Firma Harris Poll na początku każdego roku przeprowadza sondaż wśród 30 tysięcy amerykańskich konsumentów, których pyta o to, co sądzą o działających na tym rynku przedsiębiorstwach. Na podstawie tych badań tworzy specjalny ranking stu firm o najlepszej reputacji. W tym roku Apple znalazło się na miejscu piątym, zdobywając 82,07 punktu.

Reputacja Apple nieznacznie się popsuła, w ubiegłym roku firma uzyskała bowiem 83,03 punku i znalazła się na drugim miejscu. W tym roku zaliczyła spadek na miejsce piąte. Największy spadek zaliczył jednak południowokoreański Samsung, który zajął miejsce 49. Dwa lata temu Samsung znajdował się na miejscu trzecim, wyprzedzając zarówno Apple, jak i Google. Reputacja tej firmy doznała uszczerbku po problemach z zapalającymi się i wybuchającymi smartfonami Galaxy Note 7. Na miejscu pierwszym utrzymał się Amazon. Miejsce ósme zajęło Google, a dziewiąte Tesla.

Firma Harris Poll określa reputację przedsiębiorstwa biorąc pod uwagę ocenę konsumentów jej zaangażowania społecznego, wyników finansowych, wizji, przywództwa, środowiska pracy, emocji jakie budzi oraz oferowanych przez nią produktów i usług. Badania przeprowadzono w okresie od 29 listopada do 16 grudnia ubiegłego roku.

Źródło: Harris Poll