Na Twoim miejscu trochę ostrożniej obchodziłbym się ze słowem "bzdura", bo niestety nie masz racji.
Staram się nie nadużywać zbyt mocnych słów, ale w tym przypadku pozwolę sobie podtrzymać swoją opinię - jednocześnie chętnie podejmę dyskusję i ... jeżeli faktycznie nie mam racji to nie zabraknie mi odwagi żeby publicznie przeprosić za ewentualnie popełniony błąd.
Przypomnę więc że bzdurą określiłem postawioną tezę, że:
... W tym przypadku nie ma możliwości naprawy w ramach gwarancji.
Wprawdzie autor wątku potwierdził już, że jest to bzdura - bo nawet nie mając faktury udało mu się ustalić datę startu gwarancji i aktywować ją w systemie Apple:
...Wczoraj skontaktowałem się ze sprzedawcą i dowiedziałem się kiedy MacBook został zakupiony, wpisałem te datę i została aktywowana gwarancja więc nie potrzebowałem potwierdzenia zakupu jak mi powiedzieli na infolinii.
to twierdzenie, że w "tym przypadku" (t.j. posiadania komputera, który z całą pewnością nie ma jeszcze roku, ale nie posiadania dokumentu zakupu) wyklucza możliwość ew. naprawiania go w ramach gwarancji - nie ma sensu i moim zdaniem nie przystoi serwisowi autoryzowanemu.
"W tym przypadku" wystarczy(ło) bowiem wpisanie poprawnej daty do systemu Apple.
Autor wątku nie pisał, że data zakupu jest znana (lub może być znana) - dlatego poradziłem szukanie "na chybił-trafił" sprawdzając wstecz kolejne daty począwszy od daty uruchomienia komputera, aż do daty przy której uda się trafić na tę właściwą. Jak pisałem wcześniej - do "sprawdzenia" byłby zakres maksymalnie trzech kwartałów. Faktura byłaby potrzebna ewentualnie do skorygowania tej daty (gdyby data zakupu z faktury różniła się (na niekorzyść posiadacza od daty pokazywanej przez system Apple).
Ośmielam się jednocześnie zauważyć, że określanie próby znalezienia (metodą prób i błędów) prawidłowej daty zakupu jako:
... zwykłe sugerowanie oszustwa.
jest poważnym nadużyciem z Twojej (Waszej ?) strony.
Są przypadki kiedy w naszym systemie nie ma nawet szacowanej daty zakupu i nawet urządzenie, które dopiero weszło do sprzedaży jest oznaczone jako "out of warranty" w takim przypadku bez dowodu zakupu nie ma możliwości wykonania naprawy w ramach gwarancji. Przypominam także, że każdy serwis autoryzowany zgodnie z warunkami gwarancji i wykonywania napraw w każdym przypadku może poprosić o dowód zakupu nawet kiedy nie ma żadnych wątpliwości co do gwarancji.
I m.in. dlatego (żeby uniknąć ew. problemów w kontakcie z serwisem, który pod byle pretekstem może żądać faktury zakupu, której Hubu999 nie ma) doradziłem samodzielne znalezienie prawidłowej daty i zarejestrowanie jej w systemie Apple. Wprawdzie byłby to dość czasochłonny proces (a szczęśliwie udało się go przeprowadzić na skróty), to uważny czytelnik z pewnością zauważy, że sposób ten był "w tym przypadku" jak najbardziej prawidłowy.
Napisałem jednak również, że:
Problem pojawi się jak znajdziesz się w sytuacji gdzie okazanie dowodu pierwotnego zakupu i np. umowy przenoszącej prawo własności tego komputera na Ciebie - będzie wymagane.
- bo faktycznie, można znaleźć się w sytuacji w której nie posiadanie właściwego dokumentu zakupu może przysporzyć kłopotów.
Nie zadbanie o takie "szczegóły" przy zakupie sugerując się np. tylko ceną i stanem folii na opakowaniu - nie jest polecanym przeze mnie sposobem postępowania.
Właścicielowi komputera proponuję podesłać do nas numer seryjny to rozwiejemy wszelkie wątpliwości co do gwarancji i ewentualnych programów naprawczych.
Taka propozycja byłaby cenna dwa dni temu - zamiast straszyć, że przypadek jest beznadziejny dla możliwości napraw z tytułu gwarancji tak, że autor wątku zrozumiał nawet, że :
... taki macbook nie będzie podlegał pod rózne ewentualne programy wymiany apple? (takie jak np. wymiany klawiatur, matryc etc)
Właściciel komputera jednak już sobie poradził z rozwiązaniem problemów piętrzonych przez infolinię czy ASA i zapewne sprawdził już samodzielnie status gwarancji np. na: https://checkcoverage.apple.com/pl/pl .
Chętnie jednak poznam opinie innych forumowiczów - być może ktoś zna lepszy sposób (w takim przypadku jak opisywany) na aktywację gwarancji w systemie Apple nie mając dokumentu zakupu.