Nintendo opublikowało dziś komunikat prasowy dotyczący gry Super Mario Run, która trafiła w zeszłym tygodniu do App Store. Produkcja została pobrana w ciągu pierwszych czterech dni od premiery 40 milionów razy, co stanowi rekord jeżeli chodzi o sklep Apple z aplikacjami.

Super Mario Run zadebiutował w 150 państwach, z czego w 140 szybko znalazł się na pierwszej pozycji najczęściej pobieranych gier. W Polsce gra od momentu premiery okupuje szczyt najchętniej pobieranych darmowych aplikacji, choć średnia ocen (2/5 gwiazdek) oraz siódma pozycja wśród najbardziej dochodowych produkcji nie powinny już tak cieszyć Nintendo.

Phil Schiller potwierdził, że gra pobiła rekord liczby pobrań w ciągu pierwszych dni od premiery – pokonała nawet Pokémon GO. Warto jednak zaznaczyć, że aplikacja stworzona przez Niantic trafiała stopniowo na kolejne rynki. Użytkownicy smartfonów z Indii i południowo-wschodniej Azji mogą się nią cieszyć dopiero od kilku dni.

Nintendo zapowiedziało dziś, że gra nie otrzyma dodatkowych poziomów czy też funkcji. Ciężko więc stwierdzić, jak długo będzie utrzymywać się jej popularność i ile pieniędzy przyniesie w dłuższym ujęciu czasowym swoim twórcom. Zachęcamy do przeczytania naszej recenzji Super Mario Run, która pomaga w udzieleniu odpowiedzi na pytanie, czy warto w nią zainwestować nie tylko 9,99 €, ale i swój czas.


Aktualizacja 3 stycznia 2017 r. 19:41

Według informacji podanych przez analityków z NewZoo, Super Mario Run został pobrany 90 milionów razy. Zaledwie 3% graczy zapłaciło 9,99 € za odblokowanie dodatkowych poziomów, co przyniosło Nintedo 30 milionów dolarów przychodu.

Źródło: TechCrunch, AppleInsider