Spotify - jeden z najbardziej popularnych serwisów oferujących muzykę na żądanie, który chyba najbardziej może odczuć pojawienie się na rynku nowego gracza - przygotowuje się na wtorkową premierę Apple Music.

Chodzi tutaj przede wszystkim o darmowy okres testowy, który w przypadku Apple Music trwać będzie trzy miesiące, czym z pewnością usługa ta skusi wielu użytkowników. Po trzech miesiącach część z nich będzie na tyle do niej przyzwyczajona, że może w niej pozostać na stałe. Mając to na uwadze i próbując zawalczyć o nowych użytkowników oraz tych, którzy ewentualnie rozczarują się konkurencyjnymi usługami, Spotify wydłuża darmowy okres testowy do dwóch miesięcy. Oferta ta dotyczy wszystkich krajów, gdzie serwis ten jest dostępny, z wyjątkiem USA. Dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych przygotowana została inna oferta. Będą oni mieli oni dostęp do pierwszych trzech miesięcy w ramach płatnego abonamentu premium za jedynie 99 centów.

Dwa miesiące za darmo, to wciąż mniej niż trzy. Podobnie rzecz się ma w przypadku niecałego dolara, którego amerykańscy użytkownicy Spotify będą musieli wydać na pierwsze trzy miesiące dostępu do usługi w wersji premium. 99 centów to wciąż więcej niż zero. W przypadku użytkowników iPhone'ów i iPadów strategia Spotify może się nie sprawdzić. Z pewnością jednak przypadnie ona do gustu użytkownikom urządzeń z systemem Android. Aplikacja Apple Music w wersji dla tej platformy ma pojawić się dopiero jesienią.

Źródło: Spotify