Spotify pochwaliło się, że liczba użytkowników płacących za subskrypcję osiągnęła 60 milionów

Warto wspomnieć, że wzrost o 10 milionów (z 50 milionów użytkowników) miał miejsce w ostatnich pięciu miesiącach. Razem z tymi, korzystającymi z serwisu za darmo w ograniczonym zakresie, za wysłuchanie reklam, liczba jego użytkowników wynosi 140 milionów.

Dla porównania, w czerwcu liczba użytkowników Apple Music wyniosła 27 milionów. Różnica jest znaczna, ale pamiętać jednak trzeba o tym, że Spotify dostępne jest na rynku od ponad 10 lat, podczas gdy Apple Music działa jedynie od lat dwóch. W tym czasie Apple Music udało się uzyskać wynik jedynie o połowę gorszy od Spotify (biorąc pod uwagę osoby płacące za subskrypcję).

Na bardzo dobry wynik Spotify przekłada się oczywiście nie tylko staż, ale także dostępność serwisu. Można z niego korzystać na niemal każdej platformie i niemal każdym urządzeniu (nie ma jednak aplikacji dla Apple TV czwartej generacji). Z kolei Apple Music dostępne jest jedynie dla użytkowników produktów Apple, użytkowników komputerów PC z Windows oraz smartfonów z Androidem (co ciekawe, Apple Music nie jest dostępne dla tabletów z tym systemem).

Warto wspomnieć, że Spotify już niedługo zamierza wejść na giełdę.

Źródło: TechCrunch