Chciałem się podzielić swoją historią na temat serwisu pogwarancyjnego, jakim jest Maclife
#26
Napisano 30 lipca 2013 - 13:20
#27
Napisano 30 lipca 2013 - 14:26
Nie ma fizycznie możliwości aby wszystko sprawdzić przy kliencie. Sprawdzamy sprzęt z zewnątrz, ale jakbyśmy w środku sprawdzali to kolejka przy przyjęciach sięgałaby do drzwi wejściowych. Poza tym w ten sposób też się wszystkoego nie sprawdzi, bo może być "draka" np. pod płytą główną, a nie nad...Rozwiązanie problemu jest banalnie proste - wystarczy otworzyć sprzęt przy kliencie & zrobić wtedy stosowne foto lub spisać stan sprzętu w protokole przyjęcia do naprawy. Zamiast tego - macie klienta w dupie i jeszcze wpadacie w samozachwyt. Osobiście nic do Was nie mam - po prostu komentuję ogólne podejście do klienta jakie panuje w większości przypadków w tym kraju. Samo gadanie że "się przykładacie" to za mało.
Nikt nikogo nigdzie nie spycha. Napisaliśmy, że zdjęcia i film(!) mamy. Problem jest taki, że obwiniani jesteśmy my, a sprzęt był przed naszym serwisem w jednym, bądź jeśli jeszcze trafił do iSource to w dwóch.Sprawcie żeby klient do Was wracał, wyeliminujcie "kombinatorów" i pozostawcie wrażenie że klient wie za co płaci i jest taktowany poważnie. Zamiast tego - jest niepotrzebna spychologia, wzajemne oskarżenia i podejrzenia, zamiast po prostu przyjąć-załatwić. Nie dziwcie się też że ludziska "kombinują" - zostali tego kiedyś, gdzieś nauczeni.
Nie zgodzę się, że codzienność. Nieraz zdarza się nam naprawiać urządzenia, które były w innych serwisach i nie jest z tym tak najgorzej. Czasami faktycznie trafiają się "kwiatki". Zdarza się, że po jakimś czasie Klienci przychodzą i mówią, że nie przykręciliśmy 1-2 śrubek od dołu, a fakt jest taki, że one się po prostu odkręcają...Ginące śrubki i niepodopinane lub pourywane taśmy to niestety "codzienność" w serwisach. Zwłaszcza po nie skorzystaniu z naprawy po diagnozie. Sam miałem ostatnio taki przypadek. Najgorsze jest to, że Panowie traktuja to jako normę... i na uwagi odpowiadają swoim "to nie my". Renomę buduje sie bardzo długo, a stracić markę można w jedną chwilę (tak było w przypadku pewnego Poznańskiego serwisu) - ja juz tam nie pójdę a i znajomym odradzę....
#28
Napisano 30 lipca 2013 - 15:31
#29
Napisano 30 lipca 2013 - 18:59
#30
Napisano 30 lipca 2013 - 19:16
Wypowiadałem się już na ten temat. Uszkodzone złącze nie jest najważniejszą, ani nawet ważną usterką w tym przypadku. Wliczyliśmy to sobie w "naprawę płyty głównej". Śrubki i tak uzupełniliśmy bo było ich jeszcze mniej.Zabawne, że podczas diagnozy uwzględniane były tylko te elementy, które nie zostały uszkodzone fizycznie.
Ten inny serwis widzę ograniczył się do zdiagnozowania braku śrubek i uszkodzenia złącza, zamiast zająć się płytą główną i kontrolerem klawiatury.Dopiero inny niezależny serwis mnie uświadomił - od razu, na wstępie. Sądzę, że jest to obowiązek każdego profesjonalnego serwisu.
Mam nadzieję, że niebawem je poznamy. Prorokuję jednak, że będzie następujące: "nic nie zepsuliśmy, w komputerze niczego nie brakowało, wszystko było złożone wzorowo". Drugi serwis również zapewne takie oświadczenie wystosuje. Trzeci ma dowody na mijanie się z prawdą z poprzednimi. Czwarty bryluje. Nie odniósł się Pan również do udostępnienia przez nas nagrania z otwarcia komputera.Aktualnie czekam na oficjalne stanowisko iSource w tej sprawie.
#31
Napisano 30 lipca 2013 - 19:34
#32
Napisano 30 lipca 2013 - 19:42
1) Rozumiem, że macie w zwyczaju wliczanie sobie różnych niepowiązanych elementów w koszty.
Raczej nie chodzi o koszty, tylko GRATIS. Dość często przy okazji innych napraw wykonuje się coś gratis. Np. gdy jest naprawa układu zasilania to gratis jest konserwacja sprzętu (wymiana past, termopadów, zyszczenie z kurzu).
#33
Napisano 30 lipca 2013 - 19:53
#34
Napisano 30 lipca 2013 - 20:11
3 śrubki pento i 9 philips...
Dokładnie. Ja tak miałem, jak kupiłem sobie miesięcznego MacBooka Pro 13", early 2011. Potem się dowiedziałem, że po wizycie w serwisie autoryzowanym w Radomiu [padł zasilacz na gwarancji, w iSource sprawdzili, że był właśnie w Radomiu]. Komp działał bezbłędnie do końca [tzn. chwili gdy go sprzedałem] ale... Dolna pokrywa w tym modelu ma 3 rodzaje śrub. Oczywiście były powkręcane źle. Na płycie to samo, śruby dowolnie, jak leciało. Nie nałożono nowej pasty termoprzewodzącej - a to już bardzo poważne zaniedbanie... Po tym jak poprawnie powkręcałem śruby od obudowy, przestała trzeszczeć... Oczywiście na płycie też poprawiłem.
Ciężko będzie Tobie teraz coś udowodnić.
Swoją drogą współczuję zdarzenia. Klawiatura w tym modelu jest od spodu zaklejona, jedynie w okolicy Caps Locka jest szczelina, przez którą płyn może wniknąć do wnętrza, na płytę. Plus szczelina touchpada.
- - - Updated - - -
Serwis autoryzowany prawdopodobnie nie ma nawet stacji lutowniczej,
Mają, mają. Płytę w jednym MBA mi naprawili - nie wymienili.
#35
Napisano 30 lipca 2013 - 22:16
Nie, mamy w zwyczaju nie rozdrabnianie się na drobne i oczernianie innych.1) Rozumiem, że macie w zwyczaju wliczanie sobie różnych niepowiązanych elementów w koszty.
W jaki sposób?2) Ten inny serwis nie chciał narazić mnie na dodatkowe koszty spowodowane nieodpowiednią diagnozą mac'a
- - - Połączono posty - - -
Jutro po zgraniu i obrobieniu materiału (zamazaniu części pola widzenia niezwiązanego ze sprawą) zamieścimy go w tym wątku.MacLife - klient publicznie się zgodził więc dawajcie tu te nagrania. Popatrzymy - ocenimy, a teraz to "im głębiej w las tym więcej drzew". Może zostaniecie serwisem moich marzeń ?
- - - Połączono posty - - -
Uwierz na słowo. Nie mają. A przynajmniej wg umowy nie powinni mieć.Mają, mają. Płytę w jednym MBA mi naprawili - nie wymienili.
#36
Napisano 30 lipca 2013 - 23:05
#37
Napisano 31 lipca 2013 - 09:16
Mają, mają. Płytę w jednym MBA mi naprawili - nie wymienili.
Co to za serwis? Gdyby mieli u siebie, straciliby autoryzację.
Ktoś przynosi do mnie komputer, to wykręcam go na macie dla tego komputer i skręcam go wszystkim z tej maty. Nie ma miejsca na wkręcanie w srebrną obudowę Aira, czarnych śrubek typu phillips. Co innego, jak serwis zmieni pento na philipsy, żeby łatwiej klient mógł później otworzyć komputer. Tylko wtedy wymienia się wszystkie śrubki i najważniejsze: na srebrne (od Apple).Ale o brak śrubki czy zastosowanie śrubek innej firmy ja bym rabanu nie robił.
#38
Napisano 31 lipca 2013 - 12:16
To było w iSource. Komp [MBA] był na gwarancji. Po otworzeniu widziałem ślady lutowania na płycie [wymienili spalony układ].Co to za serwis? Gdyby mieli u siebie, straciliby autoryzację.
#39
Napisano 31 lipca 2013 - 13:16
Ee tam, ja używam taką silikonową nakładkę na klawe. Chroni przed kurzem, okruchami i właśnie przed woda. Sprawdza się bardzo dobrze. Przedział cen: od 20 (już z wysyłką) do bodaj 80zł. Kiedyś testowo kupiłem bezbarwną za grosze i sprawdza się, więc teraz planuje wziąć takie także na pozostałe MBI trzecia sprawa którą z uporem maniaka powtarzam rodzinie i znajomym (rezultaty kiepskie) jedzenie i picie (szczególnie substancje ciekłe) trzymamy od komputera (i ogólnie elektroniki) z daleka. A jeżeli już coś się przytrafi to natychmiast wyłączamy urządzenie (również od zasilania) osuszając go i uniemożliwiając wnikanie cieczy dalej w podzespoły. Wszystko jest łatwe i oczywiste a później popełnia się błędy doprowadzając do jeszcze większych kosztów. Nie wspomnę o innych ciekawych pomysłach użytkowników komputerów
=edit=
nawet aktualnie na allegro są kolorowe, za grosze
#40
Napisano 01 sierpnia 2013 - 07:59
To było w iSource. Komp [MBA] był na gwarancji. Po otworzeniu widziałem ślady lutowania na płycie [wymienili spalony układ].
Nie ma w ogóle takiej możliwości. Lutowanie dyskwalifikuje komputer z gwarancji. Jeśli tak zrobili, to zepsuli gwarancję.
#41
Napisano 01 sierpnia 2013 - 08:26
#42
Napisano 01 sierpnia 2013 - 08:40
#43
Napisano 01 sierpnia 2013 - 08:44
#44
Napisano 01 sierpnia 2013 - 09:16
#45
Napisano 01 sierpnia 2013 - 12:58
#46
Napisano 01 sierpnia 2013 - 13:26
Nawet ciekawe to już nie jest, wiadomo, gdzie komputer zgubił śrubki.
Obawiam się, że sprawa skończy się podobnie do tej: http://myapple.pl/se...-zalaniu-4.html
#47
Napisano 01 sierpnia 2013 - 14:04
#48
Napisano 01 sierpnia 2013 - 14:10
#49
Napisano 01 sierpnia 2013 - 14:41
#50
Napisano 01 sierpnia 2013 - 16:43
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych