbą i wielkie płótno na ścianie 6. .... Skoro się nie znasz na grafice to jak możesz uzyskać zadowalające efekty? Program sam za ciebie nie zrobi.

#3 demarca

demarca
  • 301 postów
  • SkądLegnica

Napisano 07 września 2010 - 22:07

Nie znam sie na grafice, ale chcialbym wiedziec na czym potencjalny grafik mialby pracowac by uzyskac zadowajalace efekty.


Domyślam się, że planujesz stanowisko dla grafika w zespole?
Nie ma sensu wymieniać wszystkiego, co jest na rynku. Każdy program będzie dobry, pod warunkiem, że grafik go zna :)

Swoje grafiki przygotowuję zestawem Photoshop + Illustrator.
Pakiet Corela też będzie dobry (jest tańszy). Opcja 0.00 PLN też istnieje, np. Gimp.

#4 Lestek

Lestek
  • 880 postów

Napisano 07 września 2010 - 22:48

Pytanie w stylu "czym zrobić dobrze kobiecie". Sorry za porównanie ale każdy używa tego, co lubi i to grafik powinien się określić. Osobiście za niewielkie pieniądze polecam Pixelmatora. Ja sobie chwalę. Tani a solidny a autor wątku nie określił jaka platforma etc.

#5 xMaGiKx

xMaGiKx
  • 263 postów
  • SkądPL

Napisano 07 września 2010 - 22:50

A odnośnie tematu, mógłbym prosić o jakiś spis wymagań dotyczących grafiki na iphona/ipada. Jestem grafikiem freelancerem, spotykam się z takimi propozycjami, ale nie chciałbym wyjść na laika i chciałbym zapoznać się z tematem. Podkreślam jestem wyłącznie grafikiem i tylko ta dziedzina w tworzeniu aplikacji by mnie interesowała.

#6 ishadow

ishadow
  • 288 postów

Napisano 08 września 2010 - 01:01

@xMaGiKx Wymagania co do grafiki określa się dla konkretnego projektu. Tworzenie grafiki na iPhone nie odbiega od przygotowania grafiki dla innych urządzeń. Najczęściej wykorzystuje się pliki w formacie PNG. Z rzeczy, które są potrzebne w każdej aplikacji, to ikona aplikacji 57x57 i ikona do iTunes 512x512. Reszta już w kwestii samego projektu, bo można korzystać ze standardowej grafiki iPhone'a, a można też przygotować własną grafikę. Rozdzielczość ekranów: iPhone: 320x480 iPad: 1024x768 iphone 4:640x960.

#7 slaj

slaj
  • 254 postów

Napisano 08 września 2010 - 08:57

myślę, że koledze chodziło o to jakimi programami najlepiej załatwić problem różnych rozdzielczości pomiędzy iPhone i iPad. nie jestem grafikiem, nie znam się, ale rysowanie każdej ikony od początku w różnych rozdzielczościach w Gimpie chyba mija się z celem. zdaje mi się, że tutaj można by używać jakiegoś programu wektorowego (Illustrator/Corel) i renderować na potrzeby projektu obrazy do różnych rozdzielczości, a później je ewentualnie poprawiać w Gimp/Photoshop...

#8 xMaGiKx

xMaGiKx
  • 263 postów
  • SkądPL

Napisano 08 września 2010 - 11:10

@ishadow dzięki za odpowiedź, ale do nie do końca o to mi chodziło, więc 2 pytania mam: 1. Czy obrazki pod retine i 3gs wykonywać osobno? Czy może iphone sam je kompresuje 2. Co z rozdziałką? Wyświetlacz 3gs ma 72ppi (tak przypuszczam) a 4 ma 326ppi, więc obrazek na całą wielkość wyświetlacza 4 ma mieć 640x960 i 326ppi?

#9 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 08 września 2010 - 13:03

nie wiem ale czy sprawę nie załatwiają ikonki wektorowe w svg? Tylko nie wiem czy iphone je potrafi wyświetlić ;)

#10 JKK

JKK
  • 411 postów
  • SkądOsolin

Napisano 08 września 2010 - 19:40

Pixelmator i oczywiście GraphicConverter z Lemkesoft - rozwija się odkąd mam styczność z Maczkami czyli od 1992 roku ;-) Używam też do grafiki wektorowej: Intaglio. Wszystkie niskobudżetowe (w porównaniu do tfu Adobe) ;-)

#11 ishadow

ishadow
  • 288 postów

Napisano 10 września 2010 - 11:57

1. Czy obrazki pod retine i 3gs wykonywać osobno? Czy może iphone sam je kompresuje
2. Co z rozdziałką? Wyświetlacz 3gs ma 72ppi (tak przypuszczam) a 4 ma 326ppi, więc obrazek na całą wielkość wyświetlacza 4 ma mieć 640x960 i 326ppi?


ad. 1. Lepiej wrzucić dwie wersje. Korzystając ze standardowego API, jedyne co musisz przygotować to grafiki w 2x większej rozdzielczości, których nazwy pliku mają dodane "@2x".
ad. 2. Wyświetlacz 3GS ma 163 ppi. Jedynej informacji jakiej potrzebujesz to rozdzielczość w pikselach. Pixels per Inch jest z punktu widzenia grafika nieistotne i jest wyliczane po prostu na podstawie upakowania pikseli (np. liczba pikseli w pionie/wysokość wyświetlacza). PPI a właściwie DPI ma znaczenie w drukarniach, gdzie masz przygotować np. plakat o wymiarach A3 w rozdzielczości 300 DPI.

Z mając dowolne dwa z: PPI, rozdzielczość w pikselach, przekątna wyświetlacza, można wyliczyć trzeci.

#12 JKK

JKK
  • 411 postów
  • SkądOsolin

Napisano 10 sierpnia 2011 - 06:40

Prosty programik do generowania ikon chwilowo za darmo w MAS.
Opis i link:
Icons Express: generator ikon

Mi bardziej przydaje się do podglądu np. efektu Gass i rogów, ale jak za darmo to warto go mieć ;-)

#13 EasyGoing

EasyGoing
  • 40 postów

Napisano 10 sierpnia 2011 - 22:02

Jeśli potrzebne są darmowe programy to bardzo polecam (sam używam): InkScape - grafika wektorowa Gimp - grafika rastrowa Blender - grafika 3D Do wszystkich jest od groma tutoriali (także video). Co do pierwszych dwóch dosyć łatwo nauczyć się podstaw i robić graficzki na "zadowalającym" poziomie. Co do 3D to wydaje mi się, że trzeba więcej umieć by cokolwiek zrobić sensownego.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych