O próbach stworzenia przez Apple atrakcyjnej oferty programowej dla Apple TV mówi się od dawna. Dotąd próby te przyniosły dość mizerne skutki. Możliwe, że zmieni się to dzięki usłudze telewizji mobilnej stworzonej przez Jeffrey'a Katzenberga, jednego z założycieli studio animacji DreamWorks Animation.

Aby wystartować ze swoją mobilną telewizją - zwaną „New TV” - Katzenberg potrzebuje około 2 miliardów dolarów, szuka więc inwestorów. Zdaniem CNBC i Variety jego projektem zainteresowane może być Apple. Jak donosi Variety, widziany on był razem z Timem Cookiem i Eddy'm Cue podczas konferencji Sun Valley, która odbyła się w ubiegłym tygodniu.

Oferta programowa ma być skierowana przede wszystkim do osób w przedziale wiekowym 18 - 34. Mają być to krótkie, trwające 2 (dzienniki informacje), 5 (w przypadku talk show) i 10 minut programy. Variety twierdzi, że telewizja ta ma nie nadawać tradycyjnych reklam, zamiast tego pojawią się sponsorzy poszczególnych odcinków powszechne ma być też lokowanie produktów czy samych marek. Z kolei CNBC wspomina o dwóch planach - darmowym z tradycyjnymi reklamami i płatnym ich pozbawionym.

Pomysłem tym zainteresowane są obecnie firmy Disney i CBS. Zdaniem Boba Igera - szefa korporacji Disney'a tylko Katzenberg może zrealizować coś takiego.

Źródło: 9To5Mac za CNBC, Variety