Według analityków firmy SensorTower, przeciętny użytkownik iPhone'a ze Stanów Zjednoczonych wydał w ubiegłym roku 40 dolarów na zakup aplikacji oraz mikrotransakcji. Co więcej, pobrał on z App Store 33 programy.

Kwota wydana na aplikacje oraz mikrotransakcje zwiększyła się względem 2015 roku z 35 do 40 dolarów. Amerykańscy użytkownicy iPhone'ów najwięcej pieniędzy wydają na gry – średnio 27 dolarów. Na kolejnych pozycjach zestawienia znalazły się programy związane z muzyką (3,60 dolary), rozrywką (2,30 dolary), mediami społecznościowymi (2 dolary) oraz zdjęciami i wideo (0,7 dolara).

Największy wzrost wydatków, bo wynoszący aż 130%, jest związany z aplikacjami rozrywkowymi. Duży wpływ na ten stan rzeczy miała decyzja Netflixa, która pozwoliła użytkownikom już w czwartym kwartale 2015 roku opłacać abonament bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej.

Mimo rosnących wydatków na aplikacje i mikrotransakcje, przeciętny użytkownik iPhone'a ze Stanów Zjednoczonych pobrał z App Store mniej programów niż w 2015 roku. Liczba ta spadła z 35 do 33 pozycji, a trend znalazł swoje odzwierciedlenie w każdej z pięciu najpopularniejszych kategorii. Czyżby do sklepu Apple trafiało coraz mniej interesujących aplikacji?

Źródło: SensorTower za 9TO5MAC