Stawka za skład (ile wziąć).
#26
Napisano 11 kwietnia 2009 - 20:33
#27
Napisano 14 kwietnia 2009 - 11:03
#28
Napisano 14 kwietnia 2009 - 16:28
#29
Napisano 14 kwietnia 2009 - 21:02
---- Dodano 15-04-2009 o godzinie 00:24 ----
Muszę dodać- zleceniodawca oczywiście nie chciał mnie w żaden sposób wykorzystać-jestem podwykonawcą- sam się tak rozlicza i musiał o to spytać
#30
Napisano 15 kwietnia 2009 - 01:19
albo 40-50zl za godzine pracy... to coraz popularniejsza stawka.
No chyba ze to jakies studio DTP szukajace Freelancow. Nie dostaniesz wtedy wiecej niz 25-30zl
Panie, takie ceny to są w Bydgoszczy, tak?
Wawa, freelancer
- dtp za 1h 70-100zł
- skład 1str. 40-100 zł
#31
Napisano 15 kwietnia 2009 - 02:45
#32
Napisano 15 kwietnia 2009 - 03:40
Ja też nie pisałem, by umawiać się z klientem na stawkę godzinową, tylko przedstawiłem sprawę w zakresie poświęconego czasu. A to, jak sobie DTP-owiec ceni swój czas, to jego indywidualna sprawa. Samo "wymyślenie" stawki za skład, choć z pozoru łatwe, może się okazać dość skomplikowane i niewykonalne "od ręki". Podam może przykład jednego z moich historycznych już zleceń jako podwykonawca:Już kiedyś pisałem - stawki godzinowe to złodziejski system z punktu widzenia Klienta.
Jeśli DTP-owiec będzie się grzebał, albo umienętności będzie miał za małe na szybką i wprawną pracę, to teoretycznie zarobi więcej. Przecież Klient go nie sprawdzi ile faktycznie nad tym siedział Stronę można złożyć np. w 30 minut, ale takiemu niewprawnemu może to zająć nawet 1,5 godziny
Najlepsza cena za skład to ta konkretna, wynegocjowana za stronę lub całą publikację. A poprawki? Zawsze są i będą. Jak zaczniemy marudzić, że nie będziemy się nanosić lub, że będzie się za to doliczać kasę, to spłoszymy Klienta.
PS. 2-3 godziny składu jednej strony? Rozliczane w systemie "godzinowym" ? O rany, współczuję Klientowi
Klient-agencja reklamowa obsługująca dużą, sieciową, międzynarodową firmę. Do wykonania skład katalogów firmowych. Informacje, na podstawie których miałem skalkulować swoją pracę:
- skład katalogu 28 stron/A4
- 7 wersji językowych (polska, angielska, czeska rosyjska, litewska, rumuńska i turecka)
- są gotowe zdjęcia od klienta (~150 szt.)
- zdjęcia i layout we wszystkich wersjach językowych są te same - wymienia się tylko tekst.
- teksty dostanę w Wordzie
- termin - 2 tygodnie.
- jest zaakceptowany projekt
- zaakceptowany projekt jest w formacie letter ze spadami!!! - a docelowo ma być A4 (muszę przerobić całą grafikę tła w poddruku i zmienić całą makietę.
- zdjęć ma być nie ~150 tylko ~230.
- zdjęcia są "gotowe", ale w RGB, więc trzeba packshoty katalogowe podciągać do realnych kolorów - no i oczywiście trzeba je oszparować i dorobić lustrzane odbicia by były "premium".
Do tego zabawa z tekstem: 3 wersje językowe składałem od nowa, bo "coś tam" zmienili w treści. W 4 katalogach po któreś-tam korekcie wywalili mi 8 stron, ale ilość treści pozostała bez zmian. Korekt tekstowych było średnio 10-12 na każdą wersję językową, a poprawki otrzymywałem faksem!
Jakbym to zlecenie wycenił zgodnie z tymi, co pisaliście wcześniej, to chyba bym poszedł z torbami, bo zlecenie to ciągnęło się przez 3 miesiące - i to bynajmniej nie z mojej winy - po prostu klient miał długi przewód decyzyjny. Na szczęście przyjąłem ceny wręcz zaporowe, bo wiedziałem że agencja, która mi tę pracę zleca jest przyparta do muru.
#33
Napisano 15 kwietnia 2009 - 17:00
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych