Pamiętacie z pewnością reklamę iPada Pro, w której Apple tłumaczy, że urządzenie to jest komputerem. Burzliwa dyskusja o tym, co nim jest, a co nie jest toczyła się nie tylko na MyApple. Głos w niej zabrał także Microsoft, wypuszczając kolejny spot promujący Surface'a Pro, w którym Siri znowu spotyka się z Cortaną.

Kampania Microsoftu przypomina bardzo tę sprzed wielu lat promującą komputery Mac. Zamiast aktorów (Justina Longa i Johna Hodgmana) odgrywających dusze komputerów, mamy inteligentnych asystentów - a właściwie inteligentne asystentki. Role się jednak odwróciły. To nie Mac masakruje PC, to Cortana w Surface Pro masakruje Siri w iPadzie Pro.

Niezależnie od tego, czy Surface Pro jest faktycznie lepszym urządzeniem od iPada Pro - i nie chodzi tutaj o samą specyfikację techniczną - widać, że Microsoft odrobił lekcję z marketingu tego produktu.