MacBook 2012 r sam się uruchomił ponownie i tak jak by miał teraz wykasowany dysk
Najlepsza odpowiedź SERWIS.ME , 31 sierpnia 2020 - 07:34
Jeśli wygląda tak samo to możesz montować, numery części są różne.
Przejdź do postu#1
Napisano 20 sierpnia 2020 - 11:35
Dzisiaj w trakcie pracy zaczął nagle sam się uruchamiać ponownie, lecz po uruchomieniu jest tylko szary ekran z znakiem tkj. Folderu ze znakiem zapytania w środku.
Wcześniej czasami też się tak działo ale jak się uruchomił to wyświetlił komunikat że został uruchomiony z powodu problemu i działał normalnie. Proszę o odpowiedź co to może być i jak to naprawić.
Pozdrawiam
#2
Napisano 20 sierpnia 2020 - 12:25
Taśma dysku lub sam dysk. Masz jeszcze oryginalny dysk czy już ktoś wymieniał?, po za tym nie podałeś czy to jest Pro czy Air.
MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT
iPhone 11 128GB
#3
Napisano 20 sierpnia 2020 - 12:49
Czy idzie to jakoś samemu sprawdzić bez specjalistycznego sprzętu czy to dysk czy taśma? Tak dysk był zmieniany przez poprzedniego właściciela na większy z Samsunga. Probowalem zainstalować system ale po zainstalowaniu ponownie wyskoczył ten sam problem.
#4
Napisano 20 sierpnia 2020 - 13:27
Wyciągnij taśmę dysku HDD i ją zaizoluj taśmą z obu stron - one pękały i się uziemiały do obudowy często.
coś nie tak?
#5
Napisano 20 sierpnia 2020 - 15:57
Niestety nic nie pomogło. Wyciągłem dysk i zobaczyłem taśmę i wygląda normalnie. Wymienić ją to chyba będzie problem bo to taka jakby cienka blaszka przyklejona do obudowy i połączona z drugą która idzie w miejsce tej diody i mikrofonu.Co jeszcze mogę zrobić?
#6
Napisano 21 sierpnia 2020 - 06:19
Jeśli jest to trzynastka z 2012 roku to w nich typową usterką jest właśnie uszkodzenie tej taśmy. Na oko może wyglądać dobrze ale dysk nie będzie działał.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#7
Napisano 21 sierpnia 2020 - 18:14
Problem leżał po stronie dysku, wymieniłem go na nowy oryginalny i MacBook ożył.
Niestety problem pojawił się ponownie.Podziałał dobrze z 2 godziny i pojawił się szary i ekran i z powrotem jest folder ze znakiem zapytania. Już nie wiem co robić
Dałem sprawdź dysk w trybie odzyskiwania i wyświetla że dysk jest sprawny
#8
Napisano 22 sierpnia 2020 - 04:26
#9
Napisano 22 sierpnia 2020 - 09:18
Iść (w końcu) do serwisu.
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
#10
Napisano 24 sierpnia 2020 - 13:01
No przecież kilka osób Ci tutaj słusznie napisało, że do wymiany jest taśma dysku.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#11
Napisano 29 sierpnia 2020 - 14:30
#12
Napisano 31 sierpnia 2020 - 07:34 Najlepsza odpowiedź
Jeśli wygląda tak samo to możesz montować, numery części są różne.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych