Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Oszustwo w PLAY i próba udowodnienia niewinności.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 High Octave

High Octave
  • 26 postów

Napisano 11 czerwca 2017 - 16:14

Witam serdecznie,

 

Posiadam iphone 6s od nowości, nigdy nie był jailbreakowany. Kilka dni temu dostałem na maila fakturę z PLAY na której ku mojemu zdziwieniu były naliczone dwa doładowania karty pre-paid na łączną kwotę 150 PLN. Oczywiście doładowania te nie miały miejsca. Po niezwłocznym telefonie na biuro obsługi dowiedziałem się, że doładowania te zostały zrobione 23 maja o 13:06 i 13:08 przez kod z MOJEGO TELEFONU. Jestem na 200% pewien, że nikt go wtedy nie dotykał, bo byłem wtedy w domu, telefon był ze mną, a poza był zablokowany odciskiem palca + kodem. W play rozwiązali sprawę dzisiaj oznajmiając mi, że mogę sobie iść na policję, a opłaty naliczone zostały zasadnie. 

 

Jedyną możliwością udowodnienia im, że z mojego telefonu od nowości nie była doładowywana żadna karta, to jakiś program który rejestrowałby wychodzące połączenia/żądania (?) z telefonu. Normalny rejestr połączeń wychodzących nic tu nie pomaga bo te doładowania to jakieś specjalne okno, które pokazuje się w telefonie. Nie jest to rejestrowane jako połączenie. 

 

Na policję oczywiście pójdę, ale nie liczę na nich... Dlatego ostatnią deską ratunku jesteście Wy. Czy jest taki program, na iphone lub na PC/Mac, który pokazałby takie doładowania? Wtedy mógłbym im pokazać, że nie ma tam nic i w ten sposób udowodnię, że opłaty zostały naliczone błędnie.

 

Bardzo liczę na Was i dziękuję serdecznie za pomoc!



#2 Dziadu1993

Dziadu1993
  • 728 postów

Napisano 12 czerwca 2017 - 07:48

Szczerze wątpie że takie informacje są zapisywane. Nie otrzymales informacji jaki numer rzekomo doladowales ?

#3 High Octave

High Octave
  • 26 postów

Napisano 12 czerwca 2017 - 09:27

Dostałem taką informację. Numeru nie znam i nigdy nie miałem z nim do czynienia. Dzwoniłem na niego z komputera kilka razy i po jednym sygnale włącza się poczta za każdym razem.



#4 burczybass-0636a41136

burczybass-0636a41136
  • 473 postów
  • SkądWars i Sawa

Napisano 12 czerwca 2017 - 20:31

A od kiedy masz ten numer (swój) ?

 

Dlaczego pytam:

 

Od dość dawna posiadam kilka numerów w Play. Jakiś czas temu miałem taką sytuację, że na jednym z moich numerów umowa dobiegała końca. Z racji tego, że ten numer już nie był mi potrzebny to nie przedłużałem umowy - złożyłem papier w tej sprawie w salonie Play

Po wygaśnięciu umowy numer z numeru abonamentowego przeszedł z automatu na numer prepaid, który widziałem nadal u siebie na koncie (w 24.play.pl) i mogłem sobie go ew. doładować i korzystać (nie robiłem tego).

 

Po upływie jakiegoś czasu, wchodzę na swoje konto w 24.play.pl i widzę na tym numerze niezapłaconą fakturę....

Wchodzę na detale tego numeru a tam wszelkie dane nowego właściciela numeru. Imię, nazwisko, pesel, adresy, wszystko...

Okazuje się, że numery nieużywane przechodzą po jakimś czasie do nowego właściciela.

W takiej sytuacji będąc nieuczciwym użytkownikiem mógłbym się zalogować w 24.play.pl na ten numer i sobie np. właśnie doładować inny... 

Po telefonach na infolinie, kombinowaniu za którymś razem ktoś się na infolinii w końcu przyznał, że to ich wina.

Sytuacja powstała w salonie Play - kiedy składałem papier o nie przedłużaniu umowy na tym numerze. Jak mi wytłumaczono - pracownik salonu nie "odpiął" tego numeru od mojego konta.


Użytkownik burczybass edytował ten post 12 czerwca 2017 - 20:43


#5 divinevox

divinevox
  • 21 postów

Napisano 13 czerwca 2017 - 15:41

Policja ci tu nie pomoże. Może prędzej Rzecznik Praw Konsumenta.
  • Ania.S lubi to

#6 tomazzz

tomazzz
  • 35 postów

Napisano 13 czerwca 2017 - 18:23

dokladnie rzecznik praw konsumenta lub jakas fundacja konsumencka 


poszukaj w necie i sie nie daj !!!!



#7 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 14 czerwca 2017 - 09:12

Gwoli wyjaśnienia, że jak umowa na firmę to rzecznik praw konsumenta czy "jakaś fundacja" nic nie wskóra. Pozostaje prawnik i powództwo cywilne.



#8 High Octave

High Octave
  • 26 postów

Napisano 14 czerwca 2017 - 14:15

A od kiedy masz ten numer (swój) ?

 

Dlaczego pytam:

 

Od dość dawna posiadam kilka numerów w Play. Jakiś czas temu miałem taką sytuację, że na jednym z moich numerów umowa dobiegała końca. Z racji tego, że ten numer już nie był mi potrzebny to nie przedłużałem umowy - złożyłem papier w tej sprawie w salonie Play

Po wygaśnięciu umowy numer z numeru abonamentowego przeszedł z automatu na numer prepaid, który widziałem nadal u siebie na koncie (w 24.play.pl) i mogłem sobie go ew. doładować i korzystać (nie robiłem tego).

 

Po upływie jakiegoś czasu, wchodzę na swoje konto w 24.play.pl i widzę na tym numerze niezapłaconą fakturę....

Wchodzę na detale tego numeru a tam wszelkie dane nowego właściciela numeru. Imię, nazwisko, pesel, adresy, wszystko...

Okazuje się, że numery nieużywane przechodzą po jakimś czasie do nowego właściciela.

W takiej sytuacji będąc nieuczciwym użytkownikiem mógłbym się zalogować w 24.play.pl na ten numer i sobie np. właśnie doładować inny... 

Po telefonach na infolinie, kombinowaniu za którymś razem ktoś się na infolinii w końcu przyznał, że to ich wina.

Sytuacja powstała w salonie Play - kiedy składałem papier o nie przedłużaniu umowy na tym numerze. Jak mi wytłumaczono - pracownik salonu nie "odpiął" tego numeru od mojego konta.

 

 

 

Ten numer mam już bardzo długo, był przenoszony z innej sieci 9 miesiecy temu, a w tamtej był aktywny chyba ze 4 lata. 

 

Sytuacja o której mówisz mogłaby mieć miejsce tylko i wyłącznie jako doladowanie przez internet. W moim przypadku Play sie upiera, że to z mojego telefonu było doładowane kodem. Cała sprawa sie tak zakońzyła, że przeprosili mine za tę sytuację i zwrócą mi w nastepnych fakturach całą sumę + jeszcze kilkadziesiąt zł za faktygę. Nadal nie wiedzą co było przyczyną, albo nie chca mi powiedzieć. Na forum Play założyłem o tym temat i po kilku dniach ma juz 20 stron i 170 postów. Zgłaszają się kolejne poszkodowane osoby. Generalnie robi się ciekawie. Zainteresowanych odsyłam na forum play, Wątek: "Oszukany na rzekome doładowania Play na kartę. Sprawę kieruję na policję." w dziale pomoc play.

 

dzieki za Waszą pomoc!


Użytkownik High Octave edytował ten post 14 czerwca 2017 - 14:17

  • Kuba2000 lubi to

#9 burczybass-0636a41136

burczybass-0636a41136
  • 473 postów
  • SkądWars i Sawa

Napisano 14 czerwca 2017 - 19:26

Jasne.
Super, że zmienili zdanie.
Pozdrawiam

#10 hock

hock
  • 27 postów
  • SkądPL

Napisano 16 czerwca 2017 - 22:00

Zainteresuj się tym
https://zaufanatrzec...pln-do-faktury/

#11 lelekCk

lelekCk
  • 240 postów
  • Skądz południa

Napisano 19 czerwca 2017 - 08:14

Witam serdecznie,

 

Posiadam iphone 6s od nowości, nigdy nie był jailbreakowany. Kilka dni temu dostałem na maila fakturę z PLAY na której ku mojemu zdziwieniu były naliczone dwa doładowania karty pre-paid na łączną kwotę 150 PLN. Oczywiście doładowania te nie miały miejsca. Po niezwłocznym telefonie na biuro obsługi dowiedziałem się, że doładowania te zostały zrobione 23 maja o 13:06 i 13:08 przez kod z MOJEGO TELEFONU. Jestem na 200% pewien, że nikt go wtedy nie dotykał, bo byłem wtedy w domu, telefon był ze mną, a poza był zablokowany odciskiem palca + kodem. W play rozwiązali sprawę dzisiaj oznajmiając mi, że mogę sobie iść na policję, a opłaty naliczone zostały zasadnie. 

 

Jedyną możliwością udowodnienia im, że z mojego telefonu od nowości nie była doładowywana żadna karta, to jakiś program który rejestrowałby wychodzące połączenia/żądania (?) z telefonu. Normalny rejestr połączeń wychodzących nic tu nie pomaga bo te doładowania to jakieś specjalne okno, które pokazuje się w telefonie. Nie jest to rejestrowane jako połączenie. 

 

Na policję oczywiście pójdę, ale nie liczę na nich... Dlatego ostatnią deską ratunku jesteście Wy. Czy jest taki program, na iphone lub na PC/Mac, który pokazałby takie doładowania? Wtedy mógłbym im pokazać, że nie ma tam nic i w ten sposób udowodnię, że opłaty zostały naliczone błędnie.

 

Bardzo liczę na Was i dziękuję serdecznie za pomoc!

Do poczytania w tej sprawie. Może jesteś w tym gronie.

 

https://finanse.wp.p...34546904630913a


  • Kuba2000 lubi to

iPhone 3GS


#12 Me_69

Me_69
  • 245 postów

Napisano 20 czerwca 2017 - 13:02

widzę że TVN nagłośnił Twój przypadek: http://tvn24bis.pl/t...lay,750295.html


  • Kuba2000 lubi to

iPhone 6+ 128GB Silver / iPhone X 256GB Silver / AirPods

iPad Pro 12.9 (2017) 512GB + LTE / AppleTV 4 64GB





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych