Rene Ritchie to redaktor naczelny portalu iMore. W ostatnim czasie wsławił się on bardzo trafnymi przewidywaniami dot. przyszłych produktów Apple - niezwykle trafnie przewidział on m.in. zastosowanie złącza Lighting oraz daty prezentacji iPada mini i iPhone'a 5.

W swoim ostatnim wpisie, wyraża on opinię na temat sytuacji Apple na bardzo konkurencyjnym rynku smartfonów. Jego zdaniem, przez własną przewidywalność, Apple komplikuje swoją sytuację i ułatwia zadanie konkurentom:

Konsumenci zaczynają zdawać sobie sprawę, kiedy ukaże się nowy iPhone. Prowadzi to do spowolnienia sprzedaży istniejących modeli, tuż przed przewidywaną datą premiery. Apple nauczyło ludzi, kiedy należy kupować, a co za tym idzie, kiedy nie warto tego robić.

Apple nauczyło również swoich konkurentów tego, w jaki sposób mogą najlepiej "walczyć" z iPhonem. To prawdopodobnie nie był zbieg okoliczności, że HTC zaprezentowało następnego smartfona z Androidem w lutym, albo że Samsung wybrał marzec, jako miesiąc prezentacji Galaxy S4.
Decyzja o tym, aby zachować te same zewnętrzne obudowy i tylko niewiele zmienione wewnętrzne komponenty w modelach z literą "S" na końcu, zdaniem Ritchiego ogranicza innowacyjność. Konsumenci mają przez to intensywniej rozglądać się za produktami konkurencyjnych firm, w przy okazji premier tych modeli telefonów Apple. Jednocześnie w tym samym okresie, konkurenci Apple mają doskonałą okazję do pokazania się z jak najlepszej strony, prezentując nowe modele własnych smartfonów.

Rene Ritchie

Ritchie odnosi się także do ostatnich plotek, które zaczęły krążyć wokół nowych produktów amerykańskiej firmy. Uważa on, że jest mało prawdopodobne, aby się sprawdziły, jednak "łamanie wzorców i podważanie oczekiwań jest jednym ze sposobów na rozwiązanie zaistniałego problemu."

Źródło: MacRumors