Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Amazon zaprezentował dziś swoje nowe urządzenie, czyli Echo Show. Produkt trafi do sprzedaży w dwóch wersjach kolorystycznych w cenie wynoszącej 229,99 dolarów. Jego premiera została zapowiedziana na 28 czerwca.

Echo Show to następca głośnika Echo. Nowe urządzenie firmy Amazon zostało wyposażone w dwa głośniki stereo, osiem mikrofonów, kamerą z matrycą o rozdzielczości 5 MP oraz 7-calowy ekran o nieujawnionej na ten moment rozdzielczości.

Podobnie jak w starszych modelach, tak i w przypadku Echo Show użytkownik będzie korzystał z możliwości asystentki głosowej Alexa. Oprogramowanie nowego sprzętu pozwala na zadawanie pytań, dodawanie wydarzeń do kalendarza, zarządzanie automatyką domową, oglądanie filmów z serwisu YouTube oraz słuchanie muzyki z najbardziej popularnych serwisów streamingowych. Oczywiście za wyjątkiem Apple Music i Google Play Music.

Echo Show, dzięki wbudowanej kamerze, pozwala również na przeprowadzanie wideorozmów. Użytkownicy tego sprzętu otrzymają również możliwość wykorzystania w tym celu aplikacji mobilnej, gdy będą poza domem. Warto również dodać, że nowy produkt Amazonu będzie współpracował z takimi usługami, jak Uber, CNN, All Recipes czy OpenTable.

Dodatkowe szczegóły na temat Echo Show zostały przedstawiona na stronie internetowej producenta. Warto dodać, że zakup dwóch urządzeń pozwala na zaoszczędzenie 100 dolarów. Klienci otrzymają również zniżkę na sprzęty z automatyki domowej, takie jak kamerka czy też gniazdko elektryczne.

Należy na koniec przypomnieć, że już w czerwcu – podczas konferencji WWDC – Apple ma zaprezentować konkurencyjne dla Echo oraz Google Home urządzenie. Czas pokaże, które z nich odniesie największy sukces na rynku. Jedno jest pewne, ze względu na barierę językową nie będzie to sukces na rynku polskim.