Według najnowszych informacji, Apple ma zaprezentować na początku przyszłego roku trzy nowe iPady. Jednym z nich będzie stworzony głównie z myślą o rynku edukacyjnym model wyposażony w 10,5-calowy ekran.

Obecnie w sprzedaży znajduje się iPad mini 4 z 7,9-calowym ekranem, iPad Air 2 oraz iPad Pro z wyświetlaczami o przekątnej 9,7", a także iPad Pro 12,9-calową matrycą. Już w marcu oferta Apple dotycząca tabletów ma jednak zostać bardziej zdywersyfikowana. Niewykluczone jednak, że z oferty zniknie najmniejsze z wymienionych wyżej urządzeń, na którego sprzedaż najprawdopodobniej niebagatelny wpływ ma popularność 5,5-calowych iPhone'ów.

Apple ma zaprezentować na początku przyszłego roku przynajmniej trzy nowe iPady. Poza 9,7-calowym i 12,9-calowym modelem do sprzedaży trafi prawdopodobnie 10,5-calowy model, który będzie tańszy od większego wariantu, a tym samym skierowany przede wszystkim do sektora edukacyjnego. Warto jednak zwrócić uwagę na problem dotyczący pakietu Office od Microsoftu, który jest darmowy tylko dla urządzeń z ekranem o przekątnej mniejszej niż 10 cali. Użytkownicy największego tabletu Apple muszą więc za niego zapłacić opłacając subskrypcję Office 365.

Nowy iPad z ekranem o przekątnej 10,5" (lub 10,1, jak sugerowały wcześniejsze plotki) zostanie wyposażony w chip A10X. Dodatkowe szczegóły dotyczące jego specyfikacji technicznej nie są obecnie znane. Jak jednak szacuje DigiTimes, w pierwszym roku sprzedaży nowy tablet Apple ma znaleźć od pięciu do sześciu milionów nabywców.

Zdaniem Minga-Chi Kuo z KGI Securities, na iPady z ekranem OLED należy poczekać do 2018 r. We wrześniu tego typu matryce trafią do iPhone'ów (prawdopodobnie tylko wybranych wariantów) i dopiero rok później podwykonawcy Apple będą w stanie całkowicie spełnić zapotrzebowania kalifornijskiego producenta dotyczące nowych wyświetlaczy.

Źródło: 9TO5MAc, MacRumors