Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook 2010 - samoistne usypianie, gorący kabel i uszkodzona bateria.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 wedeel

wedeel
  • 79 postów

Napisano 13 grudnia 2015 - 22:54

Witam,

 

Tak jak w temacie, MacBook White 2010 sam się usypia.

 

Od jakiegoś czasu występowały problemy z baterią (pojawiła się informacja, że wymaga naprawy, co jest zresztą zrozumiałe - od 2010 roku niewymieniana, ale działała przez ten czas świetnie). ;)
W każdym razie, na chwile obecną stan naładowania baterii wynosi 0% non-stop, momentami próbuje coś tam ładować, ale zaraz przestaje i tak w kółko. Ogólnie z tego 0 się nic nie rusza. Czyli bateria do wymiany, to wiem, ale... 

...bardziej zaniepokoiły mnie dwa inne symptomy, które pojawiły się kilka dni temu, tuż przed tym jak bateria zupełnie padła. Mianowicie kabel wraz z wtyczką do magsafe przy ładowaniu robił się KOSZMARNIE gorący, wręcz parzył. Unikałem rozładowywania baterii trzymając komputer podpięty ciągle pod gniazdko - wtedy było ok. Dodam, że około 6 miesięcy temu wymieniałem kabel w serwisie. Naczytałem się wielu informacji, że może to być uszkodzone złącze magsafe bezpośrednio w MacBooku, ale z drugiej strony, może to była kwestia samej baterii, która powodowała przegrzanie kabla i nie ma się co martwić uszkodzeniem samego MacBooka? Jak sądzicie?

 

Dzisiaj natomiast pojawił się inny problem. MacBook momentami sam się usypia, zupełnie bez przyczyny. Zauważyłem też nieco zmniejszona wydajność (dostał zadyszki przy ładowaniu dwóch stron produktu na allegro). Niekiedy wyłącza się całkowicie i przy próbie ponownego włączenia, jakby startuje ale po chwili gaśnie... coś jakby brakowło mu mocy. Jest to widoczne w szczególności po diodzie, która kilkukrotnie mruga, zanim załapie. Czy sądzicie, że może to mieć związek z baterią, czy wskazuje to raczej na uszkodzony zasilacz lub MacBook?

 

Będę wdzięczny za odpowiedź! 

 

Pozdrawiam!



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 grudnia 2015 - 09:41

Jeśli grzeje się wtyczka zasilacza to albo ta wtyczka albo złącze w komputerze są uszkodzone i nie używaj tego w tym stanie, bo coś więcej uszkodzisz. 

Jeśli bateria jest zepsuta to może spowalniać pracę komputera.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 wedeel

wedeel
  • 79 postów

Napisano 14 grudnia 2015 - 11:13

Dziękuje za odpowiedz! Koszt wymiany wtyczki/kupna nowego MagSafe jest mi znany, orientuje się Pan ile natomiast może kosztować wymiana złącza w MacBooku?

Rozumiem, ze do czasu diagnozy tych elementów lepiej wstrzymać się z kupnem nowej baterii?

Pozdrawiam!

#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 14 grudnia 2015 - 17:37

Jedno wynika z drugiego. Podejrzewam uszkodzenie kabla/wtyku Magsafe, przez co bateria nie jest ładowana, przez co komputerowi brakuje mocy i może przez to gasnąć. Z baterią się wstrzymaj. Trzeba zacząć od najprostszych rzeczy.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 grudnia 2015 - 00:48

A ja wprost przeciwnie - nie lekceważyłbym komunikatów o uszkodzonej baterii. Szkoda Świąt. Przejdź się do serwisu https://locate.apple.com/pl/pl/ niech zapuszczą diagnostykę baterii. W większości serwisów to nic nie kosztuje.


Użytkownik bee3 edytował ten post 15 grudnia 2015 - 00:50

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 grudnia 2015 - 09:29

A ja wprost przeciwnie - nie lekceważyłbym komunikatów o uszkodzonej baterii. Szkoda Świąt. Przejdź się do serwisu https://locate.apple.com/pl/pl/ niech zapuszczą diagnostykę baterii. W większości serwisów to nic nie kosztuje.


A co to da? Ten rocznik nie wymaga baterii do prawidłowego działania. Równie dobrze może sobie odpiąć baterię w domu. Niepokojące jest za to grzanie się przewodu zasilacza co świadczy o uszkodzeniu elektroniki w laptopie ( nawet przy zwartych celach prawidłowo działająca elektronika powinna odciąć ładowanie baterii) a z tym autoryzowane serwisy sobie nie poradzą ( diagnoza prosta - wymiana płyty :) - wróżka ze mnie czy co ;) )


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 grudnia 2015 - 09:39

A ja wprost przeciwnie - nie lekceważyłbym komunikatów o uszkodzonej baterii. Szkoda Świąt. Przejdź się do serwisu https://locate.apple.com/pl/pl/ niech zapuszczą diagnostykę baterii. W większości serwisów to nic nie kosztuje.

 

Czas to też pieniądz, zwłaszcza ten niepotrzebnie zmarnowany ;)


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#8 wedeel

wedeel
  • 79 postów

Napisano 16 grudnia 2015 - 12:28

A co to da? Ten rocznik nie wymaga baterii do prawidłowego działania. Równie dobrze może sobie odpiąć baterię w domu. Niepokojące jest za to grzanie się przewodu zasilacza co świadczy o uszkodzeniu elektroniki w laptopie ( nawet przy zwartych celach prawidłowo działająca elektronika powinna odciąć ładowanie baterii) a z tym autoryzowane serwisy sobie nie poradzą ( diagnoza prosta - wymiana płyty :) - wróżka ze mnie czy co ;) )


Grzanie się przewodu świadczy o uszkodzeniu elektroniki w samym komputerze? A co z możliwością uszkodzenia przewodu/wtyczki przewodu, zamiast elektroniki? Co to są te zwarte "cele"?

#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 16 grudnia 2015 - 13:09

Gniazdo magsafe to też elektronika ;) Sama wtyczka nie może być przyczyną bo zabezpieczy zasilacz (o ile nie masz podróby.... ale to by tłumaczyło wszystko). Wybierz się do jakiegoś serwisu i niech Ci zweryfikują problem.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 wedeel

wedeel
  • 79 postów

Napisano 16 grudnia 2015 - 17:36

Wybrałem się do Cortlandu. Pan na wejściu rozpoznał, że w zasilaczu był wymieniany kabel. O dziwo komputer kupiłem z drugiej ręki za pośrednictwem samego Cortlandu, wynikałoby z tego, że osoba przyjmująca ten komputer niedokładnie rozpoznała sprzęt, a następnie sprzedano go mnie. Czeka mnie wymiana zasilacza, wymiana baterii, wymiana przypalonego gniazda MagSafe. Czyli jakieś 1200 zł wydatku... Na chwilę obecną będę się więc musiał obejść bez komputera.
Dziękuję wszystkim za pomoc i nadesłane odpowiedzi! :)

Użytkownik wedeel edytował ten post 16 grudnia 2015 - 17:38


#11 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 16 grudnia 2015 - 17:55

Czyli jak zwykle - zasilacz podróba....


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#12 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 17 grudnia 2015 - 20:04

Wybrałem się do Cortlandu. Pan na wejściu rozpoznał, że w zasilaczu był wymieniany kabel. O dziwo komputer kupiłem z drugiej ręki za pośrednictwem samego Cortlandu, wynikałoby z tego, że osoba przyjmująca ten komputer niedokładnie rozpoznała sprzęt, a następnie sprzedano go mnie. Czeka mnie wymiana zasilacza, wymiana baterii, wymiana przypalonego gniazda MagSafe. Czyli jakieś 1200 zł wydatku... Na chwilę obecną będę się więc musiał obejść bez komputera.
Dziękuję wszystkim za pomoc i nadesłane odpowiedzi! :)

Dawno kupowałeś ten sprzęt w Cortlandzie ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#13 wedeel

wedeel
  • 79 postów

Napisano 20 grudnia 2015 - 15:43

Dawno kupowałeś ten sprzęt w Cortlandzie ?

W połowie września zeszłego roku. Dlaczego pytasz?



#14 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 21 grudnia 2015 - 00:47

W połowie września zeszłego roku. Dlaczego pytasz?

Bo jakby nie minął rok - to byłaby szansa na załatwianie tego u sprzedawcy z tytułu odpowiedzialności za niezgodność z umową.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych