Phil Schiller – wiceprezes Apple odpowiedzialny za marketing i App Store – udzielił wywiadu amerykańskiej telewizji CNN. Opowiedział on o zmianach, jakie pojawiły się w systemie iOS 11 we wspomnianym wyżej sklepie z aplikacjami oraz przedstawił swój punkt widzenia dotyczący wpływu rynku aplikacji na rynek pracy.

Nie ma już obszarów naszego życia, które nie zostały dotknięte przez aplikacje. Czy to w szkole, gdzie korzystamy z programów edukacyjnych czy też w biznesie, który też potrzebuje własnego oprogramowania. Nawet rozrywka jest obecnie tworzona przy udziale aplikacji – dotyka to każdego obszaru naszego życia.

W materiale wideo opublikowanym przez CNN pokazano, jak sklep App Store wygląda w iOS 11 i jak zmiany w interfejsie mają pomóc debiutującym deweloperom w dotarciu do użytkowników. W filmie, który można zobaczyć poniżej, na temat nowości wypowiedzieli się również deweloperzy odpowiedzialni za stworzenie aplikacji Her dla lesbijek oraz gry Zombie Gunship.

Około 1-2 lata temu zaczęliśmy patrzeć w przyszłość zauważając, że App Store będzie miało wkrótce 9 lat, a w końcu i 10. Czy pozostaniemy przy tym co mamy, czy też wszystko ulegnie zmianie? Rozpoczęliśmy spisywanie wszystkich rzeczy, które chcieliśmy, aby zostały wdrożone. Zdecydowaliśmy, że aby tego dokonać, musimy zmienić interfejs sklepu i tak też zrobiliśmy.