Apple Watch, czyli pierwszy produkt Apple z kategorii tak zwanych "wearables", trafił do sprzedaży 24 kwietnia, z miejsca robiąc wokół siebie sporo zamieszania. Jako iż firma z Cupertino nie ujawniła jeszcze oficjalnych wyników sprzedaży tego urządzenia trudno jest jednoznacznie stwierdzić, czy pierwsze miesiące obecności na rynku okazały się być sukcesem czy też porażką. Najnowszy raport opublikowany przez firmę IDC wskazuje jednak na to, że Apple Watch jak na razie radzi sobie naprawdę dobrze.

Według danych zebranych przez wspomnianą firmę w drugim kwartale tego roku udało się sprzedać 3.6 miliona egzemplarzy smartwatcha firmy Apple, co stanowiło niemal 20% wszystkich urządzeń z kategorii "technologii ubieralnej" sprzedanych w tym okresie. Lepszy wynik uzyskała jedynie firma Fitbit, której udało się sprzedać 4.4 miliona urządzeń. Drugie miejsce jest jednak mimo wszystko zaskakująco dobrym wynikiem, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że produkt Apple jest o wiele droższy od swoich konkurentów.

Trzecie miejsce w zestawieniu opublikowanym przez IDC zajęła firma Xiaomi, której udało się sprzedać 3.1 miliona urządzeń. O wiele słabsze wyniki osiągnęły natomiast firmy Garmin i Samsung, które sprzedały odpowiednio 700 i 600 tysięcy produktów z kategorii "wearables".

Źródło: 9to5mac