Miniony tydzień miał, według wszelkich przewidywań, upłynąć pod dyktando wydania iOS 4.2. Jak się jednak okazało, wciąż nie doczekaliśmy się premiery najnowszej wersji przenośnego systemu operacyjnego firmy Apple. Nie oznacza to bynajmniej, że podczas ostatnich siedmiu dni nie wydarzyło się nic ciekawego - wręcz przeciwnie. Wszystko za sprawą intrygującego komunikatu na stronie internetowej Apple, który wywołał małą burzę w internecie.

We wtorek, na kilkanaście minut przed podaną godziną oficjalnego ogłoszenia tajemniczej nowości dla iTunes, wszystko było już jasne. W sklepie muzycznym giganta z Cupertino pojawiła się pełna dyskografia zespołu The Beatles i to właśnie tego internetowego debiutu dotyczyła zapowiedź Apple. Tym samym nie sprawdziły się liczne plotki na temat wprowadzenia tzw. „iTunes w chmurze”.

Adobe zareagowało na nieprzychylne opinie użytkowników najnowszych MacBooków Air, według których Flash Player na wspomnianych laptopach jest mało wydajny. Firma ta ogłosiła prace nad specjalną, zoptymalizowaną wersją swojej multimedialnej wtyczki dedykowanej linii najcieńszych komputerów firmy Apple.

Platforma reklamowa iAd pojawi się w Europie już w grudniu tego roku. Na początku jedynie w Wielkiej Brytanii i we Francji, w styczniu zaś zadebiutuje w Niemczech. Zakontraktowane marki na terenie Starego Kontynentu to między innymi L’Oréal, Renault, Louis Vuitton oraz Nespresso.

Rewolucyjne rozwiązania graficzne architektury Fermi stały się dostępne dla użytkowników komputerów Mac Pro wraz z ogłoszeniem nowego układu graficznego Quadro 4000 firmy NVIDIA. Karta ta ma pozwolić na niespotykaną dotychczas wydajność przy zaawansowanej edycji wideo. Do sprzedaży trafi jeszcze w bieżącym miesiącu po sugerowanej cenie 1199$.

Edycja Google Docs będzie już wkrótce dostępna z poziomu wszystkich urządzeń opartych na systemie iOS 3.0 lub późniejszym. Nowa funkcjonalność Google Docs pojawi się niebawem w App Store.

Długo oczekiwana gra pt. Rage pojawiła się w App Store. Jest ona dostępna w dwóch wersjach (Rage oraz Rage HD, przy czym ta druga jest dedykowana iPadowi i iPhone’owi 4) w cenach 0,99$ oraz 1,99$.

Inną ciekawą grą, która zadebiutowała w ostatnim tygodniu w internetowym sklepie Apple jest Need for Speed: Hot Pursuit. Gra w wersji na iPhone’a kosztuje 4,99$. Niedługo możecie spodziewać się jej recenzji na naszych łamach.

Uaktelnienia do wersji 5.0.3 doczekała się przeglądarka Safari. Aktualizacja poprawia użyteczność, zgodność, stabilność programu, dostępność oraz bezpieczeństwo.

Niespodziewanym wydarzeniem było wydanie przez Apple iOS 4.2.1 Golden Master (build 8C148). Warto mieć na uwadze, że wcześniejsza wersja oprogramowania jest wciąż dostępna jedynie dla deweloperów. Sytuacja ta rodzi domysły o prawdopodobnym ominięciu publicznego wydania iOS 4.2 i premierze w najbliższym czasie już nowszej wersji tego systemu.

Tymczasem jeszcze w iOS 4.2 GM odnaleziono ciekawy wpis (w pliku AppleAccounts.framework) pozwalający wysnuć przypuszczenia o możliwym wprowadzeniu darmowego dostępu do serwisu MobileMe dla użytkowników przenośnych urządzeń firmy Apple. Są to jednak tylko spekulacje.

Bank Inteligo wydał specjalną aplikację dla urządzeń z iOS, która umożliwia bezpłatne generowanie kodów potwierdzających transakcje. Podobna aplikacja jest również dostępna dla ponad stu innych telefonów komórkowych obsługujących JAVA 2.0.