Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPad i "Blueconnect na kartę dla iPada" - przestroga


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jeremy

Jeremy
  • 378 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 grudnia 2010 - 22:12

Kupiłem sobie dziś w iSpocie "Internet na kartę Blueconnect do iPada" za 50 zł. Bez rachunku i abonamentu. Wkładasz kartę i jedziesz.
Otóż nie.

Niby na opakowaniu jest, że specjalnie dla iPada, ale w załączonej instrukcji nie ma już słowa o iPadzie. Wszystkie informacje dotyczą telefonu, jakby od czegoś innego była ta instrukcja. Na karcie SIM napisali, żeby wyłamać odpowiedni rozmiar - zwykły lub mikro. Wiadomo - do iPada ten drugi, także wyłamałem. Włożyłem do iPada. Wykrył sieć ERA, ale internet oczywiście nie działa. Tknęło mnie, żeby spojrzeć w ustawienia APN - nic tam oczywiście nie ma. W instrukcji ani słowa o APN. Dobrze, znalazłem sobie dane w internecie. Wpisałem. Nadal nie działa. Ok, dzwonię na infolinię. Miła pani mówi mi, że moja karta jest nieaktywna. Aha, czyli trzeba aktywować? - pytam. Tak. Ale w instrukcji ani słowa o tym, że trzeba. Dobra, zapomnieli napisać. Jak aktywować? Ano trzeba włożyć tę kartę do telefonu i zadzwonić pod numer *9898. Więc odpowiadam - ale ja mam telefon na duży sim, a tu mam już wyłamany mikro. No to proszę spróbować skleić - radzi panienka. Dobrze, ale ja mam telefon z simlockiem Orange, nic nie napisaliście, że do aktywacji trzeba mieć telefon w sieci ERA. No to niech pan pożyczy od kogoś - kolejna rada miłej panienki. Nie mam od kogo, żona ma w Plusie, a biegać do znajomych mi się nie chce. Poza tym nic nie napisaliście w instrukcji, że trzeba mieć znajomych z telefonem w Erze. No to panienka się poddała. Puściła mi standardową gadkę, że przykro jej, ale nie może mi pomóc. Wkurzyłem się i mówię - to po co sprzedajecie "internet dla iPada" skoro to nie działa na iPadzie itd. itd. Czy mogę zwrócić to badziewie? Niestety - nie w iSpocie - odpowiada. Poza tym produkt rozpakowany. Chcę zatem zgłosić reklamację. Ale można tylko pisemnie - cieszy się panienka. Rzucam słuchawkę.

Przeszukawszy stare śmieci znajduję leciwą Nokię, z której osobiście kiedyś zdjąłem simlocka. Skleiłem kartę sim z większą ramką, udało się, dzwonię więc pod *9898. Odpowiada automat: "przykro nam, ale państwa karta jest nieaktywna". No wiem przecież!!! Sugeruje mi kontakt pod nr 602 960 200 - ale, uwaga - z innego aparatu!!! Dobrze - pożyczam telefon od żony, dzwonię, włącza się konsultant, opowiadam swoją historię. Po tonie głosu wnioskuję, że pan konsultant nie ma pojęcia o tym, że jego firma sprzedaje produkt pod nazwą "Internet na kartę dla iPada". Odnoszę wrażenie, że w ogóle nie wie, co to jest iPad. Ale okej, rozmawiamy. Każe mi podać numer tej karty. Podaję. I pan na to: "ale to jest numer abonamentowy!". Zdębiałem. Jak to abonamentowy? - pytam, przecież napisane jest na opakowaniu: "bez rachunków, bez abonamentu". No to pan gdzieś poszedł, potem wrócił i mówi - okej, już nie jest abonamentowy. I dodaje, że zlecił działowi technicznemu aktywację mojej karty, ale aktywna może być w ciągu - tu uwaga! - 60 godzin!!! Chyba minut?! - pytam zszokowany. Nie - godzin! Także teraz sobie poczekam 3 dni na aktywację, która pewnie - sądząc po dotychczasowych przygodach - i tak się nie uda.

Ja to mam szczęście, no. A miało być tak pięknie. Także uważajcie na ten "Internet na kartę blueconnect dla iPada" od Ery. Tak wygląda opakowanie:

Dołączona grafika

#2 kobus

kobus
  • 787 postów
  • SkądKoźmin Wlkp.

Napisano 06 grudnia 2010 - 22:22

Ja Cie pierdz...ale masakra! SAMI mają taki burdel że nie wiedzą co sprzedają. a okładki porobili żeby tylko sprzedać zwykły starter.a czemu oddac nie mozesz? mysle ze mozesz

#3 Michal.Rz

Michal.Rz


  • 1 741 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 06 grudnia 2010 - 23:44

takie rzeczy tylko w erze :-)

#4 biblo

biblo
  • 432 postów

Napisano 07 grudnia 2010 - 00:09

Ja mam za sobą cesję kilku telefonów u dwóch operatorów i muszę stwierdzić, że w chwili obecnej dużo łatwiej i przyjemniej można załatwić całą masę spraw w urzędach, sądach, itp. niż w prywatnych, komercyjnych firmach typu operatorzy telekomunikacyjni, banki, sieci TV.

Instytucje państwowe cały czas się unowocześniają, a taka Era, Plus czy Orange zaczynają gonić w piętkę, bo klientów mają coraz więcej, paleta usług i technologii poszerza się, a (chyba) z racji źle rozumianych oszczędności zatrudniają coraz głupszych konsultantów! To co ja przeżyłem przy okazji wspomnianych cesji, to chyba mi skróciło życie o dwa lata ;-) HORROR i porażająca głupota konsultantów, sprzedawców, ludzi w infoliniach. Z Erą jeszcze nie jest tak źle, bo w W-wie ma kilka własnych sklepów i salonów firmowych, a taki Plus ma tylko DWA salony i ostatnio jak byłem w jednym z nich, to przede mną było 40 osób w kolejce (i to w tej samej sprawie)!!!

Jeremy:: na co dzień używam telefonu w Erze, korzystałem też z prepaidowego iPlusa, ale teraz chyba najlepszą ofertę (cenowo i technicznie) ma Orange Free na kartę (1 grosz/100 kB, mają karty microSim).
Oferty Play nie znam, bo nie lubię tej firmy :-)

#5 emigrant

emigrant
  • 2 397 postów
  • SkądBiałystokNew York-Bklyn

Napisano 07 grudnia 2010 - 02:04

O zgrozo, co to ma być? @Jeremy, sorry, ale jak to czytałem to jednocześnie się śmiałem z tego i jednocześnie łapałem się za głowę jak to możliwe. Normalnie szok, ta Era to kupa debili i nic więcej.
Poza tym czemu nie wziąłeś Orange Free? Super oferta i zero problemów. Jestem teraz w Polsce i sam mam orange free, kupiłem micro sima, do tego możesz dzwonić z tego i masz 30 smsów za darmo poprzez www, które po wysłaniu dochodzą do kogoś pod swoim numerem jakbyś wysłał go bezpośrednio z komórki. Moim zdaniem Orange Free jest idealne dla iphona i ipada. Za 50pln masz 2,75GB i to nie jako pakiet jakiś na miesiąc tylko normalnie na pełen okres czasu czyli 3 miesiące w przypadku zasilenia za 50pln. GB bonusowe niewykorzystane przechodzą na następne miesiące.
Nie wiem co Cie skusiło do tej Ery, pudełko i na nim napis, że to specjalnie dedykowane do iPada?
Dołączona grafika

#6 szymonvader

szymonvader
  • 557 postów
  • SkądBędzin

Napisano 07 grudnia 2010 - 10:04

mam orange i także śmiało polecam, dobry zasięg i cena. Na razie działa jak trzeba

#7 sfinks

sfinks
  • 288 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 grudnia 2010 - 10:30

dzięki za info, co prawda iPada chcę kupić jak wyjdzie następny, czyli mam nadzieję najpóźniej pod koniec lutego, ale warto wiedzeć takie rzeczy. pozdrawiam

#8 narkoman

narkoman
  • 4 360 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 07 grudnia 2010 - 10:37

czyli mam nadzieję najpóźniej pod koniec lutego, ale warto wiedzeć takie rzeczy.
pozdrawiam


To się raczej przeliczysz, początek kwietnia jak już.

#9 Jeremy

Jeremy
  • 378 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 grudnia 2010 - 13:46

Do kupna tego badziewia skłoniło mnie tylko to, że sprzedawali toto w iSpocie, więc myślałem, że produkt faktycznie dopracowany pod kątem iPadów, a że akurat kupowałem tam parę drobiazgów, wziąłem i to. Ofert innych operatorów nie mieli, a sprzedawca powiedział mi, że kartę się wkłada do iPada i działa. Dałem się nabrać. Bądźcie ostrożni. Ps. Oczywiście karta wciąż jest nieaktywna.

#10 _igi

_igi
  • 3 154 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 22 grudnia 2010 - 23:49

W playu było podobnie. Z tym, że obsługa jest fajna - wkurzyłem się, polazłem do nich i facet mi wszystko poustawiał, zarejestrował na stronie i te pe i te de. No i mi działa, nie narzekam. I tobie też bym radził - iść z ryjem do Ery. Tutaj nieco inaczej, bo to nabijanie ludzi w butelkę. Ewentualnie poproś w iSpocie żeby ci użyczyli iPhone pod to.

#11 mdziala

mdziala
  • 2 postów

Napisano 04 stycznia 2011 - 16:23

Nie kupujcie blueconnecta! Mam podobny problem. Chcialem kupic karte orange, ale mieli tylko blueconnecta. Z braku laku wzialem to, co bylo w ispocie, czyli ere. Wlozylem karte i o dziwo internet dzialal. Na drugi dzien internet juz nie dzialal. Poszedelm do ispota. Powiedzieli mi, ze prawdopodobnie wykorzystalem limit danych. 2GB w jeden dzien na przegladaniu stron? - zapytalem. Doladowalem konto za 25zl. Wydalem w sumie 75zl. Karta nie dziala. W ispocie mi nie pomogli. Straszne gowno. Stanowczo odradzam

#12 mitsufan

mitsufan
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lutego 2011 - 20:39

Jeremy, wielkie dzięki za informacje. Wczoraj dostałem iPada, dziś kupiłem tą samą kartę co Ty (mam dwa numery abonamentowe w Erze, więc BC był naturalnym wyborem) i dzięki Tobie wiem, że muszę ją aktywować. Opiszę później swoje wrażenia czy wszystko zadziałało.

#13 Pawel80

Pawel80
  • 2 postów

Napisano 07 lutego 2011 - 15:53

Blueconnect na karte to wielki wałek ery tak samo jak ich pomoc techniczna za 2,44 zł za minute słuchania muzyczki aby zgłosił się konsultant, ale po mału. Kupiłem starter blueconnect doładowałem sobie konto za 50 zł było wszystko ok aż do czasu jak wyłączyli mi karte gdyż wykorzystałem moje środki na karcie - rzecz oczywista. Niestety dalej to już jakaś czarna komedia. Doładowałem konta znów za 50zł doszedł sms, że stan konta wynosi -6,46zł ?? Myśle ok pewnie jakiś błąd, wysyłam sprawdzenie konta a tu stan konta -246zł... Dzwonie na tą ich infolinie i co się okazuje? że wszystko jest w porządku po prostu nie wiedzą kiedy przekraczasz swój limit doładowania.... Pytam gościa że co to bardziej się opłaca znowu kupiś starter niż doładowywać a on mi na to że nie może mi tego powiedzieć ale oczywiste jest, że tak. Bo chyba musiałbym mieć coś z głową jezeli chciałbym uregulować należność która wynika z syfu jaki mają w Erze. Jednym słowem "blueconnect na karte" jest kartą jedorazowego doładowania chyba że jesteś w stanie sam kontrolować ile danych użyjesz (co jest oczywiście mało realne i mija się z celem posiadania kart prepaid). Jak to mówią takie wałki tylko w erze

#14 dymekkk

dymekkk
  • 582 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 lutego 2011 - 16:12

Widzę, że z tym saldem ujemnym nic nie zmienili w Erze. Kiedyś miałem tak taka u nich i korzystałem z SE T610 jako modemu - innej możliwości nie miałem. W pewnym momencie zobaczyłem, że mam -200 zł na koncie.. Czy ich serwery nie mogą blokować netu gdy saldo konta wynosi 0 zł? Zmieniłem nr na Orange Pop, pózniej wziąłem abonament. W popie nigdy nie miałem ujemnego salda... Takie rzeczy, rzeczywiście, tylko w Erze! :)

#15 Pawel80

Pawel80
  • 2 postów

Napisano 07 lutego 2011 - 16:33

właśnie zakończyłem rozmowę z inny konsultantem na ten temat i wszystko się potwierdza ale to ma swoje dobre plusy tylko trzeba o tym wcześniej wiedzieć i zrobić tak: kupić starter uruchomić połączenie z internetem i nie zrwyać sesji Czyli można nabić im nawet 10tys zł na minus i mogą ci naskoczyć bo co zrobią? paranoja Oczywiście ich koszty są czysto wirtualne także nic sobie z tego nie robią

#16 horyzont

horyzont
  • 1 345 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 kwietnia 2011 - 10:55

Oczywiscie nie sprawdzilem tego tematu wczesniej.... dokladnie ta sama sytuacja - kupilem starter do ipada za 50zl - aktywowalem go w salonie. 2GB internetu na 3 miesiace - mysle se spoko. Nastepnego dnia odpalilem neta - sciagnalem nowy nr newsweek'a 192mb i wylaczylem net (przestawilem na tryb samolotowy). Jakie bylo moje zdziwienie wczoraj, kiedy wlaczylem net a limitu juz nie ma..... Dziekuje ERZE ze 55zl poszlo w plecy (5zl na wydzwanianie po konsultantach)

#17 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 04 kwietnia 2011 - 11:41

Dajcie to na Wykop :D

#18 Pan_MaciejKa

Pan_MaciejKa
  • 3 postów

Napisano 04 maja 2011 - 18:02

No i ja się dałem nabrać. Człowiek głupi jest i po fakcie dopiero szuka w necie co się stalo. Taaa ... jak to ktos napisał - dałem się skusić nazwą "...dla iPada". No ale głupich nie sieją... Oczywiście 60 godzin czekania. Ale nie kazali mi sklejać karty więc się firma rozwija. Ale konsultant zniknął na 10 minut jak go spytalem "gdzie jest napisane, że mam wysłac jakiegoś smsa?" Bo na opakowaniu nie, ani na stronie z tą ofertą, a nawet nie ma tego w "Warunkach oferty „blueconnect starter do iPad”. Ale nie chce się mi z nimi boksować. Odczekam 60 godzin, pohulam za 2 Gb (albo lepiej) i żegnaj! A wszystkim co jeszcze nie kupili serdecznie, miło i z przekonaniem ODRADZAM!!!

#19 psicekus

psicekus
  • 174 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 maja 2011 - 18:52

No i ja się dałem nabrać. Człowiek głupi jest i po fakcie dopiero szuka w necie co się stalo. Taaa ... jak to ktos napisał - dałem się skusić nazwą "...dla iPada". No ale głupich nie sieją... Oczywiście 60 godzin czekania. Ale nie kazali mi sklejać karty więc się firma rozwija. Ale konsultant zniknął na 10 minut jak go spytalem "gdzie jest napisane, że mam wysłac jakiegoś smsa?" Bo na opakowaniu nie, ani na stronie z tą ofertą, a nawet nie ma tego w "Warunkach oferty „blueconnect starter do iPad”. Ale nie chce się mi z nimi boksować. Odczekam 60 godzin, pohulam za 2 Gb (albo lepiej) i żegnaj! A wszystkim co jeszcze nie kupili serdecznie, miło i z przekonaniem ODRADZAM!!!


No ja nie wiem. Używam już dwóch takich kart i nie narzekam. Prawda jest taka, że przy aktywacji była jakaś wiocha, ale teraz jest ok.

Dodatkowej przy każdym doładowaniu powyżej 50 zł dostaje się 2GB transferu jako bonus. a to już coś. Plus nie ma takiej oferty a od Orange trzymam się z daleka.

Więc po pokonaniu pierwszysch problemów jest ok. Dodatkowo kody do obsługi konta onine wysyłają pushem. Wiec nie trzeba sklejac karty lub przekładać do iPhone 4 (jak ktoś ma).

Czyli oferta jest całkiem sensowną - jeśli chodzi o prepaid.

Może jeszcze jak poprawią te początkowe problemy, to będzie ok.

Chociaż jak kupiłem drugą kartę, to włożyłem (potem co prawda odłożylem na dłuższy czas iPada) i chyba nigdzie nie dzwoniłem - ale mogę być w błędzie bo to jakiś czas temu było.

Za pierwszym razem nie wiedzieli o co mi chodzi :-D

Potem już jest wszysko z górki :)

Pozdrawiam

J

#20 Pan_MaciejKa

Pan_MaciejKa
  • 3 postów

Napisano 07 maja 2011 - 19:46

No ja już czwart dzień z nimi walczę :) Dzisiaj dowiedziałem się, że po zużyciu 280 MB (sic!) moje konto w Erze wynosi -36 zł. I dlatego wszystko zostało zablokowane, aż Ktoś Bardzo Ważny tego nie rozpatrzy. 60 godzin to fikcja jak widać!!! Przypominam, że kupiłem starter za 50 zł i miałem mieć 2 GB. Oczywiście, jak mnie był uprzejmy poinformować Pan Konsultant, ważność mojego konta cały czas leci :))) I co z tego, że wszystko jest zablokowane? PARANOJA! Wcześniej używałem Playa. Fakt - poza miastem jest kiepsko, ale w mieście - moim zdaniem - najkorzystniejsza oferta! Będę się od nich trzymał baaaardzo daleko!

#21 Pan_MaciejKa

Pan_MaciejKa
  • 3 postów

Napisano 09 maja 2011 - 16:27

No ja już czwart dzień z nimi walczę :) Dzisiaj dowiedziałem się, że po zużyciu 280 MB (sic!) moje konto w Erze wynosi -36 zł. I dlatego wszystko zostało zablokowane, aż Ktoś Bardzo Ważny tego nie rozpatrzy. 60 godzin to fikcja jak widać!!! Przypominam, że kupiłem starter za 50 zł i miałem mieć 2 GB. Oczywiście, jak mnie był uprzejmy poinformować Pan Konsultant, ważność mojego konta cały czas leci :))) I co z tego, że wszystko jest zablokowane? PARANOJA! Wcześniej używałem Playa. Fakt - poza miastem jest kiepsko, ale w mieście - moim zdaniem - najkorzystniejsza oferta! Będę się od nich trzymał baaaardzo daleko!


No już kończę temat, bo robi się nudno. Jest poniedziałek. Od zeszłego wtorku Era nie potrafila mi pomóc (telefony, maile, wizyty w autoryzowanym salonie...). Kupiłem Playa - za 50 zł mam 2x więcej danych (4 GB) i na dwa razy dłużej. A Era ... cóż ... :mrgreen: Na pewno im nie odpuszczę ...

#22 Marriu-4088b2fcfa

Marriu-4088b2fcfa
  • 802 postów

Napisano 10 maja 2011 - 09:52

Też polecam orange. Obecnie w mieście prędkości do 4 MBit/sek średnio ok 1,5 MBit. Down i Up. I wszystko prepaid - bez zobowiązań.
Co do play mogę powiedzieć, że kiedyś korzystałem z tego i byłem zadowolony. Mało tego - kupiłem ruter pasujący do modemu 3G i miałem w domu jako oficjalny i jedyny internet wifi - była promocja dla klientów ingbank - lomit 60 GB do wykorzystania w ciągu 12 miesięcy za 300 zł (cena z modemem). Po 9 miesiącach coś się dziwnego stało - z prędkości równo 1 Mbit/sek ściągania spadło do 100 kb/sek. Próbowałem różne cuda robić, ale play chyba celowo blokuje prędkości do różnych kart i zrezygnowałem. Co do blokowania jestem pewny, bo na karcie prepaid mam prędkość np 1 Mbit/sek. a na karcie abonamentowej 100 kbit/sek.[COLOR="Silver"]

---------- Wpis dodano o 10:52 ---------- Poprzedni wpis dodano o 10:47 ----------

#23 sfinks

sfinks
  • 288 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 maja 2011 - 11:03

ja miałem to szczeście, że trafiłem na ten wątek zanim kupiłem iPada. Wybrałem Orange free ze względu na to, że doładowanie za 50zł ma "ważność" 90 dni. Kartę kupiłem (20zł plus bonus 1gb na start), włożyłem do iPada i... to wszystko, działa jak należy. Jedyny mały problem jest gdy chcesz kontrolowac koszty. Są trzy sposoby: zadzwonić, wysłac sms'a, albo na stronie, z wiadomych względów wybrałem trzeci, ale okazało się, że oprócz rejestracji, trzeba jeszcze aktywować numer, a aby aktywowac trzeba wpisać kod z sms'a który wysyłają na ten nr. Na szczęście szybko znalazłem w Cydii darmowy program do odbierania i wysyłania smsów :) Pozdrawiam

#24 Marriu-4088b2fcfa

Marriu-4088b2fcfa
  • 802 postów

Napisano 10 maja 2011 - 12:23

Na szybko jedna okoliczność mi się skojarzyła: PO CO WKŁADAĆ KARTĘ SIM W CELU JEJ AKTYWACJI DO INNEGO TELEFONU SKORO SAM IPAD JEST PODOBNO TELEFONEM????

#25 edwa

edwa
  • 880 postów
  • SkądGdańsk, PL

Napisano 10 maja 2011 - 12:27

iPad jest tabletem, a Ty naucz się netykiety, regulaminu i innych czyli: nie krzycz!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych