Apple w ramach gwarancji wymienia uszkodzone urządzenia na nowe lub odnowione produkty. Dla części konsumentów jest to problem i oczekują, że otrzymają nowy sprzęt. Jedną z takich osób jest pewna Holenderka.

Gdy w 2015 roku czteromiesięczny iPad kobiety doznał awarii związanej z modułem WiFi, Apple wymieniło sprzęt na odnowione urządzenie. Kobieta była nieusatysfakcjonowana decyzją firmy i postanowiła złożyć pozew do holenderskiego wymiaru sprawiedliwości. Po rozpatrzeniu sprawy sąd przyznał rację powódce i swą decyzję uzasadnił faktem, że odnowiony iPad nie może być uznany za nowy, ponieważ nie ma takiej samej wartości jak nowy tablet, który został zakupiony.

Obrońcy Apple w swojej linii obrony powołali się na fakt, że wymienione części były takiej samej jakości jak te, które są użyte do produkcji nowego urządzenia. Taka argumentacja nie przekonała sądu. Prawdopodobnie firma z Cupertino będzie jednak odwoływać się od wyroku.

Warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu podobna sprawa trafiła do duńskiego sądu, który również orzekł, że klient powinien otrzymać nowy produkt, jeżeli urządzenie, które pierwotnie zostało zakupione było nowe. W Stanach Zjednoczonych również trwają „batalie sądowe” związane z tym tematem.

W Polsce sprzęt Apple, który został w całości wymieniony i pochodzi z polskiej dystrybucji, zyskuje nową roczną gwarancję. Warto o tym pamiętać decydując się na zakup iPhone'a, iPada czy Maca.

Źródło: Tweakers