Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

"Wiadomości" - brak synchronizacji iPhone'a i MacBooka 12"


Najlepsza odpowiedź Regiss , 26 listopada 2017 - 12:45

Sprawdź czy masz tak ustawione;

 

Wysyłanie wiadomości tekstowych z komputera Mac do dowolnych osób

Jeśli masz telefon iPhone z aktywnym planem taryfowym sieci komórkowej, możesz skonfigurować aplikację Wiadomości, aby wysyłać i odbierać wiadomości SMS oraz MMS z komputera Mac. W przypadku takich wiadomości odbiorca nie musi używać usługi iMessage ani urządzenia Apple.

  1. Na telefonie iPhone wybierz kolejno opcje Ustawienia > Wiadomości > Wysyłka/odbiór. Zaznacz opcje swojego numeru telefonu i adresu e-mail.
  2. Na telefonie iPhone wybierz kolejno opcje Ustawienia > Wiadomości > Przekazywanie wiadomości tekstowych, a następnie zdecyduj, czy chcesz pozwolić komputerowi Mac na wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych z tego telefonu iPhone. 
  3. Sprawdź kod weryfikacyjny komputera Mac, a następnie wprowadź ten kod na telefonie iPhone.
Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 a.s-6704ce448e

a.s-6704ce448e
  • 842 postów

Napisano 26 listopada 2017 - 12:18

Hej, od jakiegoś czasu (chyba od przejścia na HighSierra) wiadomości sms/mms przychodzące na iPhone'a nie pojawiają mi się na MacBooku 12". Tak samo nie mogę wysyłać ich z MacBooka... Połączenia głosowe działają ok. Wiecie może o co chodzi?

 

z góry dziękuję za rady :)


MacBook 12" (2016), iPhone 7, Apple Watch 3, Apple TV 4K 


#2 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 26 listopada 2017 - 12:45   Najlepsza odpowiedź

Sprawdź czy masz tak ustawione;

 

Wysyłanie wiadomości tekstowych z komputera Mac do dowolnych osób

Jeśli masz telefon iPhone z aktywnym planem taryfowym sieci komórkowej, możesz skonfigurować aplikację Wiadomości, aby wysyłać i odbierać wiadomości SMS oraz MMS z komputera Mac. W przypadku takich wiadomości odbiorca nie musi używać usługi iMessage ani urządzenia Apple.

  1. Na telefonie iPhone wybierz kolejno opcje Ustawienia > Wiadomości > Wysyłka/odbiór. Zaznacz opcje swojego numeru telefonu i adresu e-mail.
  2. Na telefonie iPhone wybierz kolejno opcje Ustawienia > Wiadomości > Przekazywanie wiadomości tekstowych, a następnie zdecyduj, czy chcesz pozwolić komputerowi Mac na wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych z tego telefonu iPhone. 
  3. Sprawdź kod weryfikacyjny komputera Mac, a następnie wprowadź ten kod na telefonie iPhone.

iPhone 15 Pro


#3 a.s-6704ce448e

a.s-6704ce448e
  • 842 postów

Napisano 26 listopada 2017 - 12:53

ok. dzięki to faktycznie pomaga :) mam tylko pytanie - czy opcja "wyślij jako sms" powinna być włączona. Bo u mnie jest... co to ewentualnie znaczy... bo pisze, że mogą być pobierane opłaty od operatora...


MacBook 12" (2016), iPhone 7, Apple Watch 3, Apple TV 4K 


#4 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 26 listopada 2017 - 12:57

Ja mam włączone. To zwykła opłata za sms. Pewnie w taryfie którą masz, sms są nielimitowane? Teraz to już raczej standard u wszyskich operatorów. Jeśli tak to oczywiście nic nie zostanie pobrane bo są za free.


Użytkownik Regiss edytował ten post 26 listopada 2017 - 12:59

iPhone 15 Pro


#5 a.s-6704ce448e

a.s-6704ce448e
  • 842 postów

Napisano 26 listopada 2017 - 13:00

super, bardzo Ci dziękuję :)


MacBook 12" (2016), iPhone 7, Apple Watch 3, Apple TV 4K 


#6 darolga

darolga
  • 1 postów

Napisano 28 stycznia 2018 - 21:18

Witam, mam podobny problem, więc spróbuję zwrócić się z pomocą w tym wątku.

Do ubiegłego tygodnia wszystko działało jak należy - wiadomości i FaceTime mogłam bez problemu odbierać na moim Macu. Później coś poszło nie tak ;-) Nie pamiętam czy w międzyczasie coś aktualizowałam, perhaps - w każdym razie nie działa. 

Internety nie pomogły - próbowałam wszystkich sposobów, które znalazłam w sieci, czyli m.in. restarty, aktualizacje, sprawdzanie strefy czasowej, wylogowywanie i ponowne logowanie i tak dalej. Co ważne, po wylogowaniu z iMessage i FaceTime na Macu - nie mogę zalogować się ponownie, wyskakuje błąd, mogę dorzucić screeny. Grzebałam trochę w obydwu urządzeniach i znalazłam jeszcze kilka niepokojących problemów - może nie bezpośrednio dotyczących powyższych aplikacji, ale może będzie to jakaś wskazówka. Na ten moment objawy mamy następujące:

 

1. iMessage i FaceTime nie działają na Macu, działają na iPhonie

2. błąd logowania w iMessage i Facetime na Macu

3. AirDrop działa bez zarzutu

4. Synchronizacja z iTunes przez Wi-Fi nie działa - iPhone twierdzi, że wznowi gdy Mac będzie dostępny

5. W ustawieniach iPhone "wysyłka/odbiór" widnieje tylko mój numer telefonu i nie mogę dodać maila - nie loguje przez AppleID, wyskakuje błąd

6. FaceTime jak wyżej - nie można użyć AppleID

7. W Macu AppleID wpisane poprawnie, z iCloudem zsynchronizowane, pokazuje, że niby wszystko ok

8. Do iClouda przez przeglądarkę loguje normalnie, bez problemu - ale nie mogę pobierać np. zdjęć ani dodawać z tej pozycji nowych

9. Notatki, Pages i inne synchronizuje normalnie - praca zaczęta na Macu jest natychmiast do wglądu z pozycji iPhone

 

Any ideas? Ładnie proszę, jestem na granicy popełnienia morderstwa na moim Macu ;-)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych