Apple w ramach gwarancji wymienia uszkodzone telefony na nowe lub odnowione urządzenia. Dla części konsumentów jest to problem i oczekują, że otrzymają nowy sprzęt. Jedną z takich osób jest duńczyk David Lysgaard.

Gdy w 2012 roku iPhone Davida doznał awarii, Apple wymieniło urządzenie rzekomo na nowe. Jak się później okazało był to sprzęt odnowiony. W związku z tym Duńczyk zareklamował to urządzenie, lecz firma z Cupertino odrzuciła wniosek. Spowodowało to złożenie pozwu do duńskiego wymiaru sprawiedliwości przeciwko Apple. Sąd przyznał rację Davidowi i swoją decyzję w wyroku uzasadnił faktem, że odnowione urządzenia nie mogą być uznane za nowe, ponieważ wymieniony sprzęt nie ma takiej samej wartości jak nowy telefon, który został zakupiony. Obrońcy Apple w swojej linii obrony powołali się na fakt, że wymienione części były takiej samej jakości jak te, które są użyte do produkcji nowego urządzenia. Jednak taka linia obrony nie przekonała sądu. Apple planuje odwołać się od wyroku.

Należy pamiętać, że podobna sytuacja ma również miejsce w Stanach Zjednoczonych. Obywatel tego kraju pozwał również giganta z Cupertino, ponieważ otrzymał odnowiony telefon. Prawdopodobnie wyrok duńskiego sądu może być argumentem jednej ze stron w amerykańskim procesie.

W Polsce sprzęt Apple, który został w całości wymieniony i pochodzi z polskiej dystrybucji, zyskuje nową roczną gwarancję. Warto o tym pamiętać decydując się na zakup „iUrządzenia”.

Źródło: Appleinsider