Spotify cały czas oferuje swoim użytkownikom możliwość korzystania z darmowego planu abonamentowego. Klienci, którzy nie uiszczają comiesięcznej opłaty muszą się jednak liczyć z faktem, że na ich playlistach pojawią się sponsorowane utwory.

Testy nowej funkcji Spotify są obecnie prowadzone na relatywnie niewielkiej grupie użytkowników. Sponsorowane utwory pojawiają się na pierwszej pozycji składanki i nie są w jakikolwiek sposób oznaczone wizualnie. Dopiero przy próbie odtworzenia pojawia się stosowny komunikat.

Warto dodać, że sponsorowane utwory zagościły również na playlistach użytkowników, którzy opłacają abonament Spotify. Ta grupa subskrybentów może jednak zablokować tego typu mechanizmy w ustawieniach.

Należy nadmienić, że sponsorowane utwory pojawiające się na playlistach będą dopasowane do ich zawartości. Skrajnie niedopasowane do siebie gatunki muzyczne nie powinny się więc mieszać. Obecnie nie wiadomo czy i kiedy Spotify wdroży opisane wyżej nowości dla wszystkich użytkowników. Nieznane są również stawki reklamowe dla wytwórni fonograficznych.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.

Źródło: Cult of Mac