Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MB Pro Retina Late 2013 - Nie odpala systemu


Najlepsza odpowiedź ienes , 30 sierpnia 2016 - 09:46

Problem rozwiązany - dziękuję wszystkim za pomoc. Wydaje się, że połączenie taśmą to był dobry trop. Otworzyłem laptopa, przedmuchałem dokładnie wszystko, poodpinałem i podociskałem, wyczyściwszy też uprzednio wtyczki, wszystkie taśmy docisnąłem delikatnie i laptop uruchomił się normalnie i działa.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 ienes

ienes
  • 166 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2016 - 00:12

Witam,

 

Posiadam Retinę Late 2013 w wersji i7 2.0 / 8GB / iris pro 5200 (bez dGPU). Komputer działał poprawnię 2.5 roku do dzisiaj - podczas pracy ekran "zamrugał" kilkukrotnie i zgasł na amen. Po restarcie komputer fizycznie wstaje, odpala się "dong", kręcą oba wiatraki, ale widzę tylko i wyłącznie ciemny ekran, choć podświetlenie działa - jabłko się świeci. Podobnie jeśli odpalę komputer a następnie wcisnę ALT (option), zobaczę okno wyboru dysku i sieci WiFi, ale po naciśnięciu dysku systemowego widzę czarny ekran.

 

Jakieś pomysły? Z góry wielkie dzięki.


Update:

 

Komputer udało mi się połowicznie zabootować podpinając zewnętrzny monitor przez DVI > Thunderbolt, ekran wewnętrzny laptopa nie działa. Niestety, po wybraniu konta użytkownika na ekranie logowania i wpisaniu hasła, pojawia się tylko przez chwilę pasek postępu, aby następnie wyświetlić "zblurowaną" tapetę i zawiesić na tym etapie.



#2 ienes

ienes
  • 166 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2016 - 09:34

Witam,

 

Posiadam Retinę Late 2013 w wersji i7 2.0 / 8GB / iris pro 5200 (bez dGPU). Komputer działał poprawnię 2.5 roku do dzisiaj - podczas pracy ekran "zamrugał" kilkukrotnie i zgasł na amen. Po restarcie komputer fizycznie wstaje, odpala się "dong", kręcą oba wiatraki, ale widzę tylko i wyłącznie ciemny ekran, choć podświetlenie działa - jabłko się świeci. Podobnie jeśli odpalę komputer a następnie wcisnę ALT (option), zobaczę okno wyboru dysku i sieci WiFi, ale po naciśnięciu dysku systemowego widzę czarny ekran.

 

Jakieś pomysły? Z góry wielkie dzięki.


Update:

 

Komputer udało mi się połowicznie zabootować podpinając zewnętrzny monitor przez DVI > Thunderbolt, ekran wewnętrzny laptopa nie działa. Niestety, po wybraniu konta użytkownika na ekranie logowania i wpisaniu hasła, pojawia się tylko przez chwilę pasek postępu, aby następnie wyświetlić "zblurowaną" tapetę i zawiesić na tym etapie.

Update 2: Komputer pracuje normalnie, ale tylko wtedy, kiedy uruchamiam go zamkniętego, z podłączonym zewnętrznym ekranem. Jeśli odpalę go tak samo, ale bez zamknięcia pokrywy, zawiesza się przy ekranie logowania lub przechodzi do paska postępu i zamiera.

 

Nie mam pojęcia, czy to bardziej software, czy hardware.



#3 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2016 - 11:59

Matryca od 2013 rocznika jest połączona z płytą dodatkową linią danych. Możesz mieć problem na płycie (np. zasilanie matrycy) lub w niej samej. Analiza w/w linii powinna dać odpowiedź co jest uszkodzone. Problem typowo hardwarowy.

 

P.S. Zamknięcie klapy i podłączenie monitora zewnętrznego automatycznie odłącza matrycę.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#4 ienes

ienes
  • 166 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2016 - 12:34

Matryca od 2013 rocznika jest połączona z płytą dodatkową linią danych. Możesz mieć problem na płycie (np. zasilanie matrycy) lub w niej samej. Analiza w/w linii powinna dać odpowiedź co jest uszkodzone. Problem typowo hardwarowy.

 

P.S. Zamknięcie klapy i podłączenie monitora zewnętrznego automatycznie odłącza matrycę.

Super! Dzięki za odpowiedź. Moja Retina miała w ramach akcji serwisowej Apple'a za darmo wymieniony cały topcase ze względu na "staingate", czyli zdrapywanie się warstwy antiglare. Było to robione ponad rok temu, ale być może przy częstym używaniu w terenie coś się poluzowało / padło? Albo też ta nowa matryca ma z kolei inną wadę fabryczną...



#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2016 - 16:55

Jak masz nową matrycę raczej przyczyny problemu szukałbym na płycie głównej. Jak napisałem - analiza linii danych wszystko wyjaśni.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 ienes

ienes
  • 166 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2016 - 19:41

Jak masz nową matrycę raczej przyczyny problemu szukałbym na płycie głównej. Jak napisałem - analiza linii danych wszystko wyjaśni.

OK - dzięki wielkie. Jakie mogą być orientacyjne koszty, jeśli to jest płyta główna faktycznie - wymiana całej?



#7 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 sierpnia 2016 - 09:16

Dobry serwis nie będzie wymieniał całej płyty lecz naprawi oryginalną.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#8 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 29 sierpnia 2016 - 10:01

Miałem to samo, laptop tez był w naprawie gwarancyjnej (wymiana mb) i po jakimś czasie objawy podobne - okazało się że jedna z wtyczek matrycy przestała kontaktować - może ktoś ją źle zapiął podczas wymiany mb.

 

Tu masz mój watek:

http://myapple.pl/fo...znym-ekranie/

 

Laptop do dziś bezproblemowy.

 

edit: zanim cokolwiek zrobisz, uruchom maka na zewnętrznym i zaktualizuj kopie timemachine.


Użytkownik elita edytował ten post 29 sierpnia 2016 - 10:05

pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#9 ienes

ienes
  • 166 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 sierpnia 2016 - 09:46   Najlepsza odpowiedź

Problem rozwiązany - dziękuję wszystkim za pomoc. Wydaje się, że połączenie taśmą to był dobry trop. Otworzyłem laptopa, przedmuchałem dokładnie wszystko, poodpinałem i podociskałem, wyczyściwszy też uprzednio wtyczki, wszystkie taśmy docisnąłem delikatnie i laptop uruchomił się normalnie i działa.


  • elita lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych