Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Nie mogę zaktualizować do macOS 11.2 - błąd pobierania aktualizacji


Najlepsza odpowiedź Chris87 , 04 lutego 2021 - 11:35

Przyznam, że kłopot rozwiązany, choć nieco pokrętną drogą. Przede wszystkim - komunikat aktualizatora wprowadzał w błąd...

Chciałem pobrać Big Sura z AppStore - nie wiem czy można aktualizować system, z takiej dużej wersji (nigdy nie testowałem). Wyskoczył jednak komunikat, że do instalacji potrzebne ok. 16GB miejsca na dysku. Miałem ok. 10GB, zatem posprzątałem nieco.

 

Co się okazało? Nagle ta aktualizacja, mająca ok. 3GB - zaczęła się ściągać. Prawdopodobnie aktualizacja miała za mało miejsca, a ściągnąć się i rozpakować.
Mylące jednak było, że zamiast informacji o braku miejsca...dawał komunikat o problemach z łączem.

Zwolnienie miejsca na dysku pomogło. Co miało do tego łącze internetowe - nie wiem. Ale po wyrzuceniu kilku rzeczy wszystko ruszyło.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chris87

Chris87
  • 31 postów

Napisano 03 lutego 2021 - 11:13

Cześć.

Od kilku dni mam kłopot, aby pobrać aktualizację do Big Sur 11.2. Kiedy staram się pobrać update - w kółko mam błąd pobierania, sprawdź swoje łącze internetowe. W ciągu kilku sekund występuje komunikat, no i po zabawie. Zrzut ekranu w załączniku.

Początkowo myślałem, że to Apple ma problemy. To samo miałem przy aktualizacji do Big Sur, ale wtedy nie wyrobiły serwery Apple. Był to oficjalny kłopot, naprawiony w ciągu nocy.

Tym razem wygląda to na problem lokalny, ponieważ występuje od paru dni. Mój znajomy bez kłopotu pobrał aktualizację.

 

Pomyślałem, że może zafiksował się jakiś cache, gdzie aktualizator ściąga pliki. Ale nie mam pojęcia, gdzie mógłbym go szukać. Zaglądałem co prawda do /Library/Cache, ale nie wiem jakie folder com.apple by za to odpowiadał. A nie odważę się na ślepo wyrzucać całego chache, bo nie wiem, czy problem tu leży - a musiałbym zrobić nieco backupów (niektóre aplikacje trzymają w Cache cenne rzeczy, jak profile użytkownika).

Czy są jakieś obejścia na ten problem?

Załączone pliki


Użytkownik Chris87 edytował ten post 03 lutego 2021 - 11:14


#2 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 03 lutego 2021 - 11:34

Jeżeliby to było związane z cache’ami (albo z jakimś 3rd party firewallem np.), to uruchom w Safe Mode (shift trzymany od gongu startowego do ruszenia paska postępu pod jabłkiem) i spróbuj aktualizacji w nim.

No i spokojnie możesz usunąć wszystko z /Library/Updates/ przedtem. Na wszelki wypadek. Powodzenia.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#3 Chris87

Chris87
  • 31 postów

Napisano 03 lutego 2021 - 14:05

Niestety - nawet w trybie bezpiecznym jest kłopot z aktualizacją. Coś ewidentnie poszło nie tak, choć nie wiem dlaczego (żebym kombinował to OK, ale kłopot pojawił się naturalnie).

Spróbuję jeszcze przeinstalować system. Liczę na to, że zaciągnie się zaktualizowana wersja.



#4 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 04 lutego 2021 - 00:47

Niestety - nawet w trybie bezpiecznym jest kłopot z aktualizacją. […]

A usunąłeś wcześniej zawartość katalogu /Library/Updates?

 

[…] Spróbuję jeszcze przeinstalować system. Liczę na to, że zaciągnie się zaktualizowana wersja.

Próbuj. Choć mam wątpliwości. Ale nuż?

 

Zobacz też w Terminalu:

softwareupdate -h

Dostaniesz pełny wykaz opcji użycia. Wilistuj sobie, czy wyświetli tę aktualizację i spróbuj tak pobrać (albo i zainstalować od razu). Wyświetli jakąś konkretniejszą informację z błędem?

 

Pytania dodatkowe: korzystasz z jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia sieci na poziomie routera lub Twój ISP coś zmianiał ostatnio? Innymi słowy: spróbowałeś na innej sieci?

Czy możesz pobierać uaktualnienia aplikacji z App Store? Był kiedyś taki malware, który odłączał zainfekowaną jednostkę od serwera applowskiego.

Powodzenia.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#5 Chris87

Chris87
  • 31 postów

Napisano 04 lutego 2021 - 11:35   Najlepsza odpowiedź

Przyznam, że kłopot rozwiązany, choć nieco pokrętną drogą. Przede wszystkim - komunikat aktualizatora wprowadzał w błąd...

Chciałem pobrać Big Sura z AppStore - nie wiem czy można aktualizować system, z takiej dużej wersji (nigdy nie testowałem). Wyskoczył jednak komunikat, że do instalacji potrzebne ok. 16GB miejsca na dysku. Miałem ok. 10GB, zatem posprzątałem nieco.

 

Co się okazało? Nagle ta aktualizacja, mająca ok. 3GB - zaczęła się ściągać. Prawdopodobnie aktualizacja miała za mało miejsca, a ściągnąć się i rozpakować.
Mylące jednak było, że zamiast informacji o braku miejsca...dawał komunikat o problemach z łączem.

Zwolnienie miejsca na dysku pomogło. Co miało do tego łącze internetowe - nie wiem. Ale po wyrzuceniu kilku rzeczy wszystko ruszyło.



#6 winmaciek

winmaciek
  • 6 479 postów
  • Płeć:

Napisano 04 lutego 2021 - 12:11

Skoro problem jest rozwiązany, to zamykam. Przy okazji nadmienię, że na Macu warto mieć więcej wolnego miejsca niż 10 GB nawet jeśli nie ma aktualizacji, ale to już temat na inny wątek. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych