Użytkownicy korzystający z systemu iOS od dłuższego czasu z całą pewnością zauważyli, że w App Store spora liczba aplikacji zawiera w swoich tytułach słowo „free”. Apple postanowiło jednak ukrócić tego typu praktyki.

Według najnowszych informacji, deweloperzy nie mogą im już umieszczać w tytułach swoich aplikacji słowa „free” oraz innych słów nawiązujących do ceny danego programu. Nowe zasady dotyczą również ikon, a także zrzutów ekranowych umieszczonych przez twórców App Store.

Apple informuje, że deweloperzy którzy chcą poinformować swoich potencjalnych konsumentów o obniżonej cenie lub też możliwości pobrania danego produktu za darmo, mogą umieścić odpowiednie informacje w opisie aplikacji.

Zmiany powinny zostać dobrze przyjęte przez użytkowników i ukrócić praktyki „łapania na haczyk” promocji potencjalnych konsumentów. Warto bowiem zaznaczyć, że wiele aplikacji z „darmowym” tytułem w rzeczywistości oferowała mikropłatności. Dotyczy to zarówno dużych deweloperów (Google Drive), jak i mniejszych twórców.

Źródło: VentureBeat