SoundCloud rozpoczął proces zwalniania 40% pracowników. Ma to pomóc firmie w utrzymaniu swojej niezależności, a także konkurowaniu z innymi serwisami streamingowymi, takimi jak Spotify czy też Apple Music.

Z 420 pracowników z firmą pożegna się aż 173. Biura w San Francisco oraz Londynie zostaną zamknięte, natomiast główna siedziba w Berlinie, a także oddział w Nowym Jorku nadal będą funkcjonować na podobnych zasadach, jak do tej pory.

Jak informuje CEO SoundClouda – Alex Ljung – w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy firma dwukrotnie zwiększyła swoje przychody. Zwolenienie 40% pracowników ma pomóc jej w uzyskiwaniu zysków i zachowaniu swojej niezależności.

Z SoundCloud korzysta około 175 milionów słuchaczy. Dla porównania Spotify może pochwalić się bazą 140 milionów użytkowników, z czego 50 milionów opłaca comiesięczny abonament. W przypadku Apple Music liczba ta wynosiła pod koniec ubiegłego roku 27 milionów. Bardziej aktualne dane nie są niestety znane.

O sprzedaniu SoundCloud mówiło się już wielokrotnie. Wśród podmiotów zainteresowanych niemieckim startupem miał znajdować się między innymi Twitter. Warto zaznaczyć, że serwis pozwala na udostępnianie muzyki, podcastów i innych plików audio. Monetyzacja opiera się na kontach premium, które dają możliwość przechowywania na serwerach większej ilości danych.

Źródło: Bloomberg