Bardzo doceniam, że w dobie coraz popularniejszych subskrypcji, amerykańskie studio OmniGroup wymaga od swoich klientów tylko jednorazowej opłaty za produkty. Rozwiązanie to ma jednak jedną wadę - cena bywa dla wielu użytkowników zaporowa.

Do tej pory OmniGroup pozwalało przez dwa tygodnie testować wszystkie swoje aplikacje dla macOS za darmo. W przypadku systemu iOS konsumenci nie otrzymali takiej możliwości i choć teoretycznie mogli próbować zwrócić zakupiony produkt przez kontakt z Apple, to nie było to rozwiązanie ani całkowicie skuteczne, ani tym bardziej wygodne.

Kilka dni temu sytuacja uległa zmianie. Aplikacje OmniFocus oraz OmniPlay dla iOS można obecnie pobrać za darmo z App Store i korzystać z nich przez dwa tygodnie bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek opłat. W przypadku pomyślnie zakończonych testów realizacja mikropłatności o wysokości standardowej ceny programu odblokuje dożywotnią licencję.

O OmniFocus pisałem wielokrotnie. To moim zdaniem jeden z dwóch najlepszych programów do zarządzania zadaniami dla pojedynczego użytkownika. OmniPlan podchodzi do tematu od innej strony i ułatwia przygotowanie planu dużych projektów.

Decyzja studia OmniGroup jest bardzo ciekawa i mam nadzieję, że będzie sygnałem dla Apple. Sygnałem do wprowadzenia wersji trial albo możliwości automatycznego zwrotu aplikacji w krótkim terminie od instalacji. W przypadku Google Play sprawdza się to świetnie.