Walka pomiędzy serwisami oferującymi usługi strumieniowania muzyki trwa w najlepsze. Dwaj główni konkurenci, czyli Apple Music i Spotify starają się pozyskać jak największą liczbę użytkowników. Choć w chwili obecnej dysproporcje pomiędzy wspomnianymi serwisami są pod tym względem wyraźne, przemawiając na korzyść Spotify, to firma Apple może pochwalić się kolejnym sukcesem.

Według raportu opublikowanego przez firmę analityczną Verto, usługa Apple Music, pomimo mniejszej liczby płatnych subskrybcji, pokonała konkurencję pod względem liczby unikalnych użytkowników korzystających z serwisu w ciągu miesiąca. W lutym bieżącego roku liczba ta wyniosła aż 40,7 miliona użytkowników i to tylko w samych Stanach Zjednoczonych. Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż firma Verto uwzględniła w swoim raporcie wyłącznie osoby korzystające z Apple Music na urządzeniach mobilnych. Jako że serwis dostępny jest także na komputerach Mac i Apple TV, wynika z tego, że faktyczna liczba unikalnych użytkowników może być jeszcze wyższa.

Główny konkurent Apple Music, serwis Spotify, ogłosił niedawno, że liczba jego płatnych subskrybentów przekroczyła poziom 50 milionów. Trzeba przy tym pamiętać, że co najmniej drugie tyle użytkowników korzysta ze Spotify w ramach darmowej subskrypcji. Firma Apple z około 20 milionami użytkowników swojej usługi wypada w tym porównaniu dość blado. Mimo wszystko, pod względem liczby unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca, Spotify uplasowało się za Apple Music. Zgodnie ze wspomnianym raportem, w lutym bieżącego roku z oferty szwedzkiego serwisu skorzystało 30,4 miliona użytkowników. Co ciekawe, wynik ten dał Spotify dopiero trzecie miejsce, gdyż na drugim, z wynikiem 32,6 miliona unikalnych użytkowników, znalazł się radiowy Serwis Pandora. Na czwartym i piątym miejscu z wynikiem odpowiednio 28,5 i 25,7 znalazły się kolejno iHeartRadio oraz SoundCloud.

Według firmy Verto, dwukrotnie Wyższa miesięczna liczba unikalnych użytkowników serwisu w porównaniu do łącznej liczby płatnych subskrypcji Apple Music jest możliwa do osiągnięcia dzięki oferowanemu przez firmę Apple bezpłatnemu trzy-miesięcznemu okresowi próbnemu. Z raportu wspomnianej firmy analitycznej wynika jeszcze jedno. Liczba unikalnych użytkowników serwisu w samych tylko Stanach Zjednoczonych była dwukrotnie wyższa od liczby osób opłacających subskrypcję na całym świecie. Jeżeli relacje te są zbliżone również w innych krajach, to potencjalna całkowita grupa użytkowników Apple Music jest dużo wyższa od łącznej liczby osób korzystających ze Spotify. Z perspektywy Apple, najważniejsze jest, aby jak największa część z nich pozostała przy oferowanej usłudze także po wygaśnięciu okresu testowego.

Źródło: MacRumors