Firma Slice zajmująca się analizowaniem rynku e-commerce opublikowała statystyki dotyczące użytkowników zegarka Apple Watch, a także innych urządzeń naręcznych, opierając się na wyborach 4,2 milionach konsumentów. Kiedy smartwatch firmy z Cupertino trafił na rynek, był kupowany przede wszystkim przez mężczyzn. Obecnie proporcje te kształtują się jednak inaczej.

Po starcie sprzedaży Apple Watcha, 80% jego nowych użytkowników stanowili mężczyźni. Obecnie kobiety coraz chętniej sięgają po to urządzenie i stanowią już 40-procentową grupę posiadaczy zegarka firmy z Cupertino. Nieco inaczej sytuacja wygląda wśród użytkowników urządzeń naręcznych firmy Fitbit, do których jeszcze rok temu należało 56% kobiet, a obecnie stanowią one 63% grupy konsumentów.

Warto dodać, że najpopularniejszym urządzeniem naręcznym wśród ankietowanych okazał się Fitbit Charge HR. Na kolejnych pozycjach uplasowały się następujące urządzenia: Apple Watch Sport, Fitbit Alta, Fitbit Charge, Fitbit Blaze, Fitbit Flex i Apple Watch. Patrząc pod kątem producentów, największym uznaniem konsumentów cieszy się Fitbit, zaś za nim znajduje się Apple, Garmin, Jawbone i Misfit.

apple watch

Zwiększająca się popularność zegarka Apple Watch, jak i innych urządzeń naręcznych wśród kobiet, może być powiązana z chęcią wykorzystania takich akcesoriów do pracy nad zdrowym trybem życia, marketingiem kreującym te urządzenia jako produkty modowe, a także pozytywnym odbiorem wspomnianego wyżej sprzętu przez mężczyzn.

Źródło: AppleInsider