Ostatniego dnia konferencji WWDC Apple przedstawiło szczegóły nowej funkcji w aplikacji Wiadomości w systemie iOS 11 - czatów biznesowych iMessage. Znane są już też firmy, które planują za ich pośrednictwem oferować wsparcie klienta. Są to Genesys, LivePerson, Nuance i Salesforce.

Nowa funkcja ma dawać firmom jeszcze jeden kanał komunikacji z klientem, w tym wypadku użytkownikiem iPhone'a lub iPada. Informacje o jego dostępności pojawiać się będą na stronach internetowych tych firm, m.in. w formie sugestii w mobilnym Safari (prawdopodobnie w podobnym sposób, jak ma to miejsce obecnie w przypadku sugestii zainstalowania dedykowanej aplikacji, która pojawia się nad wyświetlaną stroną web), w wyszukiwarce Spotlight w iOS 11, na mapach Apple czy bezpośrednio w aplikacji dla iOS. Stuknięcie w którąkolwiek z nich inicjować będzie nową rozmowę ze wsparciem technicznym za pośrednictwem iMessage. Możliwe to będzie także poprzez skanowanie kodu QR wygenerowanego przez daną firmę (przypomnijmy, że skaner kodów QR w iOS 11 pozwala m.in. na automatyczne pobranie hasła i połączenie się z zamkniętą siecią WiFi).

Wraz z otwarciem nowego czata iMessage w aplikacji Wiadomości osoba wsparcie techniczne otrzyma automatycznie informacje o języku, w którym porozumiewa się dany użytkownik, jego lokalizacji (np. w odniesieniu do sklepów danej firmy), a także informacje o produkcie, który go interesuje (jeśli np. stuknął w ikonę znajdującą się obok niego), który właśnie kupił lub kod kategorii sprawy, z jaką przychodzi po pomoc.

Co ciekawe, nowa funkcja ma nie opierać się na tzw. botach, czyli algorytmach sztucznej inteligencji, które prowadzą konwersację z klientem. Po drugiej stronie, w dziale obsługi klienta ma znajdować się człowiek.

Czaty biznesowe, tak jak robi to obecnie iMessage w iOS 10, wspierać mają także rozszerzenia w postaci niewielkich aplikacji. Mogą być to różnego rodzaju formularze, listy produktów (np. aplikacja linii lotniczych pozwalająca na wybór fotelu w samolocie), kalendarz do ustalenia godziny spotkania w punkcie serwisowym (z zaznaczonymi spotkaniami z kalendarza klienta, tak by mógł wybrać optymalny termin) oraz płatności za pośrednictwem Apple Pay.

Tak jak iOS 11, tak i cały system czatów biznesowych iMessage jest obecnie w wersji beta. Klienci nie mają do niego dostępu. Apple oferuje jednak firmom specjalne webowe środowisko testowe (sandbox), pozwalające na testowanie tego typu rozwiązań oraz własnych aplikacji dla iMessage.

Źródła: BusinessInsider, AppleInsider